הכפלת תוכן
הכפלת כותרות עמודים ותגיות תיאור (Page Titles, Meta tags :Description). ברוב המקרים טעות זו של הכפלת תוכן נעשית בתמימות הדעת, כאשר חוזרים על שם המותג בכותרות העמודים או שמשתמשים בטעות בתגיות התיאור לאורך כל הדפים. מנועי החיפוש הרואים את הכפלת תגיות לעיתים חורצים את דינו של הדף ומגדירים אותו כהכפלת תוכן עוד טרם הגעתם לתוכנו של הדף.. תופעה זו נפוצה בעיקר כאשר אין הרבה טקסט בדף. ומעבר לכך שיוצרים רושם לא טוב בעיניי מנועי החיפוש מחמיצים הזדמנות לאופטימיזציה של עמוד עבור ביטויי חיפוש שיכולים להניב תנועת גולשים איכותית לאתר. כפי שצוין בהרבה מקרים הכפלת התוכן אינה נעשית במכוון , לעיתים מדובר באתרים הבנויים בפלטפורמות שיוצרות מעצמן הכפלת תוכן מבלי שמנהל האתר ידע על כך. ואם האתר בנוי בוורדפרס (שהינה פלטפורמה נהדרת) אך חשוב להקימה כראוי אחרת אפשר מבלי להתכוון להיות חשופים להכפלת תוכן בדפים ייחודיים באתר.
עבודה ללא מחקר מילות מפתח
יש הנוהגים לנחש את מילות המפתח ומדלגים על שלב המחקר.. טעות. מחקר מילות מפתח הינו הבסיס לשיווק יעיל באינטרנט . לא כדאי להגביל את הדירוג של האתר והעלות עבור הקלקה בקידום ממומן בניחוש מילות המפתח במקום לערוך מחקר בעניין. את המחקר מומלץ מאוד לערוך וטובה שעה אחת קודם, אפילו טרם הקמת האתר אם אפשר.. ישנו מבחר של כלי מחקר מילות מפתח : Keyword Discovery, Word tracker שניתן להורידן בגרסאות חינמיות. וניתן להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח של גוגל :Google Awards.
תנועת גולשים לדף לא נכון
אם עושים שימוש בקידום ממומן, חשוב מאוד להנחית את הגולשים בדף הרלבנטי לחיפוש שלהם ולא לגרום להם להמשיך בחיפוש אחר המוצר בתוך האתר. חשוב שהדף שאליו יגיע הגולש יהיה בעל ערך מוסף הן עבור הגולש והן עבור בעל האתר. ישנם הרבה קמפיינים ששולחים את הגולש לדף הבית במקום לדף של הספציפי של המוצר ומצפים שהגולש ימשיך מדף הבית לחפש את המוצר הספציפי, סביר שהגולש יחליט שלא להישאר באתר ויראה בהקלקה כלא רלבנטית עבורו. לכן כדאי להגיש את המוצר שהגולש חיפש “על מגש של כסף”, כך כל הצדדים מרוויחים.
התעלמות מבניית לינקים
אם מנסים להגדיל את התנועה לאתר באמצעות קידום אורגני מעבר לשימוש יעיל במילות מפתח האלגוריתם של גוגל מייחס משקל נכבד ללינקים הנכנסים לאתר (כאשר לא כל הקישורים בעלי אותו משקל) אם ממקמים מילות מפתח בדפים ולא בונים קישורים עם טקסט רלבנטי ע”ג הקישור בעצם פוגעים בסיכוי להיות מדורגים גבוה עבור אותה מילת מפתח שנשתלה בדף.
בזבוז אנרגיה מיותרת על דירוג ו-PR
דירוג ו-PR הינם עולמות שונים וייחודיים בפני עצמם אך בעלי אתרים מתעסקים עם שני תחומים אלו רבות ולכן הם נקשרים יחדיו בהקשר הנוכחי.. חשוב להפנים להיות ראשון במנוע החיפוש עבור ביטוי מסוים אינה המטרה, לא לשם צריך למקד את האנרגיה וגם לא למטרה של ציון PR של 6. צריך לשאול: “האם זה מה שיגרום לרווח הכספי הרצוי?” התמקדות בציון PR שמתעדכן אחת לתקופה או בדירוג רק יוביל ללחצים מיותרים, לאולקוס ומי צריך את זה? ולהיות מדורג שלישי יכול להניב עבור בעל האתר רווחים גבוהים באותה מידה (ולעיתים אף יותר) מהמקום הראשון. שלא יובן לא נכון דירוג וציון PR הינם חשובים וחיוניים אך כשהמטרות הינן הגיוניות, מטרה הגיונית לדוגמא: להיות מדורג בששת התוצאות הראשונות עבור ביטוי חיפוש מסויים. אבל להיות ממוקם שלישי ולחתור בכל הכוח למקום הראשון , סתם אנרגיה מיותרת שמתבזבזת..
קידום שאינו ארוך טווח
לא ניתן לערוך אופטימיזציה לאתר ולאחר מכן להניח לו לזרום מעצמו .. קידום ממומן שאינו מנוהל ומאורגן כהלכה יהיה לא יעיל ויעלה כסף מיותר. וזה נכון גם לגבי הקידום האורגני לא קיימת נוסחת קסם שתבטיח דירוג גבוה ללא תחזוקה שוטפת . לכל אתר יש את צרכיו הייחודיים , יש אתרים שצריכים יותר צפיפות מילות מפתח ויותר אופטימיזציות חוזרות ונשנות לדפים עבור מילים תחרותיות, או יותר קישורים איכותיים על מנת להעלות את תנועה לאתר. גם השוק הוא דינמי ואינו סטטי לכן חשיבות גבוהה להיות עם היד על הדופק לאורך כל תקופת ניהול האתר.
הבשורה הטובה הינה שכל הקטגוריות הנ”ל ניתנים לתיקון כך שגם אם לא נהגתם לפי ההמלצות הנ”ל זה לא מאוחר.. חשוב להיות מודעים לחוזקות ולחולשות של האתר המנוהל ולנסות להתיר ת המחסומים אשר מונעים מהאתר להשיג את מטרותיו בתנועת גולשים גדולה יותר וברווח כספי גבוה יותר.
שיווק באינטרנט הינו תהליך מתמשך שדורש אומנות ומדע, לכן כדאי להשקיע את הזמן על מנת לעשות זאת בצורה הנכונה.
נכתב במקור ע”י Carrie Hill באתר Search Engine Watch