השקת היונה – האלגוריתם המקומי של גוגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
ב-24/7/2014 השיקה גוגל אלגוריתם מקומי (העונה על השם יונה) שהשפיע על נראות התוצאות המקומיות באינטרנט ובגוגל מפות. לפניכם הסקירה.

ב 24/7/2014 גוגל השיקה אלגוריתם מקומי (העונה על השם יונה) אשר השפיע על נראות התוצאות המקומיות באינטרנט ובגוגל מפות.

הראשון שהוציא ידיעה רשמית בנושא היה אתר Search Engine Land  אשר כתב מאמר על האלגוריתם החדש, ואף בחר עבור את הכינוי. אנשי SEO  רבים שזיהו גם כן את השינוי ואת היעלמותן של תוצאות מקומיות בחו”ל, חיזקו את החדשה. כפי שהספקנו להכיר עד כה את ה”חזון” של גוגל מדובר בנסיונות להשגת תוצאות רלונטיות, מדוייקות וממוקדות.

יונה של שלום?
להבדיל מעדכונים אחרים שאנו מכירים (עדכון פנדה, פרש, פינגווין), האלגוריתם המכונה ‘יונה’ אינו מצביע על עונש כלשהו לאתרים, אך בקרב בעלי אתרים רבים נשמעה הזעקה מרגישים את הירידה בתנועה לאתרם וללא ספק עבורם – זה עונש לא קטן. אחרים מדווחים כי התוצאות שלהם הם מדוייקות יותר, ואתרי הביקורות והדירוגים זוכים לתהילה לה הם ציפו.

קצת על התוצאות המקומיות בגוגל
בכל פעם שגולש יקליד בשאילתת החיפוש מיקום גאוגרפי – דף התוצאות ילבש  צורה חדשה ויכיל בתוכו כמה סוגים של תוצאות כאשר הבולטות מכולן יהיו התוצאות המקומיות המסומנות באייקון המקומי. אותה תצוגה תכלול באופן מוחלט מפה בצד, אשר עליה ימוקם בית העסק המחופש או מספר עסקים מקומיים הנמצאים בסביבה. התוצאות המקומיות יציגו את שם בית העסק, הפניה לאתר הבית, טלפון, כתובת, ביקורות ודירוגים ויוצגו בטור צר ומושך את העין.

local results with google mapמה נראה אם נרחף על תוצאה מקומית?
ברגע שנרחף עם העכבר על תוצאה כלשהי, ייפתח לנו חלון בצד, אשר יציג את תצוגת הרישום המקומי באינדקס החיפוש.
כך זה נראה:

local search engine resultמה הבסיס לתוצאה מקומית?
•    גוגל מפות
•    גוגל מקומות
•    מקומי במנועי חיפוש אחרים
•    ביקורות מגוגל פלוס ואתרים סמכותיים
•    התקשרויות לרישומים מקומיים – צ’ק אין

עובדים עם חו”ל? תציצו בזה
מעוניינים לדעת מה קורה עם העסק שלכם? באמצעות כלי שפיתחו ב’מוז’ תוכלו לבדוק איך התוצאות שלכם, כל מה שעליכם לעשות הוא להזין את שם בית העסק, את המיקוד, וזהו!
https://moz.com/local/search

איך לחזק את ‘מקומי’ באתר שלכם?
דוגמה של מסעדה:

preview of google local restaurantתוצאה עשירה של עסק מקומי:

local business results 2014חשיבותן של הביקורות והדירוגים
הצבעת אמון של גולשים על העסק שלכם תורמת לאמון של גוגל בו. אתרי ביקורות ודירוגים מבוססים מיקום, יחזקו את תוצאות החיפוש המקומיות של העסק.

המבקרים והמדרגות…
כגולשים, מרגע שכתבתם ביקורת כלשהי או דירגתם בית עסק דרך גוגל פלוס, אתם הופכים להיות חשופים לעיני כל. הפרסום יופיע בפרופיל בגוגל+, בגוגל מפות, בדפים מקומיים ובתוצאות החיפוש של גוגל.

מאיפה גוגל שואבת את הביקורות / דירוגים שלה?
לחיצה על ‘סקירות נוספות’ בתצוגה המקומית העשירה, תוביל אותנו לדף המקומי של אותו בית עסק הכולל את הביקורות שכתבו הגולשים, עם הפניה למידע אודותיו הכוללים בין היתר הוראות הגעה, תמונות, ודירוגים.

google local search resultsמה עושים? ואיך חיים בשלום עם היונה?
•    מחזקים את כלל האתר ולא מתמקדים רק במקומי
•    מבצעים מחקר מתחרים
•    מחקר מילות מפתח

איך מחזקים את התוצאות המקומיות?
•    רישום באינדקסים מקומיים
•    יוצרים רישום מקומי איכותי
•    הגדרת קטגוריה רלוונטית
•    יצירת איזור חיוג מקומי
•    קישור לאתר
•    יצירת נוכחות חזקה ברשת ותאימות מידע בערוצים השונים לגבי בית העסק
•    יצירת ביקורות
•    יצירת שייכות לעיר באתר הבית
•    שאיפה להשתלב בתוצאות המקומיות בקרוסלה של גוגל (רלוונטי יותר לחול)

מה עליכם לזכור?
שבראש ובראשונה מדובר בשירות של גוגל – “הכל צפוי והרשות נתונה”, גוגל יכולה לגלגל מוצר או שירות, והחליט בכל עת להחליט אם להמשיך אותו, לשנות או להוריד כליל.
שנית, מדובר על תוצאות מקומיות בחו”ל בשפה האנגלית, עד שיונה תגיע אלינו יעברו הרבה מים בנהר.
אז בנימה זו…בואו נחזיק לה אצבעות.

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן