קידום תמונות בגוגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
כיום, בשנת 2013, מנוע חיפוש התמונות של גוגל מקבל משמעות גבוהה יותר מבעבר והתמונות זוכות להיות חלק נכבד ממקורות התנועה לאתר.
בשנת 2009, קידום תמונות בגוגל לא היה בעל משמעות גבוהה לטובת הגברת התנועה לאתר, אך בכל זאת נקטנו במספר אמצעים כדי לגרום למנועי החיפוש להבין את משמעות התמונה. אלו הם הטיפים שפרסמנו אז:

1. השתמש בערכי תגי ALT המכילים את מילת המפתח הרלבנטית תוך גיוון הערכים עבור תמונות שונות המופיעות באותו דף.

2. כשהתמונה מהווה גם קישור, חזרו על ערך תג הALT גם בתכונת הTitle של הקישור (תג HREF).

3. דאגו שהתמונה תהיה מוקפת בתוכן שממוקד במילת החיפוש הרלבנטית. חלק ממנועי החיפוש ובראשם גוגל, משתמשים בטקסט הסובב את התמונה כדי להבין למה לשייך את התמונה.

4. כשמדובר באנגלית, השתמשו בשמות קבצים תוך שימוש במילת מפתח רלבנטית. למשל, אם מילת המפתח היא: wooden door, שם קובץ מומלץ עשוי להיות: Wooden-door.jpg.

כיום, בשנת 2013, מנוע חיפוש התמונות של גוגל מקבל משמעות גבוהה יותר מבעבר והתמונות זוכות להיות חלק נכבד ממקורות התנועה לאתר.ריכזתי עבורכם מספר הנחיות בסיסיות הכוללות את אלו שמוזכרות בתחילת המאמר, מתוך סדנת קידום אתרים ב-Google שאתם יכולים לבצע כדי להגביר את נראות התמונות שלכם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש:

1. איכות התמונה והמסר שהיא מעבירה:
תמונה שאינה מושכת את העין לא תוביל את הגולשים לאתר שלכם. בחרו תמונה איכותית ומעניינת, מקורית ובעלת רזולוציה גבוהה. אם עד כה השתמשתם בתמונות נדושות (מתוך מאגרי תמונות), כדאי לכם לשקול להחליפן בתמונות מקוריות.

2. גודל התמונה
מומלץ לפרסם תמונות מרשימות. שימו לב, בחיפוש המתקדם לתמונות בגוגל, ניתן להגדיר את גובה ורוחב התמונה.

3. שם קובץ התמונה
רגע לפני שאתם מעלים תמונה אל האתר, הגדירו מחדש את שם הקובץ. לדוגמה: אתם מעוניינים לפרסם תמונה בדף שעוסקת בתחום הבישול, במקום להעלות את הקובץ כפי שהוא jpg.DS00011 הזינו שם שרלוונטי לדף jpg.cooking_01

4. תגיות Alt+Title
חשוב שתגיות אלו יהיו זהות, ובניגוד לעבר שלא יכילו את מילות המפתח בלבד, אלא את תיאור התמונה.

5. מפת אתר לתמונות
גוגל מציינת שהרבה יותר קל להגיע אל התמונות באמצעות סימני דרך – צרו מפת אתר לתמונות.

6. “סביבה תומכת”
התוכן לפני ואחרי התמונה, יכול לתרום לעכבישים לזהות במה מדובר.

7. EXIF data – להיכנס לעומק התמונה
בשנת 2011 גוגל הכריזה שהיא מתייחסת גם לפורמטים EXIF + IPTC DATA שמציגים אינפורמציה טכנית הכוללת נתוני זמן, שם היוצר, הטיית החשיפה, אורך מוקד העדשה, זכויות יוצרים ועוד.

בנוסף לנתונים הטכניים אפשר להוסיף מידע נוסף בתגיות ובתיאור התמונה. אתרים שונים בדומה לאתר 500px.com עושים שימוש בנתונים אלו ומציגים אותם באתר. בדוגמה שאתם רואים מאתר 500px, ניתן לראות את הנתונים שמוצגים מתוך תמונה הבאה (ניתן להזין תגיות גם באופן ידני).

לתצוגה גדולה לחצו: 500px.com/photo/26709765

exif-data-on-images
8. זהירות! תוכן למבוגרים
אם האתר שלכם עוסק בתחומים שמתאימים לגילאים 18 ומעלה, כדאי לאותת לגוגל על ידי הוספת הקוד הבא לתמונה:
<meta name=”rating” content=”adult” />
<meta name=”rating” content=”RTA-5042-1996-1400-1577-RTA” />

מעוניינים ללמוד איך לקדם תמונות בגוגל ולהגדיל את התנועה לאתר? לחצו כאן
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן