בסרטון זה מסביר ג’קי על החשיבות הרבה שבבחירת מילות מפתח (ביטויים לקידום) ודפי נחיתה אורגניים (דפים מקודמים) ויצירת התאמה מיטבית ביניהם.
בקידום אתרים אורגני אנו פועלים להביא דף מסוים שבחרנו לקידום למיקום הגבוה ביותר האפשרי בדפי תוצאות החיפוש של גוגל בעבור מילת מפתח מסוימת שבחרנו. לצורך כך עלינו לבחור במילות המפתח הנכונות לקידום ולהתאים לכל אחת מהן את דף הנחיתה המתאים והרלוונטי ביותר באתר.
דף נחיתה אורגני
דף נחיתה אורגני, בשונה מדף נחיתה בקידום ממומן, הוא כל דף מהאתר שלנו שעבר תהליך של אופטימיזציית תוכן לביטוי שבחרנו לקדם באמצעותו. באמצעות תהליך האופטימיזציה אנו אומרים לגוגל שזהו הדף מהאתר שלנו שצריך להיות מדורג גבוה בעבור הביטוי הזה. מדובר בתהליך חשוב מאוד, וגם עליו תוכלו ללמוד בסרטונים אחרים שלנו.
דף הנחיתה צריך להניע לפעולה כלשהי, כגון ביצוע שיחת טלפון, ביצוע רכישה ועוד – או להפיק בעבורנו איזושהי תועלת, כמו למשל חשיפה גדולה שתביא לנו הכנסות מפרסום.
מילות מפתח ודפי נחיתה בקידום אתרים אורגני
בשונה ממודעות שמופיעות לגולש בכל מיני מקומות, הגולשים שמגיעים לאתר שלנו מתנועה אורגנית הם גולשים שחיפשו באופן אקטיבי משהו שהאתר שלנו מציע להם, ועל כן הם מאוד חשובים לאתר.
כעת ג’קי מציג דוגמה לביטוי שהוא רוצה לקדם. הוא מראה שיש באתר שלו דף ספציפי שעוסק בביטוי זה, והוא זה שאליו אנו רוצים להביא את הגולשים שלנו. המטרה היא להביא את הגולש שחיפש את הביטוי לדף הנכון באתר שמציע בדיוק את מה שהוא מחפש, כך שיהיה לו קל למצוא אותו בקלות בלי יותר מדי מעברים בין דפים באתר.
בדף התוצאות של גוגל לביטוי זה, מראה ג’קי שכל התוצאות האורגניות שולחות את הגולש לדף הרלוונטי באתר, בעוד שאחת מהן שולחת את הגולשים אל דף שאינו מוכר את מה שחיפשנו. כשאין התאמה טובה בין מילת המפתח לדף הנחיתה, אחוזי הנטישה של הגולשים יהיו גבוהים יותר ויחס ההקלקות לחשיפות (CTR) יהיה מאוד גרוע. כל זה מאותת לגוגל שהדף אינו רלוונטי לביטוי המחופש, ובסופו של דבר, היא עשויה להחליפו בדף אחר, רלוונטי יותר.
על כן, בקידום אתרים אורגני חשוב להקפיד על התאמה טובה בין מילת מפתח טובה ומחופשת לדף רלוונטי ואיכותי באתר.
רוצים ללמוד עוד על הנושא של התאמת מילות מפתח לדפי נחיתה? הצטרפו לקורס לקידום אתרים אונליין