גוגל השיקה אלגוריתם תוכן חדש

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
ב-23.2.11 השיקה גוגל אלגוריתם תוכן חדש שמטרתו לסנן טוב יותר אתרים לא איכותיים ברשת. לדברי גוגל, האלגוריתם החדש אמור להשפיע על 11.8% מהשאילתות ברשת.

גוגל השיקה אלגוריתם חדש לתוכן
ב 23.2.11 השיקה גוגל אלגוריתם תוכן חדש , אלגוריתם שמטרתו לסנן טוב יותר אתרים לא איכותיים ברשת. לדברי גוגל האלגוריתם החדש אמור להשפיע על 11.8% מהשאילתות ברשת.

האלגוריתם החדש מיושם לפי שעה רק בארה”ב אך בהמשך יופעל כמובן בכל העולם.

לפני חודש הודיעה גוגל באמצעות הבלוג שלה כי לאור ריבוי הביקורות על תוצאות מזובלות ברשת היא מתכוננת להגביר את מאמציה להלחם באתרים המשתרבבים לתוצאות החיפוש למקום בו לא היו צריכים להופיע. האתרים שהיא הגדירה כ SPAM כוללים אתרים עם תוכן חסר ערך, תוכן לא מקורי , מידע מועתק ואולי אף תוכן שלא נקרא ולא נצפה?!

האלגוריתם החדש מתיימר לסייע לגוגל לסנן את האתרים שאינם תורמים משמעותית לגולשים. ובד בבד להעניק דרוג גבוה לאתרים איכותיים בעלי מידע עדכני, רענן, מקורי ,מידע שמעורר עניין אצל הגולשים .תוכן שמשלב מחקר,דוחות יקבל את המקום הראוי לו היות וגם גוגל מכירים בחשיבות של אתרים בעלי תרומה משמעותית למערכת האקולוגית של האינטרנט. לא יתכן לדבריה שלא תהיה אבחנה ברורה בין אתרים מחדשים ומובילי ידע לבין אתרים עם תוכן דל ונחות.

אחד מהצעדים שעשתה גוגל לאחרונה היא הוספת אפליקציה בדפדפן כרום Personal Blocklist Chrome extension התוסף הנ”ל מעבר למטרתו לייצר חווית גלישה איכותית יותר ברמת האינדיבידואל מאפשר לגוגל לקבל מידע באשר לאתרים שהגולשים בוחרים לחסום .(חלק מתנאי השימוש כוללים שיתוף המידע לגוגל). נתונים על אתרים חסומים תאפשר לגוגל לקבל מידע סטטיסטי על אתרים שמטרידים את הגולשים.

בשלב זה גוגל לא משתמשת במידע זה באופן רשמי אך היא בהחלט מצליבה את הנתונים עם אלו שעולים מאלגוריתם התוכן החדש ולדברי גוגל התוצאות מעידות על תאימות גבוהה בין מה שהאלגוריתם סינן כאתרים לא ראויים לבין הסלקציה שעשו הגולשים.

על האלגוריתם והשפעתו על הקידום בגוגל

ההכרזה של גוגל בדבר האלגוריתם החדש הינה ראשונית בלבד ועדיין לא ניתן לעמוד על השלכותיו על קידום אתרים בגוגל. מהכרזות של גוגל בחודש ינואר ומצעדיה להכנסת האפליקציה לדפדפן כרום אני מעריכה שרייטינג של אתרים ושל דפים יהווה פרמטר משמעותי הרבה מעבר למה שהוא כיום

אין לגוגל דרך לבחון תוכן מעניין או מציק אלה על ידי תגובות הגולשים ולפיכך אני מנבא שאזכורים ברשת , הצבעות לייק לסוגיהם, איזכורים בטוויטר וכמובן כמות כניסות וזמן שהייה בדף יהוו יותר ויותר מדד לתוכן איכותי ולאתר שידורג גבוה בתוצאות החיפוש.

כיוון שהאלגוריתם נכנס לפעילות בארה”ב בלבד נוכל לחזות וללמוד אותו עד שיעשה “עליה” לארץ וישפיע גם על קידום אתרים בישראל.