האם דומיין בעברית טוב לקידום אתרים ?
שאלה זאת נשאלת לא מעט והדעות רבות וחלוקות. ולמה אני מעלה זאת מחדש, בעיקר עקב העובדה שאיגוד האינטרנט הישראלי מתחיל בעוד מספר ימים ברישום דומיין בעברית תחת הסיומת . .il ומבטיח גם סיומת בעברית בעתיד.
לא מזמן בפורום שאלות ותשובות של מקדמי אתרים בישראל עם נציג גוגל באירלנד נשאלה גם שאלה זאת. נציג גוגל הודה שמילות מפתח בשם הדומיין היא אכן אחת מ 200 הפרמטרים שגוגל משקלל בכדאי לקבוע את מיקום דף האינטרנט בתוצאות החפוש. מה משקל כל פרמטר גם בגוגל איש לא ידע וזה בעצם הסוד השמור ביותר מה עוד שהוא משתנה כל הזמן ואנחנו מקדמי האתרים רצים משנים ומתקנים כל הזמן.
לפחות מניסויים שאני בצעתי, דומיין בעברית מאד עוזר בקידום אתרים ודי לבדוק את הביטוי “קורס קידום אתרים”
דוגמא לפרמטר נוסף שרבים לא האמינו בו וג’קי סויקיס האמין בו כל הזמן הוא אי.פי יעודי לכל אתר היוצר בידוד ושייכות ברשת .1:1 בעדכון האחרון של גוגל פרמטר זה קיבל משנה תוקף וחיזוק ומקדמי אתרים מדווחים על קידום ונפילה משמעותיים כפונקציה של כתובת אינטרנט יעודית (קראו מאמר בנושא: אחסון אתרים למקדמים).
דומיין בעברית לגבי גוגל הוא ככל דומיין אחר, אך יתרונו בכך שאפשר להכליל בו את מילות המפתח בעברית וזה חוזקו. אכן פחות שמושי מאשר דומיין באנגלית אך עבור קידום אתרים הוא עושה את העבודה ובגדול.