עדכון האלגוריתם של גוגל – מה חדש?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל מבצעת כ-500 שינויים באלגוריתם במהלך שנה אחת שרובם מינוריים ובכל זאת חשוב לגוגל לשקף לנו את הנעשה על מנת שנוכל לזהות את הניסיונות המתמידים לשפר את מנוע החיפוש. ליקטנו עבורכם את השינויים הרלוונטיים ביותר שבוצעו מתחילת נובמבר 2011.

השינויים האחרונים באלגוריתם של גוגל
גוגל היא חברה שנמצאת בתנועה מתמדת. כל עדכון של החברה הגדולה בעולם האינטרנט הופך אותו לאייטם חדשותי. כפי שכבר כולכם קראתם, גוגל מבצעת כ-500 שינויים באלגוריתם במהלך שנה אחת שרובם מינוריים ובכל זאת חשוב לגוגל (ממש) לשקף לנו את הנעשה על מנת שנוכל לזהות את הנסיונות התמידיים לשפר את מנוע החיפוש.

בבלוג של גוגל פרסם מאט קאטס את העדכונים האחרונים באלגוריתם שבוצעו מתחילת נובמבר 2011. אני ליקטתי עבורכם את הרלוונטיים ביותר:

  • הרחבת מעגל השפות בגוגל
  • התייחסות לטקסט נבחר מהדף ולא לכותרת הראשית
  • הפחתת החשיבות של טקסט העוגן
  • תוצאות מעודכנות יותר, גוגל פרש
  • אתרים רשמיים יודרגו גבוה יותר מאחרים
  • סקירת יישומים בדף התוצאות (דירוג מחיר ומספר משתמשים)
  • שיפור תוצאות על פי תאריכים

הצבעות עבור האפליקציה – יעזרו לכם להחליט אם זה מה שאתם מחפשים:

imdb

תחזית של גוגל לשנת 2012 – ועידת PubCon

בועידת PubCon האחרונה שהתקיימה בתחילת חודש נובמבר 2011 בלאס וגאס, מאט קאטס ועמית סינגאהל השיבו על שאלותיהם של מנהלי האתרים בנושאי חיפוש ודירוג האתרים של גוגל ומה מצפה לנו בשנת 2012?

להלן סיכום הציוצים של מאט קאטס ועמית סינגאהל על הבמה:

  • אנו משתדלים לשפר את הקשר עם מנהלי האתרים.
  • השימוש בניידים ובמדיה החברתית נמצאים במגמת עלייה
  • אנו שמים יותר דגש על התוכן, במיוחד על מיקום התוכן בדף האינטרנט.
  • אם יש לכם רבה מודעות פרסום שיסיחו את דעתם של המבקרים, אתם בבעיה.
  • גוגל מתכוונת לשדרג את החיבור הישיר לרשת החברתית גוגל+.
  • אנו נפנה לבעלי אתרים שהאתר שלהם זקוק לעדכוני בגרסאות (לדוגמה וורדפרס).
  • אנו נגביר את השקיפות, כפי שפרסמנו עדכונים לאחר עדכון פנדה.
  • עדכון פנדה תרם, אך עדיין ישנן בעיות. בעלי אתרים מוזמנים לפנות אלינו.
  • החיפושים במנוע החיפוש עומדים להיות אישיים יותר.
  • גוגל נלחמת בספאם ב-40 שפות.
  • אנחנו בעד האבטחה בגוגל (SSL) אנחנו לא מתכוונים לשנות את התוכנית אלא רק לחזק אותה.
  • כאשר גוגל מבקרת את איכות התוכן היא בוחנת מהי ההשפעה החברתית סביבו.
  • גוגל תשמיט חלקים מאתר שנמצאו כספאם ובמקרה הצורך את כל האתר.
  • בפורום העזרה של מנהלי האתרים ניתן להתריע על פגיעות של אתרים.
  • תוכן באיכות גבוהה פירושו שמישהו הצליח ללמוד מזה משהו.
  • כאשר הם נשאלו על נושא האנליטיקס והאבטחה בגוגל, מאט כמובן השיב שניתן לקבל מידע דומה בכלי של מנהלי האתרים.
  • מנהלי אתרים יוכלו להגיש מאמרים בזמן אמת ב-PubSubHubbub (דרך קלה לספר לעולם שפרסמת מאמר – ראו סרטון בתחתית הדף).

פרסום בראש הדף…כבר לא המקום המועדף
“מעל הקפל’ הינו מונח מוכר בעולם העיתונות. איזור הקפל בעיתון הוא חלקו העליון, האיזור החם, שזוכה לתשומת הלב הגבוהה ביותר של הקורא. בועידה, מאט ועמית ציינו שנושא מודעות המילים בראש הדף, “מעל הקפל” הן מודעות שמעצבנות את המבקרים באתר ועלולות לפגוע בדירוג האתר. (ראו מאמר: הנחיות לדירוג אתרים בגוגל).

בדוגמה הבאה, ניתן לראות שיש 4 קישורים למעלה+ 3 מודעות מילים מעל התוכן. אתר זה נפגע אחרי עדכון פנדה האחרון ונראה שלא שינה דבר.

abovecontent

ומה קורה עם הדפים העסקיים של גוגל?
חברת BrightEdge חושפת את תוצאות הסקר שערכה בקרב חברות (מותגים). כ-61% מתוך 100 החברות המובילות בעולם יצרו דף עסקי בגוגל+. ברור שדפי מותגים אלו יזכו לתצוגה טובה יותר במנוע החיפוש, אבל עם זאת הסקר מציג שעיקר הנוכחות של 93% מהחברות האלו היא בפייסבוק.

בקרוב, גוגל מדווחת כי בדף תוצאות החיפוש יופיע כפתור ישיר “הוסף למעגלים”, כפתור זה יקצר לדפים עסקיים רבים את הדרך אל האושר בכך שיאיץ את תהליך ההצטרפות לדף שלכם. כמו כן, אם מוסיפים את סימן ה+ לשאליתה ומקלידים שם מותג/אישיות מפורסמת, זה יוביל אתכם ישירות לדף העסקי בגוגל פלוס (כרגע רק בדפי מותג שצברו כמות גדולה של עוקבים ודפים מאומתים).

האם המותגים בונים דפים עסקיים ברשת החברתית של גוגל מתוך אינטרס? איך גוגל תתייחס ל’כרטיסי ביקור’ בגוגל+ לא פעילים? האם פייסבוק תמשיך להיות הזירה החמה לעסקים או שנתחיל לראות שם שלכת? את זה נראה בהמשך…..

ועכשיו …. אין כמו שמות מקוריים, קבלו את PubSubHubbub