קידום אתרים לסלולר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אתרים שידעו לנצל נכונה את ההבנה לאיזה קהל הם מכוונים, מה אופי הגלישה שבעטיו צריכים את שירותיהם ובאיזו זירה הם נותנים מענה בצורה הטובה ביותר, יוכלו לכוון נכון יותר את אופי האתר ואת קידומו על מנת לכוון במדויק לקהל היעד שלהם.

תחום השיווק וקידום האתרים הסלולאריים נמצא עדיין בתחילת דרכו ,מונע ע”י קרקע בלתי מוכרת,דפוסי התנהגות בשלב ההתהוות ,לקיחת סיכונים ומנגד חשדנות והססנות אך בעיקר מונע שוק זה משפע אתגרים, טכנולוגיים ושיווקיים.

במסגרת אתגרי פיתוח נציין את הצורך להתמודד עם מגוון רב של ממשקים שקיימים בתשתיות הסלולר. סוגיות התאמה כוללות בין היתר דפדפנים הפועלים באופן שונה בעבור גלישה סלולארית (לאומת ה PC) ואף שונים אילו מאילו באופן הפעולה ובדרכי הצגת התוצאות. אתגר נוסף הוא שלמכשירים הסלולאריים יש מהירויות גלישה בלתי אחידות וגודל מסך ותצוגה שונים המחייבים התייחסות אחרת לתחום הסלולר ביחס למחשבי ה PC וכן לשונות המכשירים הסלולאריים עצמם.האתגר להתאים אתר לשונות כל כך גדולה וליצור חווית משתמש אחידה מכל מכשיר היא כמעט בלתי אפשרית.

כשרוצים להקים אתר אינטרנט לסלולר יש להתמודד לא רק עם ממשקים שונים אלה גם אם גישות ודפוסי צריכה מאוד מגוונים של צרכני התשתיות הסלולאריות. גולשים הנמצאים בבית מתנהגים שונה מאלו המחפשים מידע תוך כדי נסיעה ברכב למשל, קיימים החיפושים מבוססי מיקום ואיזור,חיפושים שייעודם צרכנות וקניות,חיפושי תמונות,חיפושי וידאו,הרשימה עוד ארוכה.

איך מתמודדים עם התאמת אתר למשתמש הסלולארי ? מגוון השיקולים במאמר הבא.

קידום אתרים לאתר סלולארי

בדיוק כמו קידום אתרים באינטרנט המסורתי ,גם קידום אתרים באינטרנט הסלולארי שם לנגד עיניו כמטרה לרתק את הגולש ולגרום להם הישאר ולמצות את המידע.זוהי משימה לא קלה בהתחשב שבהשוואה לגלישה במחשב,סבלנותם של הגולשים בסלולר קצרה אף יותר.

הנסיבות והמצבים בהם ניגשים לגלוש במכשירי הסלולר הם מגוונים אך ניתן באופן גס לחלק את אופי הגלישה לשני סוגים:

  1. גולשי “כורסא”- גולשים שנמצאים בזמן גלישתם הסלולארית במצב נינוח יחסית, למשל ברכבת,בבית ,בהמתנה אצל הרופא וכו’. גולשים אלו יצרכו מידע בעל אופי נינוח יחסית-מבזקי חדשות,סרטוני וידאו וכו’. אך בעוד גולשים אלו מתאפיינים בזמן פנוי המאפשר להם לגלוש בנינוחות יחסית הם גם אלו שקל להם לסטות בקלות לפעילויות אחרות כתחליף לגלישה הסלולרית. וכיוון שהתשתית הסלולארית כיום עדיין לא כזאת אטרקטיבית מבחינת חווית משתמש יש להניח שכל פעולה אטרקטיבית אחרת שתיקרה בדרכם תגרום להם לזנוח את הגלישה בסלולארי שברשותם.
  2. גולשים על הדרך- גולשים אלו צריכים מידע וניגשים לסלולארי על מנת לצרוך אותו כשהם נמצאים בד”כ בתנועה על הדרך. המידע שהם נזקקים לו הוא לרוב תוצר של המיקום בו הם נמצאים או הזמן שבו הם גולשים.למשל גלישה תלוית מקום תחפש הכוונה בהגעה,מסעדה או אטרקציה מקומית. גלישה תלוית זמן תחפש למשל לוח המראת טיסות לשעה מסוימת , מועדון לילה או בילוי לילי בשעות הערב, מוזיאון בשעות היום וכד’.

אתרים שידעו לנצל נכונה את ההבנה לאיזה קהל הם מכוונים,מה אופי הגלישה שבעטיו צריכים את שירותיהם ובאיזו זירה הם נותנים מענה בצורה הטובה ביותר,יוכלו לכוון נכון יותר את אופי האתר ואת קידומו על מנת לכוון במדויק לקהל היעד שלהם.