2011 גוגל יוצאת למלחמה בספאם

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל מהווה כ-66% מנתח השוק האמריקאי. עם תוצאות כאלו מנוע החיפוש גוגל בהחלט זוכה להגדרה של מנוע החיפוש הגדול בעולם. כמדי שנה אנו זוכים לראות חידושים ויישומים מבית גוגל לטובת הגולשים, אך מה עם הזבל שמתרכז לנו בתוצאות החיפוש?

גוגל מהווה כ-66% מנתח השוק האמריקאי. עם תוצאות כאלו מנוע החיפוש גוגל בהחלט זוכה להגדרה של מנוע החיפוש הגדול בעולם. כמדי שנה אנו זוכים לראות חידושים ויישומים מבית גוגל לטובת הגולשים, אך מה עם הזבל שמתרכז לנו בתוצאות החיפוש?

מאז ומתמיד גוגל היתה המטרה של הספאמרים. אלו מצידם יוצרים מדי יום תוכן בעל איכות נמוכה הלובש צורה אמינה על מנת לתעתע ולגרום לנו להגדיל להם את ההכנסות, או מספקים תכנים אוטומטיים שמחסלים את התוכן האיכותי.

שנת 2011 מדחיקה בנו לזהות שמי שאחראי על התוצאות הרלוונטיות שלנו הם לא אחרים מאשר משווקי הספאם.

התקפת הזבל
גוגל מודעת לעליה בדואר הזבל ואף משתפת אותנו בהתהליך המתמשך בלוחמה נגד אתרי הספאם באמצעות כלים חדשים שהיא מפתחת ועונשים.

בתאריך21/1/2011 היא מהרה להוציא פוסט לאור ההתרעמות הגדולה ברשת על התוכן הירוד ובחרה לסכם כי היא נמצאת במקום טוב יותר כיום מאשר לפני חמש שנים. אך למרות המבריקות של מנוע חיפוש זה, כל יום מפתחים הספאמרים שיטות וטכניקות נוספות בכדי להערים עליה ולתקוף את המערכות השונות.

דובר גוגל: “אנחנו בגוגל כל הזמן משפרים את האלגוריתמים שלנו על מנת להציג לכם את התוצאות הרלוונטיות היותר, לפעמים אנו מצליחים לאתר אתרי ספאם שמוכרים קישורים, משלבים טקסט מוסתר ועוד איסורים ברורים במנוע שלנו, ביצענו למעלה מ-480 שיפורים בשנת 2010 על מנת להילחם בתופעה, התהליך הוא תהליך מתמשך”.

הנה סרטון וידאו בהנחיית מאטס קאטס משנת 2008

אולי אם גוגל היתה משתפת עיניים אנושיות בדירוג האתרים לא היינו מגיעים למצב הזה? אולי המדיניות שלה צריכה לשנות צורה?

ללארי פייג’ – המנכל החדש של גוגל (ממייסדי גוגל), שנכנס לתפקידו בינואר 2011 ממתינה עבודה מתאגרת. לא רק שיצטרך להמשיך עם שיפור תוצאות החיפוש, אלא יהיה עליו להוכיח את יעילותה לעומת המתחרות שאורבות לה בפינה כגון מיקרוספוט ופייסבוק וכדומה.

עזרת הציבור
גוגל מפרסמת: “אין לנו “חברות בת” או פרסומי זכיות, כל החברות המציעות “התעשרות עם גוגל” באמצעות רכישות אינן קשורות למקור”.אך יותר מכל היא מבקשת מבעלי האתרים לשתף פעולה ולקחת חלק בלוחמה נגד הספאם: “אנו סומכים על היושר של המשתמשים ומאמינים כי הם יעזרו לנו להזהיר אחרים מפני הונאות אלו או אחרות”, ואף מפנה אותנו לטופס פניה אם זהינו אתרים מסוג זה.

“התוכן הוא המלך”…
שנת 2011, הרשת תופסת תאוצה, אנו ערים לכך שהתוכן הולך וגדל באופן אקספוננציאלי, רק שרובו המכריע הוא זבל.

לדוגמא:
בואו נאמר שאתם מעוניינים לרכוש מוצר מסוים או ללמוד יותר על שירות כלשהו, ברור שתפנו לגוגל. היא מצידה תציג לכם תוצאות “רלוונטיות ביותר”.

בואו נראה אלו עוד “תוצאות רלוונטיות” תקבלו בדף הראשון?
1. אתר בעל תוכן ירוד שכל מטרתו הוא לגרום לכם להקליק, כן! להכניס כסף לאותו האתר. יופיעו לכם חצים מהבהבים, חידונים וחינמים למיניהם שכל מטרתם שתלחצו על הקישורים. פשוט לא?

2. אתר גדול, גדוש בתוכן, עם עשרות מאמרים בנושא וספקי שירות, כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק למלא את הפרטים והם מצידם (בעלי האתר) יבצעו את העבודה בשבילכם: “אנחנו נבדוק עבורכם מי הכי טוב ומי הכי מומלץ”.

מומלץ על ידי מי? הרי יש אלפי ספאמרים! אם לא שמתם לב, גם כאן הכנסתם עוד כסף לאותו אתר (מכירת לידים).

הצבעות אמון ברשתות החברתיות?
פייסבוק מאפשרת לנו להצביע, לעשות “לייק”, אנחנו בעצם יכולים לזכות ב”דעה אמיתית” ולמצוא אותה בקרב החברים שלנו. אם ראיתם שארבעה מתוך החברים שלכם המליצו על אותו מוצר או שירות ברור שאתם תמהרו לבדוק אותו. אבל מי אלו אותם חברים? אתם מכירים שנים? אתם באמת סומכים עליהם? אולי גם שם נמצאת חבורת הזבל.

האם גם פייסבוק ובינג ערוכות למלחמה נגד הספאם? כדאי שתתכוננו, הן המטרות הבאות!