כתיבת תוכן לאתרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לכתיבה באינטרנט יש כללים, החלים על כ-ו-ל-ם, בין אם עסק אינטרנטי קטן או גדול. אתם מקדמים את האתר שלכם במנועי החיפוש, וזה טוב ויפה, אבל אם הגולש יבחר להיכנס אליכם וכעבור שתי שניות יעבור לאתר המתחרה, המסקנה היא אחת: התוכן שלכם לא משך אותו!

לכתיבה באינטרנט יש כללים, החלים על כ-ו-ל-ם, בין אם עסק אינטרנטי קטן או גדול.
אתם מקדמים את האתר שלכם במנועי החיפוש, וזה טוב ויפה, אבל אם הגולש יבחר להיכנס אליכם וכעבור שתי שניות יעבור לאתר המתחרה, המסקנה היא אחת: התוכן שלכם לא משך אותו!
ויכול מאד להיות שפספסתם לקוח פוטנציאלי, רק בגלל שדף הבית שלכם לא כתוב כמו שצריך, או בגלל שבחרתם לשים בקדמת הבמה תוכן שאין בו מסר שיווקי.

את כללי הכתיבה לאינטרנט אפשר לחלק לשני סוגים: כללים “טכניים”, וכללי ה”יתרון התחרותי”.

כתיבה לאינטרנט – הכללים

* פחות זה יותר! ואין הכוונה למספר העמודים באתר, אלא לתוכן המוצג בכל דף ודף.
לגולש יש סבלנות מעטה לקרוא תכנים ברשת. אם מעניין אותו, הוא יקרא משפטי מפתח, ואם ממש מעניין אותו, הוא ימשיך לקרוא עד סוף העמוד. לכן, תנו לו את העיקר, ובאופן תמציתי.
* שימוש בסיסמאות- בזהירות! שם המשחק באינטרנט- רלוונטיות. ניתן להשתמש בסלוגנים כדי לגרות את הגולש ולעורר סקרנות, אבל במידה. הגולש מחפש אצלכם תשובות לשאלות. חישבו מהן אותן שאלות, ותנו לו את התשובות, בלי יותר מידי התחכמויות.
* תוכן איכותי- אם התכנים שלכם אינם מעניינים- פספסתם! רק תוכן בעל ערך מוסף לגולש, ישאיר אותו באתר שלכם. תוכן כזה, יכלול באופן “טבעי” את מילות המפתח הרלוונטיות לגולש, ולכן אף יזוהה כתוכן רלוונטי ע”י מנועי החיפוש, וכך תרוויחו פעמיים.
* סגנון הכתיבה- דברו לגולש בגובה העיניים, והקפידו על ניסוח בהיר, ועל טקסט נקי משגיאות לשוניות. זו התדמית שלכם! הגולש אמנם לא ימלמל לעצמו: “וואו, אין פה אף שגיאת כתיב”, אבל הוא בהחלט כן יסמן לכםX, אם ייתקל בטקסט שמעיד על חוסר מקצועיות.

יתרון תחרותי בכתיבה לאינטרנט

הקפדתם באתר שלכם על כל הכללים המופיעים לעיל? הטקסטים שלכם כתובים כמו שצריך, ואפילו מעניינים, אבל נשאלת השאלה: האם הם עושים בשבילכם את העבודה??
כאן נכנס לתמונה הביטוי: “כתיבה שיווקית”. כתיבה על פי הכללים הנ”ל, לא בהכרח משווקת.
כתיבה שיווקית פירושה: לשים ב- front את מה שנותן לעסק שלכם יתרון תחרותי בענף, ולוודא שדפי האתר המרכזיים כוללים מסר שיווקי ברור.

מה המסר השיווקי שלכם?

ניקח דוגמא להמחשה:
נניח שהגולש מחפש חברה לבניית אתרים. נכון- שיקולי ההחלטה במי לבחור יהיו שונים מגולש לגולש, אבל מה יהיה חבל? שגולש שמעניין אותו בדיוק מה שאתם מציעים, יבקר אצלכם לרגע, ויעבור למתחרה בלי לתת לכם צ’אנס אמיתי.
השיקולים הרלוונטיים לבחירת חברת בנייה עשויים להתייחס ל- ותק החברה, יכולת העיצוב הגראפי שהיא מציעה, השירות, היכולת הטכנולוגית, וכמובן- המחיר.

כל חברה והיתרון התחרותי שלה- חברה אחת פעילה בשוק 14 שנה, לחברה אחרת יש צוות מעצבים מדהימים, והחברה השלישית מציעה עסקת חבילה יוצאת מן הכלל- בניית וקידום אתר במחיר שאין לו מתחרים. וכאמור, כל גולש שם דגש רב יותר על אלמנט אחר.
איך היתרון שלכם יבוא לידי ביטוי בכתיבה, ויגרום ללקוח פוטנציאלי לפנות אליכם?? והתשובה- עליכם להציג בדף הבית, ובאופן בולט, את המאפיין השיווקי האטרקטיבי ביותר של העסק! לא רק בדף ה- “שירותים שלנו”, לא בדף צדדי אחר- בדף הבית, ובפסקה הראשונה.

כתיבה משווקת

לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה, זכרו: קודם כל, עליכם לענות על השאלה- “מה אני כותב”, ורק בשלב שני להתייחס ל- “איך“. זוהי כתיבה שיווקית.
כותב תכנים מקצועי לא יסתפק בברושור החברה ובסקירה העסקית שתיתנו לו. כישוריו של כותב טוב אינם באים לידי ביטוי רק ביכולת ניסוח, אלא גם (ואולי בעיקר) ביצירתיות מחשבתית ובגישה שיווקית.
כותב כזה יתייחס לתוכן מנקודת הראות של הגולש, ישאל אתכם את השאלות הנכונות, ויבין מה מייחד אתכם.
רק באופן כזה, תוכלו להיות בטוחים שהטקסט שלכם יציג אתכם במיטבכם, ויביא לכם תוצאות! כתבה סיגל שובל, כתיבת תוכן לאתרים