שינויים באתר העלולים לפגוע בקידום האתר בגוגל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
כאשר בבעלותנו אתר אינטרנט ואנו מקדמים אותו במנועי החיפוש, כל שינוי שנבצע באתר יכול להשפיע על מיקומיו בגוגל או על הדרך שבה גוגל רואה את האתר על פני האינטרנט.

כאשר בבעלותנו אתר אינטרנט ואנו מקדמים אותו במנועי החיפוש כל שינוי שנבצע באתר יכול להשפיע על מיקומיו בגוגל או על הדרך שבה גוגל רואה את האתר על פני האינטרנט, שינויים בכתובות URL, בעלות הדומיין, והמבנה הפנימי של האתר עלולים להשפיע על מיקומיו בצורה דרסטית, ביצוע פעולות אלה שלא כהלכה תוביל לאסון.

שינוי כתובות URL

שינוי של כתובות URL לרוב מזעזעת את האתר ואף יכולה להעלימו לחלוטין מתוצאות החיפוש. לאחר שבנינו מספר רב של קישורים לכתובת URL ספציפית ולאחר מכן החלטנו לשנות אותה, כל אותו כוח קישורים יתבזבז לשווא, דבר שיוביל לצניחה במספר הקישורים לאתר לפגיעה במיקומיו.

במידה ואנו מעוניינים לבצע שינוי בכתובות הURL אתר, אם כתוצאה מהטמעת מערכת CMS חדשה, או כתוצאה מהעברת האתר לשרת אחר, עלינו לבצע הפניות 301 לאתר החדש. הפניות 301 הן הפניות גוגל יודעים להתייחס אליהן, כל שינוי אחר יעלים את העמוד ממיקומו והקישורים הנכנסים אליו יאבדו.

שינוי בעלות הדומיין

בעלות הדומיין משחקת תפקיד חשוב במיקומו בגוגל. מדד האמון (Trust Rank) נקבע בין היתר לבעליו של הדומיין, שינוי בעלות הדומיין יכולה לתת אינדקיציה שבעלות האתר כולה השתנתה, האם מדד האמון ישאר גם לבעלים החדש? סביר מאד להניח שלא.

לכן כאשר אנו רוכשים אתר קיים, או דומיין קיים. עלינו לבצע העברת בעלות אצל עורך דין עם חוזה חתום, ולהשאיר את בעלות הדומיין כפי שהיא רשומה אצל רשם הדומיינים. כך וותק האתר ומדד האמון שלו מול גוגל לא יפגע ובכך לא יפגעו המיקומים של האתר בגוגל.

שינוי המבנה הפנימי של האתר

אחד מהעקרונות החשובים ביותר בקידום אתרים הוא אופטימיזציה נכונה למבנה האתר והקוד, חשוב לזכור שרמות העומק של אתר וחילוקם לפי רלוונטיות חשובה ביותר למיקומו בגוגל ולדרך בה גוגל מדרגים את חשיבות העמודים.

הנחת היסוד ההגיונית ביותר תהיה שכמה שהעמוד רחוק יותר מדף הבית הוא פחות חשוב, כלומר ניתן לומר שככל שיש יותר קליקים בין עמוד הבית לעמוד הפנימי כך חשיבותו פוחתת (בהנחה ופרופיל הקישורים הפנימי באתר איכותי).

במידה ונשנה את מבנה האתר ולמשל נוסיף עוד רמת עומק או עו תתי קטגוריה ונסית את משקל הקישורים הפנימיים נוכל לגרום לכך שחשיבות העמודים בעיניי גוגל תשתנה, בהתאם למבנה האתר החדש.

כאשר אנו מוסיפים קטגוריות או אגפי תוכן חדשים עלינו לוודא שפרופיל הקישורים הפנימי נשמר , שאגפי תוכן חשובים לא ידחקו לצד, ובכך נוכל לשמור על מיקוד כון של תוכן חשוב וקישורים פנימיים.

סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן