כיצד להרוויח מגוגל קישורים נוספים לאתר שלכם? Google Sitelinks

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במידה ואלה הקריטריונים הנכונים המשפיעים על קישורי-אתר מגוגל, יש סיכוי שתקבלו קישורים נוספים עבור מילות המפתח המרכזיות שלכם. קישורים אלה מופיעים בדרך כלל רק בעת חיפוש באמצעות מילה אחת ולא באמצעות צירופים של שתי מילים ומעלה.
מהם קישורי אתר של גוגל?
 
Google Sitelinks הינם קישורים המופיעים מתחת לאתר בדף תוצאות החיפוש. קישורים נוספים אלה, מקשרים לדפים העיקריים בתוך אתר האינטרנט. הם רנדומאליים ונבחרים על ידי האלגוריתם של גוגל באופן אוטומטי.
 
להמחשה, בצעו חיפוש ב – google.com עבור הערך “HP” וראו את הקישורים הנוספים המופיעים מתחת לאתר, בדף התוצאות. קישורים אלה מופיעים רק בעת חיפוש למילים כלליות. קישורים אלה יופיעו כשתבצעו חיפוש למותג HP אך במידה ותחפשו: “HP Printer supplies”, הם לא יופיעו.
קישורים מסוג זה מופיעים בדרך כלל בעת חיפושים לשמות מותגים.
 
קישורי-אתר הינם מצוינים להגדלת התנועה באתר שלכם, הבעיה היא שחלקם הגדול מתבסס על המילה המופיעה בדומיין האתר, שאינה בהכרח מילת המפתח שלכם.
 
באילו קישורים משתמשת גוגל לקישורי אתר?
 
ההשערות הם כי גוגל משתמשת רק בקישורים המופיעים בדף הבית. כלומר, מילים המופיעות ברמה נמוכה יותר, רמה 2 ו-3, לא ישמשו כקישורי אתר.
קישורי JS ופלאש אינם נלקחים בחשבון. הקישורים המתאימים הינם קישורי טקסט וקישורי תמונות עם תגי Alt.
גוגל משתמשים בשניים עד שמונה קישורים לאתר. אין מידע וודאי כיצד נבחר מספר הקישורים.
הטקסט המשמש לקישור נלקח מתוך טקסט הקישור, Anchor Text, בדף הבית, או כותרת הדף המקושר.
נראה כי גוגל מעדיפה קישורים המופיעים בראשית הדף.
 
הכתוב בפיסקה זאת הינו בגדר השערה ואינו וודאי. הדיעות בנושא זה חלוקות.
 
פרמטרים המשפיעים על קבלת קישורים מגוגל לאתר האינטרנט שלכם:
 
  • דירוג במקום הראשון עבור מילת המפתח הרלוונטית.
  • ותק של שנתיים לפחות.
  • כמות החיפושים וההקלקות בתחום חיפוש מסויים שהאתר מקבל.
  • כמות הקישורים המצביעים לאתר עם Anchor Text רלוונטי.
  • מבנה אתר בנוי כהלכה, כך שהרובוט יזהה את הנושא המרכזי של האתר.
  • אם אתם רוצים לקבל קישור לפרסום בבלוג – עליכם ליצור קישורים רבים לפרסום זה.
 
לסיכום
במידה ואלה הקריטריונים הנכונים המשפיעים על קישורי-אתר מגוגל, ובמידה והינכם עומדים בקריטריונים אלה, יש סיכוי שתקבלו קישורים נוספים עבור מילות המפתח המרכזיות שלכם. קישורים אלה מופיעים בדרך כלל רק בעת חיפוש באמצעות מילה אחת ולא באמצעות צירופים של שתי מילים ומעלה.