טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

שגיאה soft 404

לעתים אנחנו מקבלים מגוגל חיווי על דפי soft 404 באתר שלנו. מה הם הדפים הללו? האם הם פוגעים בביצועי האתר? וכיצד פותרים את הבעיה? הכול בסרטון מצוין זה
נגן וידאו

מהו soft 404 ומהו ההבדל בינו לבין 404?

ראשית חשוב להבהיר – אין דבר כזה soft 404. ישנם קודי חזרה כמו 200, 404, 410, 403, 301 וכו’, אבל Soft 404 הוא למעשה מעין תיוג של גוגל לכתובות URL שהבוט שלו סרק וקיבל בעבורם חיווי שהוא אינו 404 או 410. כלומר, גוגל ציפה שכתובת URL מסוימת תחזיר קוד 404 או 410, והוא אינו מצליח להבין מדוע הוא מקבל קוד 200, והוא די כועס בשל כך.

אם יש באתר שלכם שגיאות כאלו, גוגל יציג אותן בדוח הכיסוי ב-Google Search Console. הבעיה העיקרית בכתובות הללו היא שהן פוגעות בתקציב הסריקה, ומכך אנחנו מאוד רוצים להימנע.
אז מאיפה מגיעים דפי ה-soft 404? כיצד הם נוצרים בכלל?

אפשרות ראשונה – דף שהוא מאוד דל בתוכן, ואפילו כמעט ריק לגמרי, יכול להיתפס על ידי גוגל כדף soft 404. הפיתרון – למנוע אינדוקס של דפים כאלו או לעבות אותם בתוכן.

אפשרות שנייה – השרת שלכם אינו מקונפג כמו שצריך, וכך, במקום להחזיר קוד 404 או 410, מתקבל קוד אחר, וזאת בעיה.

אפשרות נוספת, שהיא יותר נפוצה ומופיעה בדרך כלל לאחר שדרוג אתר, היא כאשר בעל האתר מחליט שהוא לא רוצה להעביר את כל הכתובות הישנות לאתר החדש, אך הוא כן רוצה להשאירן בגוגל. כלומר, אם מישהו יגיע לכתובות הישנות, שאינן קיימות, הוא יעבור בהפניה 302 למשל לדף הבית או לדף אחר. טיפול לא נכון יכול לגרום למצב של דפי soft 404 באתר.

המצב הכי גרוע הוא מצב שבו דף לא קיים מציג הודעה שהוא אינו קיים, אך במקביל מחזיר קוד 200. הבעיה היא שלמרות שאלו דפים ללא תוכן, גוגל כן מאנדקס אותם, ולמה לא בעצם? הם הרי מחזירים קוד 200. בדיקה פשוטה באמצעות האופרטור :site תגלה לכם שהדפים הללו מאונדקסים בגוגל ובענק, וזו כמובן בעיה שדורשת פיתרון.

השורה התחתונה פשוטה וברורה – כתובת שאינה קיימת צריכה להחזיר קודים 404 או 410 ולא שום דבר אחר!

מתעניינים בתחום קידום האתרים? אז למה שלא תהיו מקדמי אתרים בעצמכם? הקליקו כאן למידע נוסף

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *