קידום אתרים דורש מאיתנו להתייחס לכמה מאות פרמטרים כאשר אנו מעוניינים לקדם את אתרינו למקומות הראשונים בביטויי מפתח, מעבר לתהליך האופטימיזציה שעלינו לבצע למבנה האתר עלינו לדעת באיזה ביטויים אנו מקדמים.
מחקר מילות מפתח – מיקוד ביטויי מפתח
תהליך בחירת ביטויי המפתח לאתר, מחקר מילות מפתח, תלויה במספר פרמטרים חשובים, שבעזרתם ניתן להגדיר בצורה ממוקדת איזה ביטוי יניב תנועה ממוקדת ויחסי המרה גבוהים לאתרינו, ישנם מגוון כלים שניתן לבצע איתם את תהליך זה החל מכלים בתשלום ועד לכלים חינמיים כמו כלי מילות המפתח של Google .
מחקר מילות מפתח הוא אחד התהליכים היקרים ביותר בקידום אתרים, תהליך זה ממוקד נישה , ביטוי ותלוי תחרות. אחד העקרונות החשובים שצריך לזכור כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח הוא “חשיבה מחוץ לקופסה” , אם נתמקד בביטויים כלליים מידיי ישנה אפשרות שנחטיא את העיקר , ואם ניקח ביטוי ממוקד מידיי נצמצם את רמת החשיפה של האתר בביטוי.
אך אם נבחן שילוב של הביטוי הכללי ביחד עם ביטויים זנב ארוך שתואמים תחרות , מיקום ותלויי שוק, נוכל להגדיל את החשיפה של האתר בביטוי בצורה מקסימאלית. קידום אתרים כולו בנוי על מיקוד של ביטויי מפתח.
ביטוי מפתח – ביטויי מפתח הם צירופי מילים המורכבים ממספר מילים או מילה אחת אשר מתארים בצורה ממוקדת את אשר אני מציע מוכר באתר או מתארים את התוכן של הקטע הכתוב בצורה הכי יעילה.
מחקר מילות מפתח – תהליך שבו אנו ממקדים את ביטויי המפתח הרצויים, ובוחרים את הביטויים אשר יניבו הכי הרבה רווח לאתר וימקדו את האתר על המוצר שירות שהעסק מוכר.
עקרונות מיקוד ביטויי מפתח – אבני הבסיס לתוכן איכותי
התוכן הוא המלך, זה נאמר לא פעם ולא סתם. קידום אתרים מושתת על תוכן איכותי וממוקד, גוגל כמנוע חיפוש “אוהב” טקסט. וכל הדירוג של מנועי החיפוש וגוגל בפרט מושתתים על הצורך בתוכן.
טיב התוכן בקידום אתרים נקבע ע”י מספר פרמטרים שביניהם , מיקוד מילות המפתח, צפיפות מילות מפתח, שימוש בכותרות משנה, אינפורמציה עשירה, שימוש בביטויים נרדפים בטקסט ועוד.
בכדי שנוכל ליצור אפקט מקסימאלי לתוכן הכתוב באתר עלינו לבצע אופטימיזציה לעמוד וכמו כן לתוכן.
שילוב בין אופטימיזציה למבנה האתר ואופטימיזציה מקסימאלית לתוכן האתר תניב את התוצאות היעילות ביותר מבחינת דירוג האתר בביטויי המפתח, העבודה הפנימית הזו בשילוב עם קישורים מבחוץ היא המפתח להצלחה קידום האתר בביטויים שבחרנו.
מיקוד מילות מפתח – כאשר אנו נגשים לכתוב מאמר או תוכן לאתרינו עלינו לדעת מהם ביטויי המפתח אותם אנו מעוניינים לקדם במאמר תוכן שלנו. לאחר מחקר מילות מפתח אנו זקוקים לייצר תוכן איכותי לאותם ביטויים, בכדי ליצור מאגר ביטויי מפתח עשיר באתר , מה שייתן לגוגל את האינדיקציה שכנראה האתר חשוב בביטוי הזה. (כמובן תוצר של כל הפרמטרים , קישורים מבחוץ, פרופיל קישורים פנימי, כתיבה נכונה ועוד)
צפיפות ביטויי מפתח – לאחר שמיקדנו את ביטויי המפתח שלנו , וניגשנו לכתוב את התוכן יש פרמטר חשוב שעלינו לזכור , שימוש באותו ביטוי מפתח בצפיפות נכונה ביחס לתחום ביטוי תחרות . יש שאומרים שלא כדאי לעבור את ה-7% בקטע , כי אז הקטע הופך לבלתי קריא בעליל .
עם זאת ראיתי תחומים שאנו זקוקים בהם ל 16% ויותר, תלוי כמובן באורך הקטע ובכמה ביטויים אנו מקדמים בכל קטע טקסט נתון, אין לקדם מעל לשני ביטויי מפתח במאמר אחד, הדבר כמעט בלתי אפשרי.
כתיבה בשביל הגולש – קידום אתרים איכותי
עלינו לזכור שאנו כותבים את התוכן לאתרינו, שאנו כותבים אותו בשביל הגולש לא בשביל מנוע החיפוש, זה העיקרון החשוב ביותר שיש לזכור כאשר אנו כותבים תוכן לאתר, אמנם המטרה בעיקרית בקטע הטקסט היא לקדם את אתרינו בביטוי מפתח שבחרנו , אך חשוב לזכור שיש אנשים שקוראים את הקטע ועליו להיות בעל ערך מוסף לקורא.
לכן שימוש נכון בצפיפות מילות מפתח הוא קריטי בכדי שהטקסט יישאר נקי ואיכותי ואף קריא לגולש, תוכן איכותי שווה הרבה מאד כסף ויש מספר לא קטן של חברות הכותבות תוכן בשביל תשלום, תוכן איכותי באמת נכתב על ידי מומחים. והוא יקר מפז
טיפ: אנו יכולים למנף את העובדה שאנו כותבי תוכן איכותי, ולקבל תמורת התוכן כסף , קישורים, והטבות אחרות מאתרים שאנו מציעים להם את התוכן שלנו. זה לגיטימי ועובד בצורה יעילה מאד.
שימוש בכותרות משנה – איך נמנע מלבצע ספאם ביטויי מפתח
הבעיה העיקרית בשימוש בביטויי מפתח בטקסט היא שיש לנו צורך בחזרה על ביטויי המפתח האלה שוב ושוב לאורך הקטע בכדי להגיע לצפיפות מילות המפתח הרצויה לנו, הבעיה מתחילה כאשר ישנו יותר מביטוי אחד , או כאשר הקטע טקסט קצר יחסית.
שימוש בכותרות משנה בכדי להימנע מספאם מילות מפתח הוא קריטי, למעשה כאשר אנו מחלקים את קטע הטקסט לפסקאות שביניהן יש כותרות משנה אנו יכולים להדגיש את הביטויים החשובים לנו בתוך כותרות אלו.
כותרות משנה הם כלי נהדר שמתמצת בצורה ממוקדת את עיקרי התוכן בקטע, הקורא יכול דרך כותרות המשנה להבין במה הקטע עוסק, ובכך שימוש בכותרות אלו גם מונע מאיתנו שימוש בספאם של מילות המפתח שפוגע בקורא והופך את האתר לפחות איכותי
וגם תורם בצורה יוצאת דופן לקרוא בכך שהכותרות האלו מתמצתות את עיקרי הדברים ונותנים לקרוא אבני דרך להבין מה מתרחש בקטע. שימוש במקטעים ידוע כיעיל גם הוא, מקטעים של 3-4 שורות כל פעם עוזרות לחלק את הקטע בצורה טובה ונעימה לעין.
אינפורמציה עשירה – מאמר אינפורמטיבי – ערך מוסף לגולש
חלק חשוב ובלתי נפרד ממיתוג אישי ובכלל מכתיבת תוכן איכותי, היא אינפורמציה, שיתוף אינפורמטיבי מלא עם הגולש, כאשר אני כותב מאמר שהוא שיווקי בלבד, אין למעשה אינפורמציה שימושית לגולש שלי, המאמר נועד לשווק מוצר שירות אך אינו מעניק טיפים יעילים לשימוש. בקידום אתרים ובכלל אם אנו מעוניינים למתג את עצמנו בצורה חיובית, שיתוף מידע יעיל הוא אחת הדרכים המבטיחות והאיכותיות ביותר לעשות כן.
אנו ניצור מצב שבו האתר מתמלא בתוכן איכותי, ממוקד וגם הגולש מקבל ערך מוסף מהתכנים, שימוש בתוכן בצורה זו תניב לנו קהל קוראים שיעקוב אחר מאמרינו, ואף תוכן זה יפתח לנו דלתות רבות בתחום לשיתופי פעולה שונים.
שימוש בביטויי מפתח נרדפים – הדרך להימנע מספאם ביטויי מפתח
עוד דרך יעילה להימנע מספאם מילות מפתח הוא שימוש במילות מפתח נרדפות, במאמר שכתבתי (האם שימוש בביטויי מפתח נרדפים נחשב כספאם) הודגש שאם ייעשה שימוש ביותר מידיי ביטויי מפתח נרדפים, ושהם יופיעו בצורה לא טבעית בטקסט הדבר יכול להיחשב כספאם בעיניי גוגל ומנועי חיפוש אחרים.
אך אם נשתמש בכותרות משנה ובמקטעי הטקסט נשתמש בביטויי מפתח נרדפים, הדבר יועיל לנו מאד, גם נמנע מ”לזבל” את הקטע שלנו לגולש, וגם נעשה שימוש עשיר יותר בביטויים נרדפים , דבר שיועיל לנו בדירוג האתר.
שימוש בעקרונות אלה בשילוב עם מחקר מילות מפתח תניב לנו אתר ממוקד , מיקוד הוא הסוד בקידום אתרים מוצלח, כאשר אנו נשארים ממוקדים על ביטויי המפתח הנכונים תוך שימוש באופטימיזציה נכונה ותוכן איכותי , אנחנו בדרך הנכונה להגיע למקום הראשון בגוגל.