משמעות השינויים בדף התוצאות של גוגל עבור המפרסמים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המציאות מראה כי גוגל תמשיך לשנות את אופן התצוגה בדף התוצאות. תפקידם של המפרסמים הוא להתעדכן בשינויים ולמצוא דרכים טובות יותר לשיווק ברשת, התואמות לסביבה המשתנה.
ג’ולי באטן, מנהלת שיווק באינטרנט של ClickZ, מדווחת על מכשולים חדשים למפרסמים המבקשים לקדם את האתר שלהם ולהגיע לדירוג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש.
אפילו כעת, בשעת השיא של SEO , זהו מבצע של ממש עבור אתר אינטרנט להתברג גבוה בתוצאות החיפוש, באמצעות קידום אורגני.
כעת, גוגל משנה את תצוגת דף החיפוש ומקשה על המפרסמים אף יותר (בעיקר בחו”ל).
לדוגמא: האם הבחנתם בתיבת החיפוש החדשה המופיעה מתחת לאתרים מסוימים? תיבה זו מאפשרת לגולשים לבצע חיפוש בתוך אותו אתר, מתוך דף תוצאות החיפוש. תכונה זאת טובה לגולשים מכיוון שהם יכולים, באמצעות הקלקה אחת בלבד, לאתר את מבוקשם.
מבחינת המפרסמים,זה כבר סיפור אחר. המטרה המרכזית של המפרסמים הינה לכוון את הגולשים לתכנים ספציפיים באתר. אם הגולשים מבצעים את החיפוש בעצמם, הם לאו דווקא יגיעו אל התוכן שברצונכם להדגיש.
יש לתכונה זאת השפעה נוספת על המבקשים להתברג גבוה בתוצאות. עם תיבת החיפוש, כל אתר תופס שטח נרחב יותר בדף, כך שנהיה קשה אף יותר, להגיע לראש העמוד.
תיבת החיפוש אינה התכונה היחידה התופסת מקום במרחב היקר מפז.
עבור כל חיפוש, דף התוצאות של גוגל יכול להציג את המאפיינים הבאים:
  • עסקים מקומיים ומפות
  • תמונות
  • קטעי וידאו
  • עדכוני חדשות
  • קישורים עמוקים – מופיעים מתחת לאתר ומקשרים לדפים נוספים בתוך האתר.
  מצד שני, ייתכן והאלמנטים השונים בדף התוצאות, מהווים בסך הכל גורם מאתגר נוסף עבור המפרסמים. כעת, לא מדובר רק בביצוע אופטימיזצייה לאתר האינטרנט, אלא אופטימיזצייה לכל סוגי התוכן באתר.
במקום להבהל מהאתגר החדש, ניתן להשקיע את האנרגיה בדירוג העסק במפות של גוגל, או לבצע אופטימיזצייה לתמונות ולסרטי הוידאו.
המציאות מראה כי גוגל תמשיך לשנות את אופן התצוגה בדף התוצאות. תפקידם של המפרסמים הוא להתעדכן בשינויים ולמצוא דרכים טובות יותר לשיווק ברשת, התואמות לסביבה המשתנה.