קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
ריכזתי עבורכם כמה תשובות לשאלות פופולריות ביותר בנוגע להליכי קידום אתרים במטרה לעזור לכם למצוא את דרככם בנישה ההולכת וגדלה הזאת של קידום אתרים.
אחת מהזירות הדינאמיות והתוססות ביותר בעולם האינטרנט בפרט ובעולם השיווק והפרסום בכלל היא הזירה בה מתנהלים מסעות קידום אתרים. קמפיינים איכותיים ומקצוענים לקידום אתרים יכולים להביא כל אתר נתון אל מימדי הצלחה מסחררים שייצרו בסופו של דבר את הרווחים אליהם שואף כל אתר ברשת. מצד שני קמפיינים חובבניים שעשויים ברישול או ללא הבנה של ממש בנושא עלולים לא רק שלא להכניס כספים אלא להוות בזבוז רשלני ולא אפקטיבי.
ריכזתי עבורכם כמה תשובות לשאלות פופולאריות ביותר בנוגע להליכי קידום אתרים במטרה לעזור לכם למצוא את דרככם בנישה ההולכת וגדלה הזאת:

מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים היא הפעולה שבסופו של דבר מביאה אתר נתון או למעשה דף מסוים בו אל ראשית עמודי התוצאות של מנועי החיפוש. התהליך פועל בכל מנועי החיפוש אבל רוב תשומת הלב מופנית קודם כל אל מנוע החיפוש של חברת גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם.
בעולמנו התחרותי קידום אתרים הוא לא אפשרות אלא תנאי בסיסי לכל עסק עם ייצוג אינטרנטי שרוצה להגיע אל קהל היעד שלו ולמצות את הפוטנציאל השיווקי של המדיום הזה, אתר שלא מכיר בצורך בקידום אתרים עושה לעצמו עוול ומוציא את עצמו מהמרוץ הכי רווחי שיכול להיות.

מה הן האסטרטגיות הראשיות לקידום אתרים?

ישנן שתי אפשרויות לבניית קמפיינים של קידום אתרים – אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני (טבעי/לא ממומן), לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות שונים ולכן נהוג, במידה והתקציב מאשר זאת, לבנות קמפיינים המשלבים בין השתיים בצורה כזו או אחרת וכך לקצור את הפירות בשני הערוצים. קמפיין ממומן למשל מצריך מצד אחד משאבים שלא תמיד זמינים לכל חברה או עסק אבל מצד שני קמפיין שכזה מייצר תוצאות מאד מהר, לעומת זאת קמפיין קידום אורגני לעיתים כרוך בהוצאות קטנות יותר אבל הוא אפקטיבי רק בטווח הארוך.

מאיפה מתחילים?

אין מקום טוב יותר להתחיל ללמוד על קידום ברשת האינטרנט מאשר הרשת עצמה. כנסו אל מנוע החיפוש המועדף עליכם וחפשו אחר ביטויים כמו “קידום אתרים” ומיד תקבלו רשימה אין סופית של מאמרים, בלוגים, קהילות ופורומים בנושא. ההיצע הרבה יכול אולי לבלבל בהתחלה אך עד מהרה תוכלו ללמוד מי הם שחקני המפתח התחום, מי הם אנשי הסמכות, ולהתחיל לעקוב אחר הפרסומים והעצות שלהם.

האם אפשר ללמוד קידום אתרים?

לאור העלייה המשמעותית במספר האנשים שרוצים לעסוק בקידום אתרים כמו גם במספר החברות והארגונים שמחפשים אנשי קידום, נפתחו מספר מסלולים ללימודי קידום אתרים, חלקם מתנהלים במסגרת בתי ספר טכנולוגיים, חלקם הם יוזמה פרטית של חברות לקידום אתרים שמציעות לתלמידיהן ליהנות מהניסיון שהם צברו בשטח וחלקם מנוהלים ומועברים על ידי דמויות מפתח בעולם הקידום שאינם שייכים לבית ספר, חברה או ארגון כלשהו.