טיפים ליצירת אתרים ידידותיים לזחלנים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
צוות גוגל וובמאסטר מדווח כי אחת השאלות הנפוצות ביותר המתקבלות מבעלי אתרים היא: מה ניתן לעשות בכדי לגרום לאתר אינטרנט לעלות בדירוג במילות חיפוש נבחרות? מה צריך לעשות בכדי להיות מדורגים גבוה בגוגל?

צוות גוגל וובמאסטר מדווח כי אחת השאלות הנפוצות ביותר המתקבלות מבעלי אתרים היא: מה ניתן לעשות בכדי לגרום לאתר אינטרנט לעלות בדירוג במילות חיפוש נבחרות? מה צריך לעשות בכדי להיות מדורגים גבוה בגוגל?

התשובה לכך היא שאחד המאפיינים הקריטיים המשפיעים על דירוג האתר במנועי חיפוש הוא ניווט יעיל, נגיש לגולשים ולזחלנים.

מובאים להלן מספר טיפים בנושא זה:
וודאו כי התוכן החשוב הינו נגיש

על מנת להגיע לתוכן, הוא חייב להיות נגיש. גולשים וזחלנים מגיעים לתוכן באמצעות ניווט דרך קישורים פנימיים, אז כצעד מכריע ראשון, וודאו כי התוכן באתרכם הינו נגיש באמצעות קישורי HTML פשוטים ורגילים. הימנעו מהסתרת חלקים חשובים של אתרכם מאחורי טכנולוגיות כגון: JS או פלאש.
קישורי היפרטקסט פשוטים הינם קישורים הנוצרים באמצעות תווית HTML מסוג <a>.
וודאו כי הקישורים מצביעים על URL אמיתי, ואינם מפנים לקישור JS שמופעל באמצעות הקלקה למשל.
בקצרה, הימנעו מקישורים מסוג זה:
<a href=”#” onclick=”javascript:void(…)”>Product Catalog</a>

העדיפו קישורים שנראים כך:
<a href=”http://www.example.com/product-catalog.html”>Product Catalog</a>

וודאו כי התוכן קריא

על מנת שיהיה שימושי ויעיל, על התוכן להיות קריא ונגיש. וודאו כי כל התוכן החשוב באתרכם נמצא בטקסטHTML. התוכן צריך להיות נגיש מבלי שיתעורר הצורך בפקודות סקריפט. תוכן המוסתר מאחורי אנימציות פלאש או כאלה המחוללים באמצעות JS, נשארים אטומים מבחינת הרובוט, כמו גם לגולשים עיוורים.

וודאו כי התוכן זמין לקריאה

לאחר שווידאתם כי התוכן נגיש לקוראים, הם צריכים להיות מסוגלים לקרוא את התוכן באופן הגיוני ומסודר. אם אתם משתמשים במערך מורכב מדיי עבור מרבית תכני האתר שלכם, אולי כדאי לכם לקחת צעד לאחור ולנתח שוב את האתר. לדוגמא: טבלאות HTML מקוננות עמוק זו בתוך זו, מקשות מאוד על חיבור לוגי של חלקי טקסט הקשורים זה לזה.
ישנו פתרון להשגת אותו אפקט אך עם גישה מתאימה למנועי חיפוש: באמצעות שימוש בקובץ CSS ובארגון לוגי באמצעות תוויות <DIV>.

הוסיפו תוכן ויזואלי – אל תחששו מעודפים
ביצירת תוכן נגיש לכל, אין הכוונה להורדת האיכות האינטלקטואלית של הנוסח על מנת לפשט את הדברים. להביא את התוכן שלכם לשפע מקסימאלי הינו גורם מכריע בשימושיות התוכן עבור הכלל.

טיפים בנושא זה:

  • ודאו כי תוכן המתוקשר באמצעות תמונות הינו זמין כשתמונות אלה חסרות. בנוסף להוספת תגי Altמתאימים, וודאו כי הטקסט מסביב לתמונה מסביר את התמונה, את מטרתה ואת המסקנות הקשורות בה. לדוגמא: אם אתם רוצים שהגולשים יבינו כי מדובר בתמונה של גשר, כתבו זאת בסמוך לתמונה…
  • הוסיפו סיכומי דברים וכותרות לטבלאות, על מנת שהגולש יעריך את המידע המצוי, לפני שהוא יורד לעומק הדברים.
  • הוסיפו לאנימציות ויזואליות כמו תצוגות נתונים, סיכום טקסטואלי מפורט.

במידה ותיישמו טיפים פשוטים אלה, יעלה ערכם של דפי האתר שלכם. בנוסף, תגלו כי האתר שלכם מתאנדקס באופן יעיל בהרבה מבעבר.

הכותבת: אדית שטיינברג, קידום אתרים באינטרנט

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן