קידום אתרים ממומן יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: באנרים, תכנים, מודעות פרסום בגוגל ובמונעי חיפוש אחרים (תשלום לפי עלות לקליק או לפי חשיפה), תכניות שותפים ועוד. בקידום אתרים ממומן חשוב לנתח את מסעות הפרסום ולנסות להגיע ל – ROI (תשואה על השקעה) הגבוה ביותר. ישנם כלים רבים המסייעים בניתוח תוצאות ומהווים בסיס לקבלת החלטות, וישנם כלים כמו עורך המודעות של גוגל, המסייעים בניהול הקמפיין החל משלבי ההקמה הבסיסיים ביותר. במאמר זה נתמקד בעורך אדוורדס ובתכונותיו המרכזיות.
עורך אדוורדס – כלי לניהול קמפיין במסגרת קידום אתרים ממומן
עורך אדוורדס ניתן להורדה בחינם (גם בעברית) ומשמש לניהול מסעות הפרסום. יתרונו הגדול ביותר הוא בפשטות, בקלות השימוש ובחסכון הזמן. קל יותר לראות את התמונה הרחבה, בעיקר כשאתם מנהלים חשבונות רבים (אבל הוא יעיל מאוד גם כשברשותכם חשבון בודד).
הוא עובד על עקרון פשוט: הורדת התוכנה, עריכת שינויים בחשבון והעלאת השינויים לרשת.
חלק מתכונות העורך
- עבודה על המחשב באופן לא מקוון.
- ניווט קל באמצעות תצוגת עץ (תצוגה הירארכית של החשבון) וכרטיסיות.
- עריכת קמפיינים, קבוצות מודעות, מודעות, מילות מפתח ועוד.
- מילות מפתח – יצירת וריאציות שונות למילות המפתח וקבלת רעיונות חדשים.
- חיפוש, עריכה, מחיקה והוספת הערות בשינויים.
- העתקת נתונים לקבוצות מודעות אחרות, למסעות פרסום ולחשבונות נוספים.
- ‘גרור ושחרר’ – ניוד נתונים בקלות ובמהירות.
- הצגת נתונים סטטיסטיים.
- יבוא ויצוא נתונים לקבצים שונים לשם עריכה או שיתוף אחרים.
- הצגת השינויים לפני הפרסום ואפשרות לתקנם במועד.
- מאפשר עבודת צוות בניהול הקמפיין ועוד.
פירוט חלקי של האפשרויות הרבות המוצעות על ידי העורך:
הוספת פריטים מרובים
כלי זה מאפשר להוסיף בבת אחת כמות גדולה של מילות מפתח, מודעות פרסום, מיקומים וקבוצות. ניתן למצוא כלים אלה בתפריט ‘נתונים’ ובסרגלי הכלים של הכרטיסייה. אפשר לבחור מסע פרסום וקבוצת מודעות מתוך תפריטים נפתחים או להוסיף את הנתונים לכל קבוצות המודעות בחשבון.
ישנה אפשרות להחליף את כל רשימת מילות המפתח הקיימת ברשימת מילים חדשה ולהחיל את השינויים בלחיצת כפתור.
כלי עריכה מתקדמים
ניתן לשנות בקלות ובמהירות הצעות עלות לקליק וכתובות אתרי יעד:
ניתן להגדיל ולהקטין את ההצעות באחוזים, להסיר הצעות ברמה של מילת המפתח ולהשתמש בברירת המחדל של קבוצת המודעות, ולהגביל את השינויים לטווח כספי מסוים.
החלפת טקסט
ניתן לאתר תוכן טקסטואלי ולהחליפו במודעות, במילות המפתח, בכתובות ובמיקומים.
הגדרות עלות ותקציב
ניתן לשנות את תקציב מסע הפרסום, את ההצעות ברמה של קבוצת מודעות ומילות מפתח ואת הצעות העלות המקסימאלית לרכישת קבוצות מודעות, בקמפיינים בהם הופעל כלי למיטוב המרות.
איתור שגיאות ומכשולים
העורך מציג עיגולים אדומים וצהובים כשהוא מזהה בעיות העשויות למנוע את הפרסום. באמצעות סימונים אלה ואחרים ניתן למצוא בקלות מילות מפתח כפולות בחשבון ואז לערוך או להסיר אותן בהתאם לצורך. ניתן לאתר שגיאות שנעשו בעת ניהול החשבון, בעת העריכה או ערכים חסרים כמו עלות מקסימאלית לקליק ועוד.