בניית תכנית כתבות לאתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כולנו שמענו עשרות פעמים את המשפט "התוכן הוא המלך" , אך חשוב גם לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לשבץ את אותו תוכן ואיך מייצרים תוכן לקידום אתרים.

קידום אתרים באינטרנט נשען על פרמטרים רבים, אחד החשובים בהם הוא מיקוד התוכן באתר לפי מילות מפתח נפוצות.

כולנו שמענו עשרות פעמים את המשפט “התוכן הוא המלך” , אך חשוב גם לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לשבץ את אותו תוכן ואיך מייצרים תוכן לקידום אתרים.

אז איך תוכלו לדעת איזה תוכן לשבץ באתר שלכם ? אילו מילות מפתח יהיו האפקטיביות ביותר להבאת תנועת גולשים ממוקדת לאתרכם?

השלב הראשוני הוא להסתכל על המתחרים שלכם – אתרים מתחרים הם הדרך הטובה ביותר ללמוד מהן מילות המפתח הנפוצות בתחומכם.

למעשה, במהלך חקר המתחרים תקבלו את ההזדמנות הראשונה לאתר מילות מפתח לקידום. איך עושים זאת?

הקלידו בשורת החיפוש בגוגל את מילת החיפוש, שלהערכתכם תהיה רלוונטית ביותר להבאת לקוחות לאתר שלכם.

הסתכלו בתוצאות החיפוש ונתחו את 20 תוצאות החיפוש הראשונות.

במה עליכם להתמקד באתרים המתחרים?

כותרות עמודים וכותרות פסקאות – לרוב, ייעשה שימוש מושכל בהכנסת מילות המפתח בכותרות העמודים השונים.

הסתכלו על כותרות title , כותרות h1,h2 סיכוי גבוה שתמצאו את מילות המפתח שלכם מתחבאות שם.

 § תגי meta  – תג ה- meta description  הנו משבצת אטרקטיבית להכנסת מילות מפתח, היות ומנועי החיפוש ניגשים לפסקה זו בהגיעם לכל אתר. תגיות ה- description  וה- keywords  יעזרו לכם לזהות באילו מילות מפתח ממוקד אותו עמוד.

הסתכלו גם על מודעות הקישורים הממומנים – גם שם תוכלו לזהות במודעה קצרה וממוקדת – באילו מילות מפתח ניתן להתמקד.

בנוסף , מומלץ לעשות שימוש בכלי seaquake לחקר המתחרים.

 את מילות המפתח שמצאתם אצל המתחרים, תוכלו לבדוק בכלים השונים לחקר מילות מפתח, ולאתר מילות מפתח נוספות , אולי פחות תחרותיות.

ממילות מפתח לתכנית כתבות

כעת, לאחר שהחלטתם על מילות המפתח שאותן תקדמו באתרכם , עליכם לבנות את תכנית הכתבות שתתמוך בקידום מילות מפתח אלו.

איך מוצאים נושאים למאמרי תוכן לפי מילות מפתח? שוב חוזרים לאתרים המתחרים.

אתרים רציניים שמושקע בהם זמן על קידום אורגני, יהיו לרוב בעלי קטגוריית מאמרים ענפה, בה תוכלו למצוא כתבות בשלל נושאים. למדו מהם הנושאים לכתבות שנבחרו באתרים אלו , ובנו תכנית כתבות דומה , כמובן עם תוכן ייחודי משלכם.

בנוסף , תוכלו לעשות בדיקה באתרי מאמרים ציבוריים – אתרים כגון reader, articles  ואחרים, שם ניתן למצוא מאמרים רבים של מקדמי אתרים בתחומים שונים.

 כעת , עליכם לבחור את מילות המפתח שישמשו כל דף נחיתה באתרכם (לא יותר מ- 3 מילות מפתח לעמוד) ולבנות תכנית כתבות תוכן בהתאם.

את מילות המפתח החשובות, מומלץ לבנות בתור קטגוריה.

לדוגמה, עסק שעוסק בכתיבת תוכן למשל , יבנה קטגוריות לפי תחומי הכתיבה השונים –

למשל “כתיבת תוכן” , “כתיבת בלוגים” , “תוכן שיווקי” וכן הלאה..