התחרות בין היריבות המשפיעות ביותר באינטרנט ממשיכה להתגבר. בראיון שהתקיים עם מארק צוקרברג, מנכ”ל פייסבוק בערוץ בערוץ PSB, קשה מאוד שלא לשים לב למסר הברור שלו כאשר נשאל בתחילת הראיון על היריבות הצפויה בין החברות אמזון, אפל, גוגל ופייסבוק ב-10 השנים הבאות, כמובן שהוא בחר להעביר מסר ברור.
“אנשים אוהבים לדבר על מלחמות, תמיד תהיה תחרות ואני מניח שלא יכול להיות מצב בו חברה אחת תוביל. יש הרבה דרכים לשיתוף פעולה בין חברות גדולות, לדוגמה, אמאזון ואפל, הן בנות ברית שלנו ואנחנו בהחלט נמצא דרך לשתף איתם פעולה, עם גוגל זה קצת יותר בעייתי מכיוון שגוגל מנסה ליצור פייסבוק משלה”.
עוד הוסיף מארק כי לכל חברה יש אסטרטגיה ברורה, אמזון מכירות, אפל- מכשירים, גוגל שמה דגש על האנדרואיד והמשימה של פייסבוק היא לעזור לאנשים להתחבר ולא משנה באיזו דרך, משימה שונה משל השאר”. שריל סנדבר, שגם כן השתתפה עם צוקרברג בראיון מחזקת את דבריו ומציגה את פייסבוק, לעומת שאר החברות האחרות, כממוקדת בדבר אחד וטוב, “העשיה של החברות האחרות היא רחבה יותר”, היא מדגישה.
בסרטונים הבאים, תוכלו לשמוע כל אחד מהצדדים שהכי מעניינים אותנו לאחרונה לאור ההשקה של הדף העסקי של גוגל+, בכל סרטון תוכלו לזהות את את היתרון של כל אחת מהיריבות ולחשוב שוב, למי מבין השניים אתם מתחברים יותר. (תוכלו גם לבקר במאמר הקודם: גוגל+…. פלוס על פייסבוק? – חלק א’ כדי להיזכר מהי הרשת החברתית של גוגל).
ראיון עם מארק צוקרברג, מנכ”ל פייסבוק
בראיון אחר, שפורסם בבלומברג, מדגיש הורוביץ את היתרון הבולט של הדפים העסקיים בגוגל פלוס ועל השוני שלהם מהדף העסקי בפייסבוק. ההבדל הראשון שבחר לדבר עליו הוא ה”זולה”, שיחת הועידה באמצעות וידאו (להזכירכם, אחרי שגוגל פלוס “עלתה לאוויר”, בפייסבוק השיקו את הצ’ט וידאו), שתוביל את המשתמשים הפרטיים והעסקיים לחוות חוויה יוצאת דופן.
השני, הוא החיבור הישיר למותגים באמצעות הוספת הסימן + בתיבת החיפוש, לפני שם המותג. פשוט לא?
כשעלתה השאלה על פייסבוק … השיב: “כשאנשים רואים את הרשת החברתית גוגל+, זה די מזכיר להם את פייסבוק או טוויטר, אבל אנחנו באמת יצרנו משהו אחר. כמו כן אנחנו כל הזמן משתדלים לשפר ולפתח את הרשת כדי לתת למשתמשים הפרטיים והעסקיים את כל הכלים הדרושים להם” (תוספת שלי: אל תשכחו גם את הקיימים, ג’ימייל, כרום, אנדרואיד, גוגל מקומות, גוגל מפות, מודעות מילים ועוד).
במהלך הראיון, התחמק הורוביץ מלחשוף את הנתונים הסטטיסטיים על המשתמשים ואמר כי גוגל פלוס נמצאת כל הזמן בעליה. כאשר המראיינת שאלה מה דעתו על העקיצה של צוקרברג בראיון לערוץ הטלויזיה (שגוגל מנסה ליצור גירסת פייסבוק) חייך והשיב “זה בסדר מצידנו”.