טיפים למנהל אתר אינטרנט

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הקמת אתר אינטרנט אמנם אינה משימה כה מורכבת, אך מסתבר שמנהלי אתרים רבים, על אף כל הידע העצום הקיים בנושא, עושים לפעמים את כל הטעויות האפשריות. מובאים להלן שמונה טיפים בסיסיים לניהול יעיל של אתר.

הקמת אתר אינטרנט אמנם אינה משימה כה מורכבת, אך מסתבר כי מנהלי אתרים רבים, על אף כל הידע העצום הקיים בנושא, עושים לפעמים את כל הטעויות האפשריות. מובאים להלן שמונה טיפים בסיסיים לניהול יעיל של אתר.

1. עיצוב האתר
בעלי אתרים רבים נופלים בפח זה. כשחושבים על עיצוב אתר אינטרנט יש לקחת בחשבון הן את הגולש והן את מנועי החיפוש. אתר יפה, המשדר אמינות ומקצועיות ומשרה אוירה נעימה, הינו הכרחי. בנוסף, הניווט באתר חייב להיות נוח למבקר בו ונוח לעכביש, שליחו של מנוע החיפוש. עיצוב מתוחכם מדיי יכול להוביל לחוסר נוחות בניווט באתר, ודווקא אתרים פשוטים ונקיים יכולים לשמש פעמים רבות כמודל לאתר בעל שימושיות גבוהה. מבחינה שיווקית, האתר חייב להעביר את המסר המרכזי שלכם, ומבחינת קידום האתר, וודאו כי כל הפרמטרים אכן משרתים אתכם.

2. תמונות
הימנעו ככל הניתן מתמונות פלאש. העכבישים אינם קוראים אותם ואתם מבזבזים שטח “נדל”ני” יקר. במידה ובחרתם לשלב תמונות, מומלץ לשלב תמונות איכותיות הקשורות למסר ולשירות, ולהוסיף להן תגי Alt הכוללות את מילות המפתח. כך תרוויחו עוד פרמטר התורם לקידום האתר באינטרנט.

3. דף אודות – מי אתם?
הגולשים הינם חשדניים. יש להכיר בזאת והסיבות לכך מובנות. עזרו לגולשים להפיג מתח וחששות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לספר להם מי עומד מאחורי האתר. נדבו אינפורמציה כללית ואישית. מי אתם? איזה ניסיון אתם מביאים איתכם? מדוע ניתן לסמוך עליכם? וכו’.

4. טופס יצירת קשר
הקלו על הגולשים לפנות אליכם ולקנות מכם. יש לכך שתי משמעויות חשובות: הפגת החשדנות בה דנו בסעיף הקודם, ובנוסף, הגולשים אינם מוכנים בדרך כלל להתאמץ על איתורכם. אם המידע אינו זמין, נגיש וקל, הם יעברו מיידית למתחרה שלכם. איזה פרטים להציג: מיקומכם הפיזי, כתובת דואר אלקטרוני, טלפונים, פקס, חלוקה למחלקות או שמות נותני השירות.

5. הקפידו על חוויית הגולש
מלאו את האתר בתוכן איכותי ורלוונטי. הקפידו על עברית תקנית, הימנעו משגיאות כתיב ומקישורים שבורים. עדכנו את התכנים בתדירות גבוהה והקפידו כי הכתיבה תשרת הן את הגולשים והן את מנועי החיפוש.

6. קידום האתר באינטרנט
הלקוחות לא יגיעו מעצמם. עליכם לקדם את האתר באופן יעיל במנועי החיפוש. מצאו מקדם אתרים מקצועי ואמין. שווקו את האתר בדרכים נוספות. יש המון דרכי פעולה אפשריות. גם אם האתר שלכם מדהים, והמוצר מעולה, זה לא יביא לכם תועלת אם רק אתם תדעו מזה.

7. שירות לקוחות
אמנם לא תמיד קל להביא את המבקרים הנכונים שאכן ירכשו את מה שיש לכם להציע. אך אם פעלתם על פי ההנחיות והצלחתם לבנות אתר ראוי ומכובד, קידמתם אותו בגוגל, שיווקתם אותו בדרכים שונות והמבקרים המתאימים אכן מצאו את דרכם לאתר, זה הזמן להבין כי אותם גולשים צריכים להיות לקוחות מרוצים. כאלה שימליצו עליכם לאחרים, כאלה שיחזרו לבצע רכישות נוספות וכאלה שלא ילבינו את פניכם בפורומים השונים באינטרנט.
לא קל לנהל אתר ולספק שירות מקצועי לכל סוגי האנשים, אשר חלקם יכולים להיות תובעניים מעבר לסביר. חשוב כי תהיה לכם מחלקת שירות ותמיכה אדיבה, מקצועית ומהירה.

8. בדקו את עצמכם
היו עם אצבע על הדופק כל הזמן. בדקו את המתחרים, האם צצים מתחרים חדשים בתחום בו הינכם פועלים. מה עובד עבורכם? מה לא? מה שיפה באינטרנט זה שניתן לשנות באופן מיידי את מה שלא עובד. היעזרו בתוכנות סטטיסטיות כגון: גוגל אנליטיקס והצטרפו לפורומים מקצועיים בתחומכם.

תשאפו להיות אתר מוביל וסמכותי בתחומכם. זה יוכל לקרות רק במידה ותהיו חדשניים, נמרצים ותנהלו את האתר בתבונה.