רשימת העונשים של גוגל: הצ’קליסט הבסיסי

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע הקודם למדנו לזהות את ההבדל בין עונשים מבוססי אלגוריתם ועונשים שניתנים באופן ידני ע"י גוגל, למדנו לראות שרוב העונשים כיום ניתנים באופן אלגוריתמי. בקטע הקרוב נתחיל ברשימה הבסיסית כיצד לזהות גורמים חשובים לענישה על ידי גוגל.
רשימת העונשים של גוגל: הצ’קליסט הבסיסי
בקטע הקודם למדנו לזהות את ההבדל בין עונשים מבוססי אלגוריתם ועונשים שניתנים באופן ידני ע”י גוגל, למדנו לראות שרוב העונשים כיום ניתנים באופן אלגוריתמי. בקטע הקרוב נתחיל ברשימה הבסיסית כיצד לזהות גורמים חשובים לענישה על ידי גוגל.
אז הבה נתחיל ברשימה. בדרך כלל כל פרויקט קידום אתרים מתרכז בשני גורמים מרכזיים, האחד זה בניית פרופיל קישורים חיצוניים המפנים לאתר, והשני טיפול במבנה האתר.אנחנו נעבוד כאן בשיטת צעד אחר צעד ונעמיק בצעד מסוים אם יהיה צורך.
  1. ערוך בדיקה על מנת לראות אם האתר שלך מאונדקס בגוגל.
שיטת הבדיקה: בשורת החיפוש הקלד את הפקודה site: ואז את כתובת האתר שלך הדוגמה תיראה כך:
Site:www.yoursite.com
הדוגמה שלמעלה יוצאת מתוך הנחה שהאתר שלך מבוטא עם WWW בהתחלה , במקרה ומדובר באתר ללאWWW דוגמה (digg.com) בצע את הדוגמה ללא WWW.
כך: site:yoursite.com
כיצד לפרש את התוצאות : אם לא מופיעות כל תוצאות כמענה לחיפוש הזה –
א.      התחבר לגוגל וובמאסטר טולס, גש לתפריט dashboard  overview , אם לעכביש של גוגל היתה בעיה בגישה לאתרכם הוא יחזיר הודעה כדוגמה הבאה:
“Googlebot cannot access your home page because it is blocked by robots.txt.” In this case, you need to remove the robots.txt in your web server root directory and submit a re-consideration request to Google. You can read more about submitting reconsideration requests here:http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35843
עוד בדיקה שכדאי לעשות היא לגשת לדף הבית שלכם, להקיש על הכפתור הימני,
 ואז לבחור view source , אתם לא רוצים שתופיע השורה הבאה :
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>
הקוד הזה בעצם אומר לגוגל לא לאנדקס לכם את דף הבית, ובו בעת אומר לו גם לא להמשיך הלאה לדפים אחרים באתרכם, אם אתה רואה את השורה הזו, מחק אותה, המתן מס’ ימים ונסה לעשות את הבדיקה שוב.
ב.       אם תוצאות הבדיקה הזו מתבררות כשליליות כלומר לא הופיו שורות אלו, ערכו בדיקה האם ישנם קישורים שמפנים אליכם לאתר או לא. גוגל יכול למצוא את אתרכם רק בעזרת קישורים שיפנו אליו. אם אין באינטרנט שום קישור שמפנה לאתר שלך הוא לא יימצא על ידי גוגל , וזה לא יישנה כמה פעמים תבצע הזנה ידנית של האתר שלך בגוגל.
גם את המידע הזה ניתן לבדוק בוובמאסטר טולס של גוגל, גש לתפריט – dashboard linkspages with external links. אם גוגל לא מאתר שום קישור מפנה לאתרך , עדיף שתשקול יצירת קישורים לאתר שלך לפני שתמשיך בבדיקות אחרות.
האם האתר שלך “דוחס” מילות מפתח ומסתיר מילים ?
בצע בדיקה באתר הבית שלך לדחיסות טקסט מוגזמת :
א.      בדף הבית לחץ על crtl + A . זה יבחר את כל הטקסט, וכך תוכל לראות אם יש גם טקסטים מוסתרים בצבע זהה לבצע הרקע.
ב.       אם אתה לא מאתר שום בעיה , אתה יכול לבטל CSS וסגנונות גרפיים אחרים בעזרת דפדן firefox בכלי שנקרא web developer  , התקן אותו ולחץ על CSS  —- Disable styles , שיטה זו תחשוף טקסטים שהיו מוסתרים מאחורי הגרפיקה, הבט וחפש טוב סימני ספאם בתוך הטקסטים הללו (ריבויי מילות מפתח בצורה לא סבירה) במיוחד במקומות שבהם הטקסט מופיע כאשר הCSS  מסתיר אותו.
ג.        אם גם שם אינך מזהה טקסטים דחוסים או בעיתיים נסה לנטרל את ה javascript בדפדפן firefox ע”יtools  — options content , ואז בטל את הסימון בקופסה של javascript. הבט טוב בשינויים בין מצבjava  דלוק לבין מכובה, האם מופיעים טקסטים שלא נראו מקודם ? בדוק אותם בזהירות.
ד.       לבסוף בצע בדיקה נוספת בעזרת כלי לבדיקות קידום אתרים וזיהוי ספאם בתוך אתרים.
אל תסתמך אך ורק על כלי זה. חשוב לבדוק גם את קוד המקור של האתר. בצע בדיקות כפולות לאתר שלך, בדוק את כל הבדיקות על דף הבית וכמו כן בצע בדיקות לדפי קטגוריה פנימיים באתרך, דגום מספר דפים אקראיים. טקסט דחוס מדיי יכול להיות משפט שלא נראה טבעי, ומזובל פעמים רבות באותם מילות מפתח לדוגמה :
בחנות פרחים שלנו תוכלו למצוא פרחים, חנות פרחים, פרחים יפים פרחים לאירועים הכל בחנות פרחים אחת חנות פרחים שלנו שהיא חנות פרחים טובה חנות פרחים יפה ומסודרת כל הפרחים וחנות פרחים אצלנו יש פרחים.”
לסיכום בקטע זה למדנו איך למצוא טקסט מזובל או דחוס שעלול לגרום לבעיות באתר שלכם,
כדי לתקנו צריך להסיר טקסטים מזובלים , כיצד לזהות אותם ראיתם כאן, בקטע הבא נדון בכל נושא כפילויות התוכן ומבנה קישורים פנימיים בתוך אתרכם