בסרטון זה נכיר את העכבישים של גוגל, שנקראים גם זחלנים.
מהם העכבישים של גוגל?
העכבישים הם למעשה מעין תוכנות או דפדפנים, שנשלחים על ידי גוגל לסייר ברשת ולאסוף מידע. את כל המידע הזה הם מעבירים לגוגל, שמנתח את הנתונים ומאנדקס אותם בצורה כזו או אחרת, בהתאם לפרמטרים שונים. העכבישים לא יודעים להפיק צלילים, להציג סרטונים, להגיב למקלדת ולעכבר ועוד. העכבישים של גוגל הם דפדפנים טיפשים, שנעים ברשת ואוספים את המידע שהם מסוגלים לאסוף, ואין באפשרותם להבין את המידע כמו בני אדם.
על מנת להצליח בתהליך הקידום ולוודא כי כל הדפים שאנו רוצים שיאונדקסו בגוגל אכן מתאנדקסים, אנחנו צריכים להבין כיצד פועלים העכבישים, מה הם רואים, כיצד ניתן לקרוא להם, מה הם אוהבים ומה הם מסוגלים לדעת, וגם כיצד לא לאפשר להם להיכנס לדפים מסוימים (על כך נלמד בסרטון אחר).
קישורים – הכבישים הראשיים של העכבישים
הדרך שבה העכבישים נעים ברשת היא באמצעות קישורים בין דפים שונים, שמהווים מעין כבישים ישירים אל הדף הבא שאותו הם יבדקו. כעת ג’קי מציג דוגמה לאתר ומראה כיצד כבן אדם הוא יכול לראות ולבצע דברים שהעכביש אינו יכול.
כמקדמי אתרים, עלינו לוודא כי העכבישים של גוגל מצליחים לנוע בקלות בין דפי האתר שלנו באמצעות הקישורים הפנימיים, וכי הם אינם נתקלים במגבלות שמונעות מהם להמשיך. חשוב שהאתר יונגש לא רק לגולשים אלא גם לעכבישים, שאינם יכולים לבחור מתוך רשימה, להקליד וכיוצ”ב (בסרטון אחר אתם יכולים ללמוד שיש מגבלה לכמות הדפים באתר שהעכביש יעבור ביניהם, ולכך קוראים “עומק הקישורים”).
כחברת קידום אתרים, אנו נתקלים לא-אחת במקרים של עסקים שהעלו לאוויר אתר חדש והוא בכלל לא מופיע בגוגל. במקרים רבים, הסיבה לכך היא שלאתר אין כלל קישורים חיצוניים מאתרים אחרים וגם לא פתחו לו חשבונות בגוגל, כך שגוגל בכלל לא יודע על קיומו. אם לעכביש אין קישורים שדרכם הוא יכול להגיע לאתר חדש, אז הוא פשוט לא יאונדקס.
מערך הקישורים החיצוניים והפנימיים מאוד חשובים להצלחת תהליך הקידום האורגני של האתר, אז חשוב שתתייחסו אליהם ברצינות רבה ותנתחו אותם לעומק.
רוצים ללמוד עוד על העכבישים של גוגל? הצטרפו לקורס אונליין לקידום אתרים