טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

למה הכותרות בגוגל שונות מתגיות TITLE בדפי האתר?

לרוב, תגיות ה-Title של הדפים הן אלו שמופיעות ככותרת הדף בתוצאות החיפוש בגוגל, אך לפעמים הן נראות אחרת. מדוע זה קורה וכיצד מטפלים בכך? התשובות כאן
נגן וידאו

בתוצאות החיפוש בגוגל מופיעות כתובות URL שונות, ובדרך כלל, הכותרת של כל תוצאה היא תגית ה-Title המוגדרת לאותה כתובת URL. במקרים שבהם תגית ה-Title ארוכה מדי, גוגל יקצר אותה ויציג שלוש נקודות בסופה. יש גם מקרים אחרים, שבהם גוגל משנה את הכותרת של התוצאה כך שהיא לא זהה לתגית ה-Title, ואחד מהמקרים הללו נוכל לראות בדוגמה שלפנינו.

אם נעבור על תוצאות החיפוש עבור אתר זה (ביצוע פקודת site: לאתר), נשים לב שיש בעיות בתוצאות החיפוש. למשל, בחלק מתגיות ה-Description מופיעים טקסטים שאינם צריכים להופיע בהן. זהו כבר רמז ברור לכך שאופטימיזציית התוכן באתר הזה גרועה, או שהיא פשוט טרם בוצעה.

כעת נבדוק את אחד הדפים באתר, ונוכל לראות שיש בו תמונה של “אורגנו”, גם המילה “אורגנו” כתובה בדף, ובנוסף מופיע הטקסט “הוספה לסל”. חוץ מזה, אין פה שום תוכן נוסף. אם נסתכל בקוד של הדף, נראה שבתגית ה-Title שלו כתובה רק המילה “אורגנו”. אם כך, תגית ה-Title מאוד קצרה וממוקדת וגם הדף לא איכותי במיוחד.

אם נשוב לבדוק את התוצאות בגוגל, נוכל לראות שגוגל הוסיף את השם של המותג לתגית ה-Title של הדף. הוא עושה זאת בדרך כלל כאשר הדף אינו מספיק איכותי וכאשר תגית ה-Title מאוד קצרה, ואז הוא מנסה “להשביח” את ה-Title, במקרה הזה, באמצעות הוספת שם המותג. ומכיוון שבאתר הזה יש דפים רבים מאוד שהם ברמת SEO מאוד נמוכה, גוגל מוסיף לכותרת של כולם כמעט את שם המותג.

מה צריך לעשות?

פשוט צריך לבצע אופטימיזציית תוכן באתר הזה – לעדכן את תגיות ה-Description וה-Title, להוסיף תכנים בעמודים, להשתמש בתגיות Alt בתמונות ועוד. אם נעשה זאת, הופעת דפי האתר בתוצאות החיפוש תהיה תקינה ותגית ה-Title תופיע בתוצאות ללא שינוי.

רוצים להפוך למקדמי אתרים בעצמכם? קראו על הקורס שלנו וגלו אם מצאתם את הקריירה הבאה שלכם

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *