במאמר זה, נבחן מספר גורמים המשפיעים על קידום האתר. טיפול נכון בכל הגורמים הללו יגרום לשיפור מיקומו של האתר במנוע החיפוש. יש להדגיש כי אלו אינם כל הגורמים המשפיעים על דרוג האתר. קיימים גורמים רבים נוספים שאותם נסקור במאמר אחר. כמו כן חשוב להבין כי מיקום האתר אינו פונקציה של האתר עצמו אלה גם של יתר האתרים המתחרים על מיקומם במנוע החיפוש בעבור מילת חיפוש זהה.
לפני שנכנס לעומקם של דברים יש משהו אחד שאנחנו חייבים להבין: כאשר אנו מדברים על קידום אתר אנו מתכוונים למספר פעולות ושינויים הקשורים למבנה האתר והדפים בו, תכנים באתר ופעולות נוספות החיצוניות לאתר. חלק מפעולות אלו קשורות למבנה דפי האתר ולתוכנם. ככל שניטיב לטפל בדפי האתר השונים (פעולה הנקראת אופטימיזציה לדפי האתר) כך סיכויינו לקדם את כל האתר בכללותו גבוהים יותר. להלן מספר גורמים בדפי האתר שטיפול נכון בהם ייתן את אותותיו:
כותרת הדף (Title)
הכותרת מופיעה בשורה הכחולה העליונה בחלון הדפדפן, כותרת אשר גולשים רבים כלל אינם שמים לב לקיומה, מהווה מרכיב חשוב עבור קידום האתר. כותרת זו חשובה למנועי החיפוש. רב האתרים יציגו בשורה זו את “שם החברה- דף הבית”. קביעת תוכן זה נכון אך ורק עבור מותגים גדולים אשר מעוניינים שיחפשו אותם ברשת רק ע”י שימוש בשם המותג. בניגוד לכך, על שאר בעלי האתרים, שאינם מותגים, לדאוג להכניס לתגית כותרת הדף את מילות המפתח החשובות ביותר לתחום בו עוסק האתר. למשל, אם האתר עוסק בקידום אתרים ושיווק באינטרנט ובדף הנוכחי אנו נתמקד בקידום אתרים, נכניס לתגית כותרת העמוד את הערך: “קידום אתרים”. יש להימנע משימוש במספר מילות מפתח המופרדות בתווים או רווחים כמו: “קידום אתרים I קידום אתר I שיווק באינטרנט “.
דבר נוסף שיש לשים לב אליו בהקשר לתג זה הוא שלכל דף באתר יש לדאוג לכך שהתג יהיה ייחודי.
URL
כתובת הדף הספציפי החל מתחילת שם המתחם שלאחר הצירוף “http://” ועד לתו האחרון בכתובת. מנועי החיפוש נוטים לתגמל בחיוב דפים אשר מכילים מילות מפתח בכתובתם. ישנם מספר אתרים אשר מכניסים מילות מפתח בעברית בכתובת הדפים. הדבר מתאפשר בתנאי שחברת האחסון תומכת בתווים בעברית בכתובות. בכל מקרה אני לא ממליץ לשנות את כתובות הדפים באתרים קיימים, דבר שיגרום לאסון בעבור האתר במידה והוא לא נעשה באופן מקצועי, אלא לבצע זאת רק באתרים חדשים או בעבור דפים חדשים.
תגית כותרת התוכן (Header Tag )
השימוש בתגית H1 הוא גורם נוסף שיש לשקול. הגולש יראה את הכותרת הזו ככותרת של הדף. כותרת זו לרב תהייה מודגשת ותתאר בדיוק את תוכן העמוד. אם נחזור לדוגמא שלנו, הרי שכותרת H1 מתאימה לעמוד היא : “קידום אתרים”.
תוכן
העכבישים, שליחו הנאמנים של מנועי החיפוש, תרים, בין היתר, אחר מלל מקורי ואיכותי. אני ממליץ לבנות את דפי המידע סביב כ-350 מילים ועם כמות המלל גדולה בהרבה אני ממליץ לחלק את הדף למספר דפים. יש לוודא שהמלל מכיל בתוכו את אותם ביטויים בהם השתמשת בכותרת הדף ובכותרת התוכן – קידום אתרים. אני מאוד לא ממליץ לזבל – לכתוב לשם הכתיבה אלא לכתוב אם יש לך על מה לכתוב. יש לזכור כי בסופו של דבר האתר מיועד, בין היתר בעבור הגולשים ולא רק בעבור מנועי החיפוש.
מלל הקישור
הסיבה לחשיבות הרבה שמנועי החיפוש מייחסים למלל הקישור באלגוריתם החיפוש היא מאחר והוא למעשה מגדיר את תוכן האתר אליו מתבצע הקישור או את תוכן הדף אליו מצביע הקישור. לרב תגלה ,שהאתר שלך מדורג טוב יותר עבור הדפים שקיימת אליהם הצבעה ע”י טקסט קישור לעומת דפי תוכן אחרים שאין אליהם הפניות דומות. אם אתה מתכוון לקשר מדף פנימי באתר שלך לעמוד באתר העוסק ב- “קידום אתרים”, תוודא שאתה משתמש עבור הקישור בביטוי עצמו (“קידום אתרים”).
קישורים חיצוניים – כאן נדרשת זהירות רבה. אם אתה מוצא אתרים בעלי תוכן רלוונטי לדף שלך – זהו קישור לגיטימי. הקפד לא לחזור על אותו קישור יותר מפעם אחת. השתמש במילות מפתח בקישורים חיצוניים אל האתר שלך וכמו כן, השתדל להשתמש בקישורים היוצאים מהדף שלך גם כן בביטויים משמעותיים (למשל: “מומחה קידום אתרים ” ).< br />כפי שתיארתי כאן , הקפדה על הקשר בין הפרטים הקטנים הוא שיקבע את איכות קידום האתר. חייב להיות חוט מקשר המייצר סינרגיה בין הכותרות, התוכן, הקישורים ו- URL – הם יהוו את הבסיס הנכון לקידום. כמובן שיש עוד הרבה לדעת לצורך קידום אתר במנועי החיפוש. ישנם מאות פרמטרים נוספים שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון בכדי לדרג אתר עבור ביטוי מסוים. באם אינך בטוח בשינוי שאתה עומד לבצע באתר, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחה קידום אתרים. שינויים פזיזים לאתר יכולים לפגוע דרמטית בדירוג האתר.