בינג – מנוע חיפוש חדש למייקרוסופט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
לדברי מנכ"ל מייקרוסופט סטיב בלמר, בינג לא עומד להיות רק מותג מחודש של live search אלה ממוצב כ"מנוע לקבלת החלטות"- "מנוע שיספק ללקוחות כלי חיפוש חכמים שיעזרו להם להפוך את מטרותיהם לפשוטות יותר ולקבל החלטות מודעות יותר"

ב 28 למאי 2009 הושק מחדש מותג ישן-חדש של מייקרוסופט מנוע החיפוש בינג bing.

מנכ”ל מייקרוסופט סטיב בלמר הציג אותו בכנס 7D בסן דייגו והוסיף שבינג (נקרא קודם kumo) יחל לפעול החל מ 3 ליוני.

לדברי מנכ”ל מייקרוסופט סטיב בלמר, בינג לא עומד להיות רק מותג מחודש של live search אלה ממוצב כ”מנוע לקבלת החלטות”- “מנוע שיספק ללקוחות כלי חיפוש חכמים שיעזרו להם להפוך את מטרותיהם לפשוטות יותר ולקבל החלטות מודעות יותר”

בשלב ראשון יתמקד המנוע ב 4 תחומים:

קבלת החלטות רכישה

תכנון טיולים

לקבל החלטות בתחום הבריאותי

ולמצוא עסקים מקומיים.

לדברי בלמר מנועי החיפוש הקיימים עושים עבודה יפה בתחום הניווט ברשת וחיפוש אינפורמציה אבל הם לא ממש מסייעים לגולשים לעשות שימוש יעיל במידע שאספו.

לדברי מייקרוסופט, כל הקונספט שעל פיו תוכנן מנוע בינג נעשה סביב המחשבה על איך באמת אנשים היו רוצים להפיק את המקסימום בתהליך איסוף האינפורמציה. בינג הוא הצעד הראשון לעבר גישה חדשה שתאפשר לאנשים לעשות שימוש יעיל במידע שאספו במטרה לקבל החלטות חכמות.

מה מייחד את בינג

במבט ראשון נראה דף הבית של bing כמו עוד מנוע חיפוש- תיבת חיפוש אחת כנקודת התחלה (הכוללת אפשרויות חיפוש גם של וידיאו,תמונות,חדשות,מפות וקניות להעשרת ערוצי החיפוש).

לאחר הקשה על חיפוש נותן בינג הצעות למילות חיפוש דומות (או מילות חיפוש רלוונטיות ששימשו אחרים בעבר) . פעולה זו מעשירה את האופן בה עשוי הגולש לבקש את המידע שלו גם אם הוא לא היה מודע לכך מלכתחילה שניתן לחפש באופנים המוצעים.

החיפוש המתקדם מאפשר העמקת הסינון לאחר קבלת התוצאות הראשוניות-

בוחרים למשל את המילה קיאקים ומקבלים רשימת אתרים וניתן בחיפוש המתקדם לבקש העמקת חיפוש מקרב התוצאות שקיבלנו “קורס”. התוצאות הפעם יציגו לנו אתרי קיאקים המציעים קורסים (ולא השכרת קיאקים באתרי נופש למשל).

את החיפוש המתקדם ניתן לבקש ברמות התאמה שונות- החל ממונחים דומים , הביטוי המדויק ואפילו ברירת “אל תכלול ביטוי”.

במקרים מסוימים בלבד שבהם בינג גורס שיש תוצאת חיפוש אחת מובהקת לחיפוש כלשהו, בינג’ מציג בדף התוצאות אתר אחד בלבד ומציין כי זוהי “התאמה מושלמת” (כדי שנבין למה הציג תוצאה בודדת זו). כמובן שבלחיצת כפתור פשוטה ניתן לבקש את שאר התוצאות בהמשך הדף.

הצגת תוצאה אחת בהתאמה גבוהה נעשתה כצעד מסייע מצד בינג להקל על הגולש בקבלת החלטות ובמיקוד במה שחיפש מבלי “רעשי רקע” של תוצאות רלוונטיות פחות. אפשרות זאת קורית רק כאשר בינג גורס שהתוצאות האחרות רלוונטיות במידה פחותה בהרבה לתוצאה שהציג.

מידע רלוונטי וייחודי נוסף המוצג בתוצאות החיפוש:

  1. קישורים מרכזיים שעשויים לעניין את הגולש (קטגוריות מרכזיות באתר)
  2. טלפון להתקשרות במידה ויש (בד”כ גולשים מבזבזים זמן על איתור מספר הטלפון באתר)
  3. אם מדובר באתר רשמי בינג מציין זאת בפנינו
  4. תיבת חיפוש מתקדם. למשל הגענו לאתר מכירת מצלמות ואנו רוצים להגיע ישר לדף עם דגם מסוים המעניין אותנו.
  5. אתרים דומים/קרובים.
הגרסא בעברית גם היא פעילה, אם כי חלק מהמרכיבים המצוינים כאן אינם פעילים אור ליום כתיבת המאמר.

 

סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן