קרב הרשתות בין פייסבוק וגוגל + בעיצומו. אחרי גלגולו של הטיים ליין לפייסבוק שלנו, גוגל מודיעה על מספר שינויים לטובת הרשת החברתית גוגל פלוס. עדיין לא ברור לאן הולכות השתיים, אבל אנחנו המשתמשים זוכים למלוא תשומת הלב מהן ומקבלים שלל רעיונות יצירתיים לשווק ולקדם את עצמנו.
בשבוע האחרון, זכינו לראות לא מעט תגובות שליליות על טיימליין, קריאות לעזרה וסטטוסי ייאוש על העיצוב החדש והתצוגה המוזרה ובקשה אחת מאוד ברורה: להחזיר את הקיר הפשוט של פייסבוק – בחזרה. בין אם זה הפחד להתקדם טכנולוגית או החששות מחשיפה יתרה, לא נראה שנותרה לנו ברירה.
בתאריך 19/12/2011 גוגל הודיעה בבלוג שלה, על מספר שדרוגים ברשת (בדיוק שהטיימליין השתחרר – “שעת הרצון”) שיקלו על הפעילות בה ואולי בעקבותם יגרמו למעבר חד של מורדי הטיים ליין.
עדכונים בולטים לקראת שנת 2012:
1. גלריית תמונות משודרגת
ממש לקראת החגים גוגל מחליטה לשפר את גלריית התמונות בגוגל פלוס ומציעה תצוגה מתקדמת בה תוכלו לצפות בתמונות במסך גדול, לתייג אנשים (תראו מעגלים סביב ראשם) לראות את התגובות בצד ובעדכונים חיים.
2. ניהול דפים בגוגל פלוס
ניהול הדף העסקי בגוגל פלוס היה עד כה בידיו של יוצר הדף. מעתה תוכלו להגדיר מנהלים נוספים או בעצם הרבה מנהלים נוספים, גוגל מתירה הרשאה עד 50 מנהלים, כך שבעצם לכל דף מותג יהיה בעל דף אחד ומנהלים, מהן ההרשאות של כל אחד מהם?
שער החמישים
נניח שיש לכם דף עסקי בגוגל פלוס לחנות גאדג’טים והדף שלכם פעיל מאוד, כמה זמן באמת תוכלו להשקיע בו אם אתם צריכים גם התעסק עם פייסבוק, טוויטר ועוד אתרים כמנהלי ניו מדיה? למה שלא תעבירו את ניהול הדף גם למנהלת שירות לקוחות שתוכל להגיב בזמן אמת שיש פניה למחלקה שלה? ומה עם מנהל השיווק? גם לו מגיעה ההזדמנות.
ניהול דף עסקי של הרשת גוגל פלוס על ידי מספר מנהלים מאפשר לכם להגביר את הפעילות בדף ואת התנועה אליו, ואם יש לכם דף עסקי מוצלח בגוגל פלוס – פלוס עליכם.
3. העברת בעלות על הדף העסקי בגוגל+
הבוס שלכם היה בחו”ל בדיוק שגוגל הודיעה על פתיחת דפים עסקיים? לא בא לך להתעסק עם הדף העסקי של אשתך? אתם חברת ניו מדיה ופתחתם דף עסקי ללקוחות שלכם? מעתה תוכלו להעביר בעלות של הדף העסקי בקלות. איך עושים את זה?
1. לחצו על ‘הגדרות’ בצידו הימני של הדף.
2. בחרו באפשרות ‘מנהלים’
3. לחצו עם ‘העבר בעלות’
4. בחרו את האדם אליו תרצו להעביר את הדף
5. לחצו על ‘אישור’
כמעבירי הבעלות אתם עדיין תיחשבו כמנהלי הדף. חשוב להדגיש כי לא נדרשת הכנה מיוחדת או קבלת אישור מבעל הדף החדש, העברת הבעלות מתבצעת באופן אוטומטי.
קידום ושיווק דף עסקי בגוגל פלוס
לפני שאתם מחליטים להעביר את ניהול הדף לאחד מעובדי החברה, לפניכם תזכורת כיצד לשווק ולקדם את הדף עסקי של גוגל +:
- הפצת הדף: בכל דף עסקי בגוגל פלוס ישנו כפתור: share this page – אם תלחצו עליו תוכלו לשתף את דף המותג למעגלים שלכם. לדוגמה, אם אני אלחץ על כפתור זה, תישלח הזמנה לכל המעגלים שלי להצטרפות ל: סאו סימפל בגוגל+ (זה היה רמז 🙂 לחצו על הלינק להצטרפות).
- פרסום חדשות ועדכונים: הזנת תכנים ופרסום עדכונים שוטפים העסק/החברה שלכם יתרמו להגברת הפעילות בדף. כפי שאתר החברה שלכם צריך להתעדכן, כך גם הדף העסקי שלכם, תמונות, הודעה על אירועים חדשים, סרטוני וידאו, פרסום מאמרים ושאלות מעוררות תגובה יתרמו לכך.
- קישורים לדף העסקי בגוגל: אם עדיין לא חיברתם את אתר החברה עם הדף העסקי, הגיע הזמן לזווג בין השניים. שתלו את כפפור 1+ באתר והבליטו אותו, שכן יש לו השפעה על הזרמת התנועה לדף העסקי וגם יש לו השפעה על הדירוג במנוע החיפוש (לא גדולה – בכל זאת גוגל צריכה לשכנע אותנו שזה תורם).
- קישור מהחתימה העסקית: בחתימה העסקית תוכלו לקשר לאתר החברה ולדפים השונים ברשתות החברתיות. נסו לחשוב שלכל עובד בחברה, יופיע בחתימה קישור לדף העסקי בגוגל פלוס.
- דף נחיתה למסעות פרסום: אם אתם לא מצליחים למתג את הדף, אולי כדאי שתחשבו על אלטרנטיבה נוספת כגון שתילתו כדף נחיתה במסעות הפרסום השונים כגון מודעות מילים או באנרים. תוכלו לראות את הדוגמה הבאה שמצאתי ביוטיוב למשל:
תזכורת: מה ההבדל בין פרופיל אישי בגוגל+ לדף עסקי?
הדפים העסקיים בגוגל פלוס נראים למעשה בדיוק כמו הפרופילים האישיים שלנו, אבל בכל זאת ניתן למצוא מספר הבדלים בולטים:
- דף עסק בגוגל פלוס אינו יכול לצרף אוהדים למעגלים לפני שהם מתחברים אל הדף.
- דף עסקי בגוגל+ יכול להיות מנוהל על ידי מספר מנהלים (אדמינים)
- דף עסקי בגוגל פלוס מעוטר בכפתור 1+ והפרופיל לא
- דף עסקי אינו יכול להשתתף במשחקים המוצעים לפרופיל האישי
- דף מותג של חברה בגוגל פלוס אינו יכול לבצע שיחות ועידה –hangout (שיחות וידאו וקול) במכשירים ניידים.
- דפי מותגים יכולים לקחת חלק בחיפוש המבוסס על פי מיקום על ידי הזנת פרטים בהגדרות.