שינוי באלגוריתם של גוגל – 7 טקטיקות לשמירה על הטריות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בעקבות השינויים הרבים בחודשים האחרונים הודיעה גוגל על שדרוג האלגוריתם "גוגל פרש", שיוביל לשינויים לא קטנים בתוצאות החיפוש שלנו. קראו במאמר על 7 טקטיקות לשמירה על הטריות.

עקבות השינויים הרבים בחודשים האחרונים פרסמה גוגל על שדרוג האלגוריתם “גוגל פרש”, שיוביל לשינויים לא קטנים בתוצאות החיפוש שלנו. גוגל שמה דגש, כי לשיפור האלגוריתם תהיה השפעה של כ-35% מנפח החיפושים (3/11/2011).

בשנים האחרונות מצאנו לא מעט תלונות מצד משתמשים ומומחי אינטרנט על איכות התוצאות של מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל. לאחרונה, נראה כי הם מתאמצים לשפר את התוצאות ולמגר את תופעת הספאם שכיכבה לא מעט זמן. השיפור של האלגוריתם מצביע על השאיפה של גוגל להציג תוצאות איכותיות, לספק לנו מנוע חיפוש מנצח, אבל יותר מזה… החברה מחפשת תוצאות טריות, תוצאות מעודכנות שיחוללו שיפור רציני בחיפושים שלנו ויגרמו לנו להיות ה”מחפשים” המאושרים.

אם השפעתו של עדכון פנדה עמדה על כ- 12% (ככה אמרו בגוגל) וגרמה לנו לתופעות לוואי שונות, עכשיו מדובר על כ-35% מנפח החיפושים.

עמית סינגאהל מסביר: “ישנם חיפושים שדורשים רעננות. שיפור האלגוריתם נועד כדי להבחין בין סוגי החיפושים השונים ורמת הטריות הדרושה כדי לוודא שהמשתמשים מקבלים את התשובות המתאימות תוך זמן קצר מאוד”.

אילו סוגים של שאילתות חיפוש יושפעו לאחר שיפור האלגוריתם?

  • חדשות (ידיעות, עדכונים חמים, תכנים מבוקשים – לדוגמה נושא השביתה)

shvita1

  • אירועים חשובים שחוזרים על עצמם (אירועי ספורט, בחירות, פסטיבלים וכדומה)

xsrz1

  • עדכון תכנים מבוקשים (מוצרים/ מתכונים/ חופשות ועוד)

matkon

תוכן טרי עבור חדשות, עדכונים ואירועים
בכל הקשור לחדשות, עדכונים ואירועים, אנחנו נתחיל לראות שינויים משמעותיים. אם התרחש אירוע בעל משמעות, תוך חצי שעה תוכלו למצוא אותו (ואפילו פחות). הדבר נכון גם לגבי תכנים מבוקשים. לפני העדכון, אם רציתם למצוא מידע לגבי אירוע או הופעה כלשהו, הייתם צריכים קצת לחפור ברשת. מעתה, עם חידוש האלגוריתם של גוגל, התוצאות לא יאחרו להגיע ואתם תוכלו לקבל את המידע עדכני ביותר ואף את התאריך העתידי הקרוב.

“רק היום!” – סחורה טריה בחנויות
גוגל מבינה כי הרוב המכריע של שאילתות בנושא מוצרים דורשים מידע מעודכן ומדויק, ולכן היא מייעדת את האלגוריתם לזיהוי תכנים עדכניים אודות מוצרים שונים.

למעשה, המסחר האלקטרוני זוכה לאיתות מגוגל, ועל בעלי החנויות המקוונות חלה החובה לעדכן את המוצרים כדי לשמור על הדירוג הקיים או לשדרג אותו. לדוגמה: נניח שאתם מחפשים מחשב נייד, לא הייתם רוצים להיתקל במידע כללי על מחשב, נכון? וגם לא הייתם רוצים לקבל תוצאת חיפוש שמצביעה על דגם משנות ה-90? בדיוק כך – גוגל חושבת. אם אתם בעלי חנות מקוונת והמוצרים שלכם אינם מתחדשים בתדירות, תוכלו להיעזר בהמלצות הכתובות בהמשך המאמר כדי להמשיך להיראות רעננים.

ניחוח טרי יותר – בגלל הקפאין…
בואו ניזכר לרגע, מה קרה עם גוגל קפאין (יוני 2010). השינוי לקח אותנו שלב קדימה והביא עימו אינטנסיביות באינדוקס הדפים והציג לנו יותר תוצאות בזמן אמת (50% ע”פ גוגל), ואינדקס גם וידאו. גוגל בזמנו פרסמה כי המטרה העיקרית של האלגוריתם קפאין היתה לענות על ציפיות המשתמשים במנוע החיפוש – או כמו שגוגל אומרת: “שמירת קשר עם האבולוציה”.

“גוגל פרש” – האם גוגל מאויימת?
נראה כי גוגל מנסה להדביק את הקצב. המדיה החברתית מספקת לנו עדכונים שוטפים בכל זמן נתון. טוויטר ופייסבוק הם הדוגמה החיה לתכנים בזמן אמת. גם מנוע החיפוש – בינג לא מקל על גוגל, בחודש אוגוסט 2011 פורסם כי קבוצת מהנדסי מיקרוסופט פועלת על פרויקט “Tiger” (אמור להסתיים עד סוף שנת 2011) פלטפורמה חדשה שתוביל לתוצאות חיפוש משופרות, רלוונטיות ובזמן קצר מאוד.

עדכון אלגוריתם בגוגל – איך זה ישפיע על קידום אתרים?
כל שינוי באלגוריתם של גוגל יוצר 2 קבוצות של מקדמי אתרים:
1. מקדמי אתרים שאינם אוהבים את הרעיון של שינויים באלגוריתמים – כי זה דורש תכנון אסטרטגי משודרג לאתר אותו הם מקדמים.

2. מקדמי אתרים שמבינים שכל עדכון/ שדרוג אלגוריתם של גוגל יביא עימו שפע של הזדמנויות חדשות (בדיוק כמו שקרה עם עדכון פנדה).

החדשות הטובות הן כמובן, שמקדמי אתרים כבר מודעים לנושא הטריות ברשת ולאופיים של המשתמשים, ומשתדלים להנחות את בעלי האתרים לספק תוכן חדש באתר, על בסיס קבוע. האתגר כמובן, הוא לשלב בין איכות למהירות (עברנו את גוגל קפאין, עדכוני פנדה …. אנחנו חזקים). זכרו, מרגע שמתרחש אירוע, תוכלו לגלגל את התוכן לגוגל ותגדילו את הסיכויים שלכם להופיע בתוצאות גבוהות, אגב, גם האתר לא בהכרח נחשב לסמכותי בתחום.

גוגל פרש … יש גם חסרונות

  • הרצון לעמוד בקריטיריונים של גוגל יגרמו שוב לתופעת הספאם לככב. בעלי אתרים ינסו לשמור על “טריות יתר”, ייצרו תכנים לא איכותיים, ואולי יצוצו גם כל מיני “חכמים” שינסו לעקוף אותו.
  • משאבים – כל בעל אתר יצטרך להגדיל את המשאבים כדי לשמור על הדירוג או לשפר אותו, באמצעות שכירת שירותים מקצועיים בתחום התוכן או ניהול המדיה החברתית.
  • אתרים קטנים יישארו סטטיים (או ידרדרו אחורה) הם לא יוכלו להגדיל את המשאבים או להתחרות באתרים פעילים.
  • אם עד היום ייחסנו חשיבות לביטויי זנב ארוך – לא בטוח שהוא יתייחס אליהם, אלא יעדיף את הביטויים הראשיים.

איך משפרים את התכנים באתר? ומה אם אין לכם מה לחדש למשתמשים? כמה כבר אפשר לכתוב  באותו הנושא?

7 טקטיקות שיעזרו לכם להישאר טריים בעיני האלגוריתם המשופר של גוגל

1. החדשות של גוגל
גלגלו את התכנים שלכם לגוגל חדשות, שימו לב, גוגל בוחרת באתרים איכותיים – מוסמכים בתחום. לפרטים לחצו: הצטרפות לחדשות גוגל

2. זמן עדכון המאמר
כאשר אתם רואים תוצאות טריות, תוכלו להבחין מיד בחותמת הזמן – הלא הוא התאריך (למתקדמים… אפשר לפרסם גם דקות ושניות).לפי W3C – ארגון בינלאומי העוסק בתקינה ברשת – מומלץ לכתוב את התאריך באופן הבא: 06/11/2011. עוד מידע על הפורמט הרצוי תוכלו למצוא בדף הבא: www.w3.org/TR/NOTE-datetime

3. בלוגים
כן. בלוגים. זה לא חדש, אבל בבלוגים יש את האפשרות להציג תוכן טרי בנושא בו אתם עוסקים, זה יכול להיות תגובות של המבקרים שלכם, אירוח פוסטים של חברים, יצירת לוח שנה עם אירועים וכו’….

4. הוספת פורומים
פורומים … למעשה הם הרשת החברתית המקורית. יתרונות הפורום הם רבים, אבל דורשים המון השקעה, אם אתם מהמשקיעים, קדימה! אם לא, תוותרו.

5. קהילה מקוונת – שאלות ותשובות
ניתן למצוא היום פלטפורמות שונות של שאלות ותשובות (Question2Answer)להטמעה באתר. טריות, בטוח תהיה כאן.

6. סרטוני וידאו
פרסום סרטוני וידאו באתר שלכם, גם כן נחשב לתוכן, אבל לא רק, אלא גם משמש כערוץ שיווקי אפקטיבי.

7. פעילות במדיה החברתית
המדיה כבר כבשה אותנו והיא מתכוונת להמשיך להשפיע ולהצביע, הגבירו את הפעילות בה (אם עוד לא שתלתם כפתורים באתר, מהרו). אגב, גוגל התחילה לאנדקס גם ג’אווה, מה שמצביע על יכולת לקלוט יותר מידע מהרשת החברתית. וטיפ קטן…שימו דגש על הרשת החברתית של גוגל: גוגל +

ונסיים עם סרטון – שיפורי אלגוריתמים בגוגל – מה קורה שם?