חברת ניהול מוניטין – על ניהול מוניטין

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הטכניקות שבהן משתמשים לצורך ניהול מוניטין מבוססות, בין היתר, על קידום אתרים (SEO), שיווק דיגיטלי במדיה חברתית, יחסי ציבור, שימוש מושכל בתכנים ובשיתופי פעולה ברשת ועוד.

ניהול מוניטין באינטרנט (ORM) כולל תהליך של בניית זהות חיובית ודחיקת תוצאות שליליות מהעמוד הראשון לדפים הנמצאים עמוק יותר ברשת.

הטכניקות בהם משתמשים לצורך ניהול מוניטין מבוססות, בין היתר, על קידום אתרים (SEO), שיווק דיגיטלי במדיה חברתית, יחסי ציבור ושימוש מושכל בתכנים ובשיתופי פעולה ברשת ועוד.

בעבר, ניהול מוניטין העסיק בעיקר חברות גדולות ומותגים מבוססים וידועים. עסקים עם תקציבי שיווק גדולים יכלו לעסוק בשאלה מה אומרים עליהם. מאז שהאינטרנט נכנס לחיינו ושינה את פני העולם, השאלה “מה אומרים/חושבים עלינו” הפכה בהדרגה למזוהה יותר ויותר עם הרשת בגלל כוחה האדיר והקלות (הבלתי נסבלת לפעמים) של הפצת המידע.

ניהול מוניטין הפך ללא ספק לנחלת כ ו ל ם: ראשי מדינות, נבחרי ציבור, אנשי עסקים בכירים כמו גם אזרחים מן השורה.

כיום נוטים לבצע חיפוש בגוגל לפני פגישה עסקית, ראיון עבודה, דייט רומנטי או כל מפגש חברתי אחר. כמות חיפושי המידע על ידוענים ומפורסמים למיניהם לצורך סיפוק הסקרנות ומציאת מידע רכילותי באופן שוטף הינה ענקית בכל קנה מידה

קיים מידע רב ברשת אודות רבים מאיתנו והנגישות היא במרחק של לחיצת מקש העכבר. מי שהעלה תמונה בה הוא צולם במצב לא מחמיא באירוע לפני חמש שנים וחשב שזה מדליק, לא בהכרח חשב על ההשלכות העתידיות מבחינת קריירה ותדמית. בנוסף, מידע אישי רב יכול וגם מתפרסם על ידי גורמים אחרים ללא שליטה עובדה שיכולה לגרום למוניטין שלילי

אפילו אופן ניהול המוניטין משפיע על המוניטין שלכם ברשת

מעטים יכולים לעסוק בתחום ניהול מוניטין באינטרנט באופן מקצועי. חברות כמו ניהול מוניטין בע”מ המתמחות בשירות מסוג זה בונות אסטרטגיה כבסיס לפעילות. כיום – לא מספיק רק לבנות אתר, להקים בלוג או לפתוח דף בפייסבוק אלא, צריך להקימם באופן מקצועי תוך דגש על בניית מוניטין חיובי.

כאשר פועלים בענף תחרותי צריכים להיות מוכנים לעובדה כי המתחרים שלכם עלולים לנקוט באמצעים לא אתיים כגון הכפשות, מסירת מידע כוזב וכו’. כחברה הנותנת שירותים יכול גם לקרות מצב שלא כל הלקוחות יהיו מרוצים. לקוח לא מרוצה שמביע חוסר שביעות רצון ברשת הוא הזדמנות (בהנחה שהתלונה אמיתית). אם יהיה לכם שירות לקוחות מקצועי שיודע להתמודד עם בעיות מסוג זה באופן מיידי תצליחו להפיק את המירב מהסיטואציה. הודאה פומבית בטעות וטיפול נכון בתלונה יזכו אתכם בנקודות זכות ולא בנטישת לקוחות. בשוק תחרותי צריך להתבלט ושירות לקוחות אותנטי ואמין יביא לכם לקוחות חדשים ויגביר נאמנות צרכנים.

אם מישהו חלילה נפגע מפעילות החברה שלכם, שאו באחריות וטפלו בבעיה במלוא הרגישות. אנושיות תוכל לגרום לאחרים להזדהות עימכם הרבה יותר מאשר תקיפת הלקוח או העמדת פנים כאילו דבר לא קרה..

חברות מקצועיות כמו ניהול מוניטין בע”מ, עובדות בתיאום מלא עם כל הגורמים בחברה המשפיעים על הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. ניהול מוניטין מקצועי יודע “להפוך לימונים ללימונדה” ולהפיק את החיובי גם מסיטואציות שליליות.

ניהול מוניטין וקידום אתרים

נסיון ועבודה בתחום קידום אתרים מקצועי (SEO) הינם ידע נדרש וחיוני לניהול מוניטין מוצלח ברשת. ככל שמייצרים יותר תוצאות חיוביות עם קישורים איכותיים ההופעה ברשת תהיה מוצלחת יותר. ניהול מוניטין באינטרנט כולל ידע בקידום אתרים מקצועי, ניהול אתר, כתיבת בלוג, נוכחות במדיה חברתית, פורומים, טוקבקים, סרטוני וידאו ומדיה, מאמרים ופרסומים נוספים ועוד, כל זאת בהתאם לצרכים הספציפיים של כל מותג או אדם.

דוגמא למותג הזקוק בדחיפות לניהול מוניטין באינטרנט:
אם תקישו בגוגל: “kryptonite evolution 2000 u- Lock” תגלו כי דף תוצאות החיפוש הראשון של המותג מציג פוסטים של בלוגר שהצליח לפרוץ את מנעול הפלדה הזה באמצעות עט פלסטיק. האירוע התרחש בשנת 2004 ועד היום התוצאות הראשונות של המותג מתייחסת לזה. כשאין טיפול מקצועי של ניהול מוניטין, תוצאות לא מחמיאות עשויות להופיע ברשת הרבה מאוד שנים ולגרום לנזקים בלתי הפיכים למותג.

2010-10-20_074356

דוגמא חיוביות לניהול מוניטין באינטרנט:

חברת המחשבים דל: ב – 2005 ג’ף ג’רוויס פרסם פוסט שלילי בבלוג שלו אודות חברת “דל”:
2010-10-20_074633

אם תבחנו את דף התוצאות הראשון של החברה לא תמצאו זכר לפרסומים שליליים (נכון לרגע כתיבת שורות אלה). מדובר בחברה עם נוכחות גבוהה במדיה החברתית ומודעות גדולה לסכנה הטמונה בהתעלמות מפוסטים שליליים של לקוחות לא מרוצים. (אגב בשנת 2006 פורסם סרטון וידאו שהציג לפטופ של דל עולה באש אשר פגע קשות במוניטין של דל).

ניהול מוניטין באינטרנט על ידי חברה מקצועית כמו ניהול מוניטין בע”מ, תסייע בידיכם להשיג את התוצאות הבאות:

  • דחיקת תוצאות שליליות אודות אדם /מותג תוך כדי הצגת היתרונות והתועלות באופן המשרת אותו על הצד הטוב ביותר.
  • טיפול בביקורות שליליות מזוייפות שהועלו על ידי המתחרים במטרה לפגוע בכם
  • שירות לקוחות אמין כלפי לקוחות לא מרוצים
  • בניית זהות חיובית באינטרנט
  • הגברת השיווק הדיגיטלי והשיווק במדיה החברתית
  • העלאת המודעות למותג ומכאן גם הגדלת מחזור המכירות

ניהול מוניטין מקצועי – טיפים לפני סיום:

1. “סוף מעשה במחשבה תחילה”. נסו לתכנן את העתיד. במידה והינכם מתכננים להשתלב בפוליטיקה או שהנכם אנשי עסקים, נסו לחשוב מה ישרת מטרה זו ומה לא. לא כל תמונה מדליקה, תתרום למוניטין שלכם ולתדמית אותה ברצונכם לשדר.

2. במידה ונתקלתם במידע לא מחמיא אודותיכם באתר כלשהו, נסו לפנות לאתר זה באופן ישיר ולבקש מהם להסיר את המידע. תופתעו לגלות כי חלק מהאתרים ישמחו לשתף עימכם פעולה (אך היו מוכנים לזה שזה לא תמיד עובד).

3. פרסמו ברשת את הדברים החיוביים שאתם עושים – החל מפיתוח מוצר חדש ועד לפרוייקטים גדולים של תרומה לקהילה. ככל שתדאגו ליח”צ טובים ברשת, תהיו פחות פגיעים לחוות דעת שליליות של אחרים.

4. הקפידו לפתוח פרופילים חברתיים ועסקיים בפייסבוק, קפה דה מארקר, טוויטר, לינקדאין וכו’. חשבונות אלה עשויים לתפוס עבורכם דירוגים טובים בדף תוצאות החיפוש שלכם או של המותג.

5. במידה ואינכם בקיאים ב”איך לעשות” כל האמור לעיל, חשוב שתפנו לחברת ניהול מוניטין שתעשה זאת עבורכם.