העדכון המפורסם של האלגוריתמים בחודש מאי השפיעו באופן ניכר על הדרוג וכתוצאה על תנועת הגולשים לאתר. כעת משחלפו שבועות ארוכים החלו בהסקת מסקנות לגבי כיצד השינויים שחלו ישפיעו על האתרים השונים ברשת.
כל המשווקים באינטרנט צריכים להבין בראש ובראשונה את משמעות השינויים שבוצעו.
מדובר בעדכון האלגוריתם אשר כולל שינויים כגון חשיפת הלוגו החדש, הוספת אפשרויות חיפוש נוספות וכמובן עדכון הפרמטרים באלגוריתם עצמו. השינוי העיקרי באלגוריתם היה במתן דגש רב על ביטויים ארוכים המורכבים משלוש מילים ומעלה (long tail), ועל מהירות טעינת הדפים באתר. לכן אתרים מסחריים הם הראשונים להיפגע משינויים אלו, אתרים מסחריים מתבססים כלכלית על חיפוש המונע מביטויים ארוכים, מדובר באתרים גדולים ומסחריים בהם סביר להניח מהירות טעינת הדף נמוכה יותר.
נציגי גוגל עצמם הסבירו כי מהות השינוי העיקרי נובעת מביטויי ה long tail – כשהמטרה העומדת מאחורי שינוי זה הינה להציג לגולשים את ההתאמה האופטימאלית לחיפוש הממוקד שלהם.
אם האתר שבבעלותכם הושפע בעקבות שינויים אלו מבחינה תנועה אורגנית נכנסת להלן מספר רעיונות שכדאי לשקול:
ההמלצה הראשונה – לעבות כל דף בתוכן משמעותי עבור המוצר או השירות אותו הוא מייצג, לוודא כמובן שהתוכן אותו הוספתם או שיניתם יכיל את הביטוי הארוך שאמור להניב עבורכם תנועה אורגנית.
המלצה שנייה – גם בתגיות המטה, בכותרות, בקישורים הפנימיים אל הדף כדאי לכלול ביטויים ארוכים אלו.
המלצה שלישית – לכלול את הדפים הללו גם במאמצי השיווק מחוץ לאתר, כמה שיותר קישורים פנימיים לדפים הפנימיים באתר.
המלצה רביעית – בדקו באמצעות כלי וובמסטר טול כמה זמן לוקח לגוגל לטעון בממוצע את דפי האתר שלכם, אם זמן הטעינה גבוה מדי עליכם לבחון את הסיבה לעומק, להפחית ממשקלי התמונות במידת הצורך ובהחלט לערוך אופטימיזציה לממוקם על השרת, במידת הצורך הגדילו את נפח האחסון.