כיצד ליצור דוח אפקטיבי בגוגל אנליטיקס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
סינון פרמטרים בלתי נחוצים מהפרופיל שלכם יפחית באופן דרסטי את כמות ה-URLים הייחודיים של המבקרים באתרכם ולפיכך תקבלו דו"חות תוכן יעילים המאפשרים ניתוח נתונים והסקת מסקנות אפקטיבית. בהצלחה!
כשאתם באים לנתח את תנועת הגולשים באתר שלכם, אתם בודקים איזה דפים קוראים הגולשים, מהם אוהבים באתר, מה הם אינם אוהבים ונוטשים ועוד.
דו”חות התוכן של גוגל אנליטיקס יכולים לסייע רבות בניתוחים אלה ולהאיר תובנות הקשורות בתכני האתר שלכם. יחד עם זאת, דו”חות אלה יכולים גם לבלבל במידה וה –  URLשלכם בנוי מפרמטרים רבים.
לדוגמא, פרמטרים דינאמיים כגון: session ID, יכולים להכפיל את מספר ה – URL’s המוצגים ואף עלול להיות מוצג ב”אחר” בדו”ח התוכן שלכם. דבר זה יוביל לכך שהדו”ח כבר לא יהיה כל כך יעיל עבורכם כשתבקשו לעיין בו.
בדו”ח Top Contentother” מופיע כשהנתונים של האתר כוללים יותר מ 50,000 URLים ייחודיים ביום אחד. יש לציין כי אין מגבלה לגבי כמות הדפים הנצפים, המגבלה קיימת רק לגבי מספר ה – URLים הייחודיים היכולים להיות מוצגים בדו”ח. כך שלא משנה כמה פעמים צפו בדף שלכם, הנתונים נאספים, מעובדים ומוצגים באופן מדויק.
ייתכן ו – 50,000 URLים ייחודיים ביום נשמע לכם המון, אך תופתעו לגלות באיזו מהירות סטים מרובים של פרמטרים יכולים לגרום לאתר שלכם להגיע למגבלה זאת. מיותר לציין כי ניסיון להעריך שיעור קפיצה, שיעור נטישה, זמן שהייה ממוצע ומידע נוסף עבור דפים שכאלה, יכול להיות משימה לא פשוטה. לראות קטגוריה של “אחר” יכולה בהחלט לערער את ביטחונכם ולפגוע ביכולת ניתוח המידע שלכם.
לגוגל אנליטיקס יש מספר אפשרויות פשוטות לסילוק פרמטרים מיותרים של URL מדו”ח התוכן שלכם.

אם ניקח לדוגמא אתר www.example.com

אשר לו דף מוצרים כזה:www.example.com/products/awesomeproductpage.html?sid=ap5829g2k&param=supervalue

במקרה כזה, “sid” ו – “param” ב – URL הינם פרמטרים המתווספים ל – URL על ידי הפלטפורמה (והם אינם חיוניים).
אז כיצד ביכולתכם לשמור על הדו”ח שלכם נקי ובעל ערך?
הדרך הראשונה היא באמצעות שינוי הגדרות פרופיל – זה מתאים למצבים שברצונכם לסנן רק חלקמהפרמטרים:
“Profile Settings” – “Edit (“Main Profile Settings Information”)
הכניסו את הפרמטרים שברצונכם לסנן (לדוגמא: sid , param ) בסעיף: “Exclude URL Query Parameters” ובצעו שמירה לשינויים.
הערה: בגוגל ממליצים תמיד לשמור פרופיל אחד לא מסונן, מכיוון שלעולם לא ניתן לדעת מתי תבקשו לראות פרמטרים אלה. כשאתם מסננים פרמטרים, בצעו זאת בפרופיל משוכפל.

הדרך השנייה להתייחס לפרמטרים בלתי נחוצים היא להשתמש במאפיינים של החיפוש הפנימי באתר – מתאים למצבים בהם הינכם רוצים לסנן את כל הפרמטרים:”Settings” – “Edit”  – “Do Track Site Search” – fill in the appropriate query – “Yes, strip query parameters out of URL.”

הכניסו את השאילתא ולחצו על   “Yes, strip query parameters out of URL.”ובצעו שמירה לשינויים.
אם עד היום לא הפעלתם את אפשרות החיפוש באתר, אתם יכולים לעשות זאת כאן: Site Search בדקות ספורות בלבד.

לסיכום:
סינון פרמטרים בלתי נחוצים מהפרופיל שלכם יפחית באופן דרסטי את כמות ה – URLים הייחודיים של המבקרים באתרכם ולפיכך תקבלו דו”חות תוכן יעילים המאפשרים ניתוח נתונים והסקת מסקנות אפקטיבית. בהצלחה!
Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן