כידוע, הקישורים החזקים והאפקטיביים ביותר לצורכי קידום, הם קישורים מבוססי מילות מפתח, המשולבים בתוכן באופן טבעי. שלום ולא להתראות לביטוי האלמותי “לחץ כאן”. ברוך הבא למשפט מבוסס מילות מפתח, כגון: “קראו עכשיו עשרה טיפים לשילוב מילות מפתח בתוכן לצורכי קידום אתרים” ודומיו, המשמשים כמשפטי עוגן לקישורים מבוססי תוכן – זורמים, מובנים מאליהם ועל כן, יעילים יותר, בכל הקשור ל”הבנת הנלחץ” של מנועי החיפוש. עשרה טיפים לשילוב מילות מפתח במאמרים לסביבת אינטרנט
1. לפני שאתם מתחילים במלאכת הכתיבה, הכינו לעצמכם רשימה של 20-30 מילות מפתח (גם מילים בודדות וגם מילות מפתח בעלות “זנב ארוך”). זוהי המסגרת הטקטית שלכם למערכה, והתחמושת איתה אתם יוצאים לקרב. כדי לנצח
2. הקפידו לשבץ את מילות המפתח במקומות אסטרטגיים בכל מאמר: בכותרת, כמה שיותר קרוב להתחלה; במשפט הראשון או השני במאמר; בפתיח של המאמר; בפסקה הסוגרת של המאמר; ובנוסף, טפטפו את מילות המפתח לכל אורכו של המאמר, בקלילות ובאופן זורם וטבעי
3. הקפידו להישאר בטווח צפיפות של עד 3% מילות מפתח ביחס לשאר הטקסט. צפיפות גבוהה יותר עלולה להיתפס על ידי מנועי החיפוש כ”ספאם”. אבל האמת היא, שאם לא תכינו רשימות מכולת של מילות מפתח, אלא תשבצו אותן בשום-שכל ובהיגיון – זאת, פחות או יותר, תהיה ממילא הצפיפות הטבעית של אותן מילים, הבאות להדגיש ולחזק את הנושא המרכזי במאמר
4. זוכרים את הרשימה מטיפ מס’ 1? הקפידו לעשות שימוש משתנה במילות המפתח מתוך הרשימה. המטרה שלנו היא לקדם את האתר בכמה שיותר מילות מפתח, ובכמה שיותר מאמרים
5. בחרתם מילת מפתח להוביל מאמר זה או אחר? הכינו לעצמכם רשימה של מילים קשורות מבחינה סמנטית – שילובים שונים של מרכיבי הביטוי (רכיבה, רכיבה על סוסים, רכיבת סוסים, רכיבה על סוס, סוס רכיבה…). לנו, כל ביטוי נראה זהה לקודמו, אולי, אבל בעיניים של מנוע חיפוש – כל וריאנט מילולי הוא מילת מפתח בפני עצמה, ועוד אופציה לחיפוש ולתוצאה. מעבר לכך, כפי שכבר הבינו גדולי המוסיקאים – אין כמו וריאציות על נושא, כדי לגוון את האמירה ולהעשיר את העניין בה
6. העובדה שיצאנו לדרך עם 20-30 מילות מפתח אין פירושה שכך נישאר. תחמושת, כידוע, זקוקה תדיר לתחזוקה, חידוש הספקה ותגבור. במחקרים שאני עורכת לאיתור מילות מפתח אני מגלה שוב ושוב שתי אמיתות חשובות: האחת, כמה חשוב לנבור בכלי חיפוש מילות המפתח של גוגל (עם כל מוגבלויותיו, זה מה יש לנו…), כדי לבדוק מה ב-א-מ-ת מחפשים הגולשים, וכמה; ומנגד, אם אתה דבק באמת שלך, ויש לך בסיס איתן לייצר אמירה בעלת נוכחות – מפתיע, עד כמה ניתן להשפיע על מגמות החיפוש, על ידי יצירת מילת מפתח פופולרית, פרי יצירתך וצרכיך.
7. בעידן הנוכחי, של פעילות קידום אינטנסיבית ונוכחות הולכת וגוברת של אתרים ברשת, חשוב להיעזר יותר ויותר במילות מפתח בעלות זנב ארוך, כדי להבקיע את החומה הבצורה של התחרות. במקום ללכת ראש בראש מול מילות מפתח מבוקשות ומקודמות, עדיף להסתנכרן עם היקף חיפוש קטן יותר, אבל יותר אפקטיבי וממוקד, של ביטויי זנב ארוך. כמובן, תוך בדיקה מתמדת של היקפי הביקוש לאותם ביטויים. בהיבט של הכתיבה, כל מילה נוספת בביטוי היא מקפצה לעוד עולמות תוכן, המעשירים את המאמר ומגוונים את תוכנו
8. כותרות הן אכסניה נפלאה למילות מפתח. חשוב רק לזכור, כי שיבוץ מילת מפתח בכותרת, כמוה כהבטחה לקורא: שים לב, זהו נושא המאמר שלפניך. מרגע זה, עלינו למקד את המאמר כולו על פי הבטחת הכותרת (רעיון לא רע, בהתחשב בנטייה להתמלא רעיונות משיקים ואסוציאטיביים תוך כדי כתיבה. מה עושים עם זה? עברו לטיפ הבא)
9. כאמור, תוך כדי כתיבה, וגם תוך כדי קריאת המאמר המוגמר קודם שליחתו ליעדו, צצים ועולים בראש עוד ועוד רעיונות למאמרים נוספים (שהם עוגן לעוד ועוד מילות מפתח רלבנטיות לקידום במנועי החיפוש). התייחסו למאמר הנכתב כאל מקפצה למאמרים נוספים, ולהעשרת הרשימה של מילת המפתח המובילות אותם
10. יהיו אשר יהיו מילות המפתח המובילות את המאמר, לעולם אל תוותרו על זרימת תוכן טבעית ומשכנעת, ועל קריאות נעימה ומעניינת. המאמר המוצלח הוא זה, שיגרום לקורא לחוש שזה עתה סיים לקרוא מאמר מעניין על נושא מסוים (נחשו מהו?…), מבלי להרגיש שהאכילו אותו מילות מפתח בכפית.
מודעות לעשרה טיפים אלה, תאפשר לכם לכתוב מאמרים מבוססי מילות מפתח לסביבת האינטרנט בצורה ממוקדת יותר, בפחות זמן ומאמץ, וביעילות רבה יותר. בהצלחה!