מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים היא הפעולה שבסופו של דבר מביאה אתר נתון או למעשה דף מסוים בו אל ראשית עמודי התוצאות של מנועי החיפוש. התהליך פועל בכל מנועי החיפוש אבל רוב תשומת הלב מופנית קודם כל אל מנוע החיפוש של חברת גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם.
בעולמנו התחרותי קידום אתרים הוא לא אפשרות אלא תנאי בסיסי לכל עסק עם ייצוג אינטרנטי שרוצה להגיע אל קהל היעד שלו ולמצות את הפוטנציאל השיווקי של המדיום הזה, אתר שלא מכיר בצורך בקידום אתרים עושה לעצמו עוול ומוציא את עצמו מהמרוץ הכי רווחי שיכול להיות.
מה הן האסטרטגיות הראשיות לקידום אתרים?
ישנן שתי אפשרויות לבניית קמפיינים של קידום אתרים – אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני (טבעי/לא ממומן), לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות שונים ולכן נהוג, במידה והתקציב מאשר זאת, לבנות קמפיינים המשלבים בין השתיים בצורה כזו או אחרת וכך לקצור את הפירות בשני הערוצים. קמפיין ממומן למשל מצריך מצד אחד משאבים שלא תמיד זמינים לכל חברה או עסק אבל מצד שני קמפיין שכזה מייצר תוצאות מאד מהר, לעומת זאת קמפיין קידום אורגני לעיתים כרוך בהוצאות קטנות יותר אבל הוא אפקטיבי רק בטווח הארוך.
מאיפה מתחילים?
אין מקום טוב יותר להתחיל ללמוד על קידום ברשת האינטרנט מאשר הרשת עצמה. כנסו אל מנוע החיפוש המועדף עליכם וחפשו אחר ביטויים כמו “קידום אתרים” ומיד תקבלו רשימה אין סופית של מאמרים, בלוגים, קהילות ופורומים בנושא. ההיצע הרבה יכול אולי לבלבל בהתחלה אך עד מהרה תוכלו ללמוד מי הם שחקני המפתח התחום, מי הם אנשי הסמכות, ולהתחיל לעקוב אחר הפרסומים והעצות שלהם.