ניסוי בקידום אתרים – חשיבות לינקים חיצוניים מפורומים בפרויקט קידום אתרים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
ניסוי בקידום אתרים לבדיקת חשיבותם של לינקים מפורומים משיקים בתחום לאתר שלי: יוד בוצר – קידום אתרים ושיווק באינטרנט, בכתובת: www.yud.co.il ומידת השפעתם על ציוני ה –PR באתר שלי לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

ניסוי בקידום אתרים, לבדיקת חשיבות לינקים מפורומים משיקים בתחום לאתר שלי : יוד בוצר – קידום אתרים ושיווק באינטרנט, בכתובת: www.yud.co.il ומידת השפעתם על ציוני ה – PR באתר שלי לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

לאחר לא מעט שמועות על כוחם של לינקים חיצוניים מפורומים והיכולת שלהם לעזור בתהליך קידום אתר אינטרנט, החלטתי לבצע מעשה ולערוך ניסוי בפרויקט קידום אתרים.
בשלב בראשון כמובן התלבטתי איזה אתר לשתף בתהליך הניסוי וקידום האתר, האם ? לפנות לאחד מלקוחותיי המקבלים שירותי קידום אתרים ולהציע לו להשתתף בניסוי ???
לאחר המון מחשבות וכמובן כאחד מעורכי, מנסחי ויוצרי הקוד האתי לקידום אתרים וכן בגלל רגישות הניסוי והאופי שלו, החלטתי שאת הניסוי הנ”ל אני מבצע רק על האתר שלי המתמחה בקידום אתרים ולא על אתרי לקוחות שעבורם אני מבצע פרויקט קידום אתרים.

לפני למעלה משנה (מאי 2006) יצאתי לדרך והתחלתי בניסוי תוך שימוש באתר שלי לקידום אתרים, עם כל המשמעויות והחששות.
בשלב הראשון של הניסוי בקידום אתרים, בניתי עבורי אתר חדש לחלוטין, חומר חדש לחלוטין, דומיין חדש, כלומר הכל מהתחלה, קידום אתרים מאפס.

משמעות הניסוי בקידום אתרים: בדיקת הכח של קישורים מפורומים חיצוניים לאתר החדש שלי שנבנה לצורך זה.
בשלב ראשון האתר הכיל כ – 10 דפי מידע ותוכן ועסק בתחומי: קידום אתרים, יעוץ להקמת אתר, שיווק ופרסום באינטרנט ועוד.
על מנת לבדוק את כוח הקישורים מפורומים חיצוניים בתחום, החלטתי בשלב הניסוי לקשר לאתר רק לינקים מפורומים משיקים, באמצעות חתימה שלי בפורום עם הפניה טקסטואלית לאתר.

האתר קיבל מפורומים שונים המשיקים לתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט כ – 400 לינקים, כולם עם מילת המפתח : קידום אתרים ו/או יועץ לקידום אתרים.

להלן התוצאות בניסוי קידום האתר :
– כל דפי האתר אונדקסו בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים.
– לאחר כ 4 חודשים האתר קיבל PR 2 , דף נוסף קיבל PR 3 ושאר דפי האתר קיבלו PR אפס.
– דפי האתר הופיעו בלא מעט ביטויי חיפוש ומילות מפתח ב 10 התוצאות האורגניות הראשונות.

לאחר 12 חודשים בהם לא היה כל שינוי בדירוג תוצאות ה – PR , התחלתי במגמת שינוי ושיפור אופן הפניית הלינקים לאתר שלי. מאז ועד לעדכון ה – PR האחרון בגוגל, עמלתי לפתח שיתופי פעולה עם אתרים ובלוגים משיקים בתחום הקידום והשיווק באינטרנט, החלפתי עם אתרים אלו לינקים, לא בתשלום ! , כתבתי לא מעט כתבות בבלוגים המשיקים לתחום העיסוק של האתר שלי – קידום אתרים, עם הפניה טקסטואלית לאתר.

כיום האתר הגיע ללמעלה מ – 1000 קישורים מכל מיני אתרים, פורומים ובלוגים בתחומי : קידום אתרים, שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל, כתיבת תוכן לאתרים.

בעדכון ה PR האחרון שנערך בתאריך 26.10.07 סוף סוף הרגשתי שינוי בציוני ה – PR של דפי האתר,

– דף הבית קיבל ציון PR 4
– שאר דפי האתר דורגו עם PR 3

לתשומת לבכם, למרות שהאתר היה מדורג עם PR 2 (בתקופת ההרצה הראשונית) כל דפי האתר הופיעו בגוגל בתוצאות החיפוש האורגניות ובלא מעט מקרים, האתר תפס את המקומות הראשונים בלא מעט ביטויים ומילות מפתח.

אז מה המסקנה ? תסיקו בעצמכם.

מה זה PR – Page Rank
שיטת חישוב של גוגל לאיכות ודירוג דפי האתר. בין הפרמטרים החשובים ביותר הנדגמים לצורך חישוב ודירוג ה – PR של דפי האתר, הנם כמות הלינקים החיצוניים ואיכותם המפנים לאתר שלכם. הרבה לינקים מאתרים המדורגים עם PR גבוה, המפנים מאתרים חיצוניים המשיקים לתחום העיסוק שלכם באתר, עשויה להצביע על תחום התמחותכם ועל איכות האתר שלכם. חשוב לציין כי כיום גוגל מפעילה למעלה מ – 200 פרמטרים נוספים חדשים לצורך חישוב, כאשר מידי שבוע מתווספים מספר פרמטרים חדשים שעשויים להשפיע על ציוני ה – PR.

הניסוי נערך על ידי : יוד בוצר, מנהל סטודיו לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.