טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

מדוע מקבלים קוד שגיאה בבדיקת מטמון הדף בגוגל?

כשמבקשים לראות את מטמון הדף ומקבלים 404 זה יכול להיות בגלל בעיות בדף או בגלל בעיות אצל גוגל – כיצד יודעים? צפו בסרטון ותגלו
נגן וידאו

נשאלנו מדוע כשעושים cache לדף באתר של כרומגן (המטמון של גוגל), אנחנו מקבלים 404?

אז קודם כול, בואו נבדוק אם אכן זה המצב. נכתוב :cache ואת כתובת ה-URL של הדף ונבצע בדיקה. אנחנו רואים שהתוצאה היא 404. בדרך כלל הבעיה לא קשורה בכלל לאתר שלכם, אלא היא אצל גוגל, אבל כדאי מאוד להיות בטוחים. שימו לב שבעל האתר יכול בעצמו למנוע מגוגל להציג את המטמון של האתר, וכדי לדעת אם זה המצב באתר של כרומגן. אנחנו נבקש לראות את מקור הדף ונחפש בו תג noarchive. התג נמצא פה, וזה אומר שבעל אתר כרומגן ביקש מגוגל שלא יציג את זיכרון המטמון עבור הדף הזה. אם הוא רוצה שיראו את המטמון, הוא צריך למחוק את התגים האלה והכול יעבוד כמו שצריך.

להבדיל, אם אנחנו בעלי אתר שלא ביקש מגוגל שלא להציג את המטמון (או במילים אחרות, לא השתמשנו בתג noarchive בדף) ואנחנו מקבלים 404 בתגובה על בקשת המטמון של אחד מהדפים באתר או על כולם, איך אנחנו מוודאים שאכן הכול תקין? שהבעיה היא אצל גוגל ולא באתר שלנו? קודם כול, נכתוב בגוגל :site ואז את כתובת הדף. כעת אנחנו רואים שדף הבית מאונדקס בגוגל. בשלב הבא ניכנס ל-Google Search Console ושם נשתמש בכלי של בדיקת כתובת האתר על מנת לוודא שכתובת האתר נמצאת בגוגל, שיש לה כיסוי ושהכול תקין. אנחנו אכן רואים שהכול נראה כמו שצריך, אבל אנחנו צריכים גם לבצע בדיקה של כתובת אתר פעילה. וגם תוצאות הבדיקה הזו מראות שכתובת הדף זמינה לגוגל ושהוא יכול לאנדקס אותה.

מעוניינים להתמקצע בקידום אתרים? קורס קידום האתרים שלנו הוא בדיוק מה שאתם צריכים

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *