Google מפסיקה את השימוש בהעדפת המיקום ב-AdWords

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל פרסמה עדכון לגבי הפסקת השימוש בהעדפות מיקום למודעות טקסט של Google AdWords. התכונה 'העדפת מיקום' תפסיק לפעול לחלוטין החל מחודש מאי 2011, בגוגל וברשת המדיה שלה.

בתאריך 5/4/2011, פרסמה גוגל עדכון לגבי הפסקת השימוש בהעדפות מיקום למודעות טקסט של Google AdWords. התכונה ‘העדפת מיקום’ תפסיק לפעול לחלוטין החל מחודש מאי 2011, בגוגל וברשת המדיה שלה.

“אם אתה משתמש בהגדרה ‘העדפת מיקום’ עבור מודעת טקסט, מומלץ לבטל תכונה זו במסעות הפרסום שלך לפני חודש מאי. אם תרצה להבין יותר על הנושא, אתה מוזמן לקרוא בבלוג של הכלכלן הראשי שלנו האל וריאן, “מהם המכשולים בהצגת העדפת מיקום בניהול מסע הפרסום שלך” (הבלוג של Google AdWords).

גוגל מדגישה כי החלטתה מבוססת על ניתוח של הכלכלן הראשי האל וריאן, שמצביע על השפעה נמוכה על שיעורי ההמרות: “אם שיעור ההמרות של מודעה המוצגת במיקום טוב היה כ- 1.0%, במיקום טוב פחות הוא עמד על כ- 0.95%, כך שההבדל אינו משמעותי”.

מהי ‘העדפת מיקום’ של מודעות טקסט?
העדפת מיקום היא הגדרה בתהליך פרסום המודעה, שבה אתם קובעים עבור המערכת את המיקומים שבהם תעדיפו להציג את מודעתכם (אין קשר להגדרת מקום כגון ישראל/חיפה וכו…).

למה זה נקרא ‘העדפת מיקום’?
מפני שגוגל אינה יכולה להתחייב למקם את המודעה במיקום המדויק הרצוי לכם.

הגדרת מיקום של מודעה: מה היה עד היום?
עד היום המערכת נתנה לכם את כל האפשרויות ליצור מודעת טקסט כרצונכם, עם מילות מפתח מתאימות, תיאור וקביעת המחיר שתרצו לשלם. בנוסף, על מנת להשיג שליטה מקסימלית על מודעות הטקסט, ניתנה לכם האפשרות להגדיר ‘העדפת מיקום’ בדפים ברשת המדיה.

הגדרת מיקום של מודעה: איך זה בא לידי ביטוי?
נניח שמצאתם שמיקומים 1-3 מניבים את התוצאות הטובות ביותר עבור מודעת הטקסט שלכם. היה עליכם להגדיר את טווח המיקומים 1-3 ולהציע את המחיר הגבוה ביותר לקליק לכל הופעה של המודעה.

המערכת מצידה השתדלה להציג את מודעת הטקסט במיקומים 1-3. אם המודעה שלכם הייתה מדורגת נמוך יותר, המערכת לא הציגה אותה כלל.

אם בחרתם להופיע במיקומים 4-5 והמודעה שלכם הופיעה במיקום 2, המערכת הציעה לכם מחיר נמוך יותר לקליק כדי להוביל אתכם למיקום הרצוי לכם.

מה היה היתרון למפרסמים?
העדפת המיקום עזרה למפרסמים לנתב את הפרסום שלהם כרצונם. למפרסם עם תקציב נמוך עמדה האפשרות להעדיף הופעה במיקומים הנמוכים ובכל זאת לזכות לחשיפה, ולהיפך.

חשוב לציין: העדפת המיקום אינה קשורה בשום דרך למיקום הספציפי בדף. כלומר, אין השפעה על הופעה של מודעות בצד הימני/השמאלי של דף ברשת המדיה, או בחלקו העליון.

והחיסרון?
העדפת המיקום מצמצמת את חשיפת המודעה ואת כמות הקליקים עליה, בפרט בתחומים שהתחרות בהם גבוהה.

מה יקרה ממאי 2011? איך תסתדרו ללא העדפת המיקום?
ראשית, גוגל ממליצה לייצא את דוח מילות המפתח לפני שאתם מפסיקים להגדיר העדפת מיקום עבור מודעה, כדי להימנע מפגיעה בתנועה. אם אתם עדיין מעוניינים להיאחז בהעדפת המיקום, תוכלו לבצע זאת באמצעות כללים אוטומטיים.

מהם כללים אוטומטיים?
הכללים האוטומטיים מאפשרים לכם לבצע בקלות שינויים ספציפיים בהצעת המחיר, בתקציב או בסטטוס בחלק מחשבונכם. הכללים האוטומטיים עובדים במתכונת אוטומטית המוגדרת מראש לפי שעה. תוכלו לעדכן כל אחד מהנושאים ולהגדיר מראש את הזמן. במערכת הכללים האוטומטיים ניתן להגדיר עד 10 כללים.

השלבים ליצירת כללים אוטומטיים:
1. בחרו בשינוי שתרצו שיתבצע באופן אוטומטי:
נניח שאתם רוצים להגדיל את הצעות המחיר של מילות מפתח שמקבלות הרבה תנועה במסע הפרסום, ושהמיקום הממוצע שלהן נמוך מ-5 במהלך שבעת הימים האחרונים.

  • יש לבחור בכרטיסייה ‘מילות מפתח’.
  • לחצו על התפריט הנפתח ‘הפוך לאוטומטי’ ובחרו באפשרות ‘שנה הצעות מחיר מקסימליות לקליק’.

נניח שהצעת המחיר של מילת מפתח היא 5 דולר לכל קליק, ואתם רוצים להגדיר כלל לשינוי הצעת המחיר במצבים מסוימים. למשל, כאשר מילת המפתח מקבלת X הופעות של מודעה, או כאשר המחיר שלה נמצא ברמה גבוהה או נמוכה מדי. הכלל ישנה את הצעת המחיר באופן אוטומטי, לפי הקריטריונים שתגדירו.

adwordsrules1
2. הוסיפו את הקריטריונים שלכם:

  • ליד ‘החל על’ בחרו באפשרות ‘כולן חוץ ממילות המפתח שנמחקו בכל מסעות הפרסום’.
  • אם אתם רוצים להחיל כלל רק על מילות מפתח מסוימות, ניתן לבחור בהן ידנית, ואז ללחוץ על האפשרות ‘מילות המפתח שנבחרו’. בקטע ‘פעולה אוטומטית’ יש לבחור ב’הגדל הצעת מחיר’ ולהזין את האחוז או המספר שאתם רוצים להגדיל את הצעת המחיר, לדוגמה 10% או 5 דולר.
  • ניתן להגדיר הצעת מחיר מקסימלית, על מנת לשלוט בהוצאות שלכם. כפי שניתן לראות בצילום המסך, הכלל הוא ‘הגדל את הצעת המחיר ב-10% עד למחיר מקסימלי לקליק בסך 5 דולר’.
  • בקטע ‘דרישות’ בוחרים בדיוק לאילו מילות מפתח אתם רוצים להגדיל את הצעת המחיר. לפי הדוגמה באיור, הכלל יחול כאשר המיקום הממוצע של מילות המפתח נמוך מ-5 והמחיר המקסימלי לקליק הוא עד 5 דולר, ומספר ההופעות שהן קיבלו נמוך או שווה ל-100.
  • האפשרות ‘הוסף כלל’ מעניקה לכם את היכולת להוסיף עד 10 כללים חדשים (שימו לב יצרתם את הראשון לכן נותרו לכם עוד תשעה כללים).
  • קביעת התדירות להחלת הכלל, בתפריט הנפתח ‘תדירות’ תוכלו לקבוע את התדירות שבה תרצו להחיל את הכלל. בוחרים את היום בשבוע ואת השעה שבה הכלל יפעל, תוך הסתמכות על נתונים מטווח תאריכים מסוים. בתמונה ניתן לראות 7 ימים אחרונים.נותנים שם לכלל ומגדירים את שליחת התוצאות בדוא”ל. ניתן לקבל התראות בדוא”ל או לבדוק את הכללים בטבלת הדיווח.

adwordsrules2
3. צפו בתצוגה מקדימה של הכלל כדי לוודא שכל ההגדרות נכונות ושמרו אותו
לאחר שהגדרתם את הקריטריונים לכלל, עליכם לוודא שההגדרות נכונות ואז לשמור אותן.
בפעם הראשונה שאתם יוצרים כלל עליכם להעניק ל-AdWords גישה לבצע את השינויים בחשבון עבורכם. כאשר תתבקשו לכך, לחצו על הלחצן ‘הענק גישה’.

4. בדקו את הביצועים כדי לראות אם הכלל מניב את התוצאות הרצויות לכם
אחרי שיצרתם כלל בדקו האם הוא הגיע לתוצאות הרצויות. כדי לנהל את הכללים בחרו באפשרות ‘נהל כללים’ מהתפריט הנפתח ‘הפוך לאוטומטי’, או לחצו על הקישור ‘כללים’ באזור ‘חלונית בקרה וספריה’.

adwordsrules3הטבלה תציג בפניכם את הנתונים הבאים:

  • שם הכלל
  • נוצר על ידי
  • תדירות
  • תיאור
  • התראות דוא”ל

שינויים בכללים האוטומטיים:
על מנת להשהות, למחוק או להפעיל כלל בחשבונכם, לחצו על החץ כלפי מטה שלצד סמל הסטטוס. שימו לב שניתן להשהות או להפעיל כללים שנוצרו גם על ידי משתמשים אחרים בחשבון שלכם. אך מחיקת כלל או עריכתו אפשרית רק אם אתם יצרתם אותו.

  • שינוי שם הכלל: לחצו על הכותרת שלו.
  • עריכת כלל: העבירו את סמן העכבר מעל לכלל שיצרתם ולחצו על הטקסט או על סמל העיפרון (עריכה). שנו את ההגדרות בחלונית הניהול ולחצו על ‘שמור’. לא ניתן לערוך כללים שנמחקו.

adwordsrules4שימו לב:
עריכה של כלל פירושה שאתם מוחקים את הכלל המקורי ויוצרים כלל חדש במקומו. בכל פעם שכלל מופעל, הוא ייתווסף לטבלת הדיווח. בטבלה זו תוכלו לראות: זמן התחלה, שם הכלל, סטטוס ולחצן ‘הצג פרטים’.

מעוניינים לצפות בשינויים?
לחצו על הקישור ‘הצג פרטים’, שם תקבלו את המידע הספציפי בנוגע לפריטים ששונו בכל כלל.

מערכת התמיכה של גוגל אדוורדס קיבלה לא מעט תלונות לגבי הפסקת השימוש בתכונה ‘העדפת מיקום’ של מודעות המילים בדף. בין התגובות הבולטות ביותר:

  • “שינוי ההגדרה ‘העדפת מיקום’ של מודעה בגוגל תהרוג את מסע הפרסום של עסקים עם תקציב נמוך. הם יהיו חייבים למצוא ערוץ פרסומי אחר, ולא ניתן יהיה להשיג אותה כמות של קליקים באותה עלות”.

 

  • לקוחות רבים מעוניינים שמודעות הטקסט שלהם יופיעו אך ורק במיקומים העליונים. איך אני אמור להסביר להם את השינוי הזה? אני הולך להפסיד אותם, אני בטוח שמרביתכם מתוסכלים כמוני”.

 

  • “למה גוגל מנסה לתקן משהו שעובד? שיפור רק למען השיפור הוא לא טוב”.

מקור המאמר: הבלוג של Google AdWords