כל מי שעוסק בתחום קידום אתרים מקצועי, יודע להעריך את חשיבותם של קישורים איכותיים. בניית אסטרטגיית קישורים טובה אינה עניין של מה בכך, והיא דורשת עבודה רבה ויצירתיות. יחד עם זאת, חלק גדול מאיתנו נוהג לפספס הזדמנויות לקבלת קישורים. במאמר זה נעסוק בטעויות נפוצות בתחום.
אתרים חדשים
לאנשים יש נטייה לדחות שיתופי פעולה עם אתרים חדשים, ללא PR וללא קישורים נכנסים רבים, מתוך מחשבה כי לקישור מאתר כזה יש ערך נמוך. בפועל, אם בעל האתר הוא מקצוען או איש עסקים חרוץ, תתפלאו כמה מהר האתר עשוי לצבור תאוצה. אתר כזה עשוי להפוך למכרה זהב במשך הזמן והקישורים היוצאים מתוכו יכולים להיות איכותיים ביותר. הרבה יותר קל לקבל קישורים מאתר חדש בהשוואה לאתרים וותיקים, בעלי מוניטין ואגו… צרו קשר עם בעל האתר ונסו לשתף עימו פעולה. על הדרך ייתכן ואתר זה קשור לאתרים נוספים שאינכם מודעים לקיומם, וכך תיהנו מקשרים וקישורים נוספים.
דפים ללא PR
אנשים מוותרים לפעמים על שיתופי פעולה הקשורים בדפים ללא PR. הייתי אף עדה למצבים של אתרים בעליPR 5 לדוגמא, שסירבו לשתף פעולה עם אתר בעל PR 4…
חבר’ה, PR זה לא הכול בחיים! בנוסף, יש טעויות – לא פעם דפים מקבלים PR גבוה שאינם ראויים לו ולהיפך. בנוסף, זכרו כי לקבל PR לוקח זמן, אבל בליווי עבודה מקצועית, זה קורה בסוף.
אני לא אומרת להתעלם מה – PR לחלוטין, אך צריך להסתכל על כל התמונה. תבחנו את האתר מבחינת קידום – כיצד הוא מדורג במילות מפתח רלוונטיות. יש החושבים בטעות כי דף ללא PR לא יהיה מדורג טוב בדף תוצאות החיפוש. כולנו ראינו לא פעם דפים שעלו יפה בדף תוצאות החיפוש ללא כל PR. קישורים המושכים תנועת גולשים, טובים יותר מקישורים דוממים.
שנית, הסתכלו על איכות הקישורים הנכנסים לאתר ולדף, לקבלת מידע נוסף אודות איכות האתר. אותו דף עשוי להיות חדש. חבל יהיה לוותר על הזדמנות לקבלת קישור מדף חדש באתר איכותי, אשר לו המון קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים, רק בגלל שהדף נוצר בשבוע שעבר.
קישורי NOFOLLOW
ישנן הזדמנויות לקבל קישורי NOFOLLOW מאתרים חזקים ובלוגים טובים ואנשים נוטים לוותר עליהם. זכרו כי קישורים במקום הנכון ובזמן הנכון מגדילים את החשיפה שלכם, יכולים ליצור באזז וכמובן להגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם ולהביא לכם את הלקוח הבא. אל תמדדו כל קישור רק על פי ערך ה – “link juice” שלו (מונח המציין את ערך הקישור מבחינת מנועי החיפוש). חשבו על קהל היעד של אותו אתר ובאיזה חשיפה אתם עשויים לזכות.
לסיכום
קידום אתרים דורש התייחסות לפרמטרים רבים בכדי להגיע לתוצאות. בניית קישורים חשובה ביותר, לצורך העניין, ודורשת עבודה מאומצת ומקוריות. לא כל כך פשוט להשיג קישורים טובים או להגדיל את תנועת הגולשים לאתר. חבל לפספס הזדמנויות טובות רק בגלל שיקולי דעת מוטעים.
המאמר מבוסס על טיפים של Justilien Gaspard באתר Search Engine Watch