Google לוקחת את מודעות המילים ב-Gmail צעד אחד קדימה, והופכת אותן לרלוונטיות לכם. כולכם מכירים את מודעות המילים של גוגל אדוורדס בתיבת הדואר Gmail. מודעות מילים אלו זהות למודעות המילים שאנו מכירים בדפים ברשת המדיה של גוגל.
איך יודעת גוגל אילו מודעות מילים להציג בפנינו בג’ימייל?
מודעות המילים שמופיעות לצד הדואר שלנו מותאמות להודעות שאנו מקבלים וכך הופכות לרלוונטיות לנו. גוגל מצליחה לזהות מתוך הדואר הנכנס את מילות המפתח ומתאימה את התוכן של מודעות המילים.
מה לגבי דואר שאינו רלוונטי לנו? וההודעות שאנו מוחקים?
גוגל מסיקה שנושא ההודעה אינו מעניין אותנו ולכן לא תציג בפנינו מודעות מילים בנושא זה. לדוגמה, נניח שאתם מקבלים הודעות דואר בנושאים הקשורים ללימודים, סביר להניח שהמודעות שיופיעו יהיו בתחום לימודים וקורסים.
במילים אחרות, מילות המפתח שמופיעות בהודעות הדואר שאנו קוראים, משמשות לגוגל כמדד למודעות המילים שהיא תציג בפנינו.
כאילו חינם…
גוגל תספק לכם תיבת דואר כל כך יעילה ושירותים נלווים חינם – אין כסף? מיליוני אנשים משתמשים בשירותי ההודעות של Gmail, ובדיוק משום כך היא מציגה את מודעות המילים. בתוך רגע, מיליוני אנשים הופכים ללקוחות פוטנציאלים.
תירגעו, בגוגל לא קוראים תכנים אישיים
גוגל מנסה להרגיע: “המודעות ב- Gmail פועלות באופן אוטומטי לחלוטין. איש אינו קורא את ההודעות שלכם כדי למקד את הפרסומות. הסריקה שלGoogle הינה חסויה ואינה מועברת לגורם שלישי, כך שלא נעשה כל שימוש במידע האישי שלכם למטרות שיווק. חשוב לנו להדגיש שהמפרסמים אינם מקבלים פרטים אישיים או פרטים מזהים אחרים, ללא אישור מפורש מכם”.
גוגל מדגישה כי שמירת הפרטיות של הלקוחות היא ערך עליון, ולכן היא מבררת את תוכן המודעות כך שלא תמצאו מודעות מילים ב- Gmail הקשורות לתחומים רגישים כגון נטייה מינית, בריאות, גזע, דת וכו’…
לא, תודה, כבר קנינו!
מודעות המילים ב-Gmail מעצבנות אתכם? אם אינכם מעוניינים לראות מודעות מילים בתיבת הדואר, ניתן לחסום את השירות.
איך חוסמים תצוגת מודעות מילים ב- Gmail?
בהגדרה של תיבת הדואר ניתן לציין את הבחירה המועדפת עליכם. תוכלו לראות זאת ב”סימוני חשיבות עבור מודעות”. כל מה שאתם צריכים לציין: “אל תשתמש בסימנים אלו להצגת מודעות”.