טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

האם להשאיר תכנים ישנים באתר?

לעתים יש באתר שלנו דפי תוכן ישנים שאנחנו מתלבטים מה לעשות איתם – למחוק? להשאיר? לעדכן? את התשובות לשאלות הללו תמצאו בסרטון זה
נגן וידאו

אם יש לכם אתר גדול שמכיל תכנים רבים מאוד, וחלק מהתכנים הללו עלו לאתר לפני שנתיים או יותר, יכול להיות שהם פחות רלוונטיים לימים אלו. אז מה לעשות עם תכנים אלו? ומה בכלל כדאי לעשות עם תכנים ישנים? האם יש להסיר אותם מהאתר או להשאיר אותם?

אז קודם כול, זהו כלל האצבע – תכנים ישנים משאירים באתר.

חשוב לסייג את הדברים בכל הקשור לאתרי מכירות, שבהם יש מוצרים ישנים, מוצרים שהוחלפו על ידי מוצרים אחרים, מוצרים שאזלו מהמלאי באופן זמני ועוד. כיצד מטפלים בכך? זהו אכן נושא שראוי להתייחסות, ולכן נקדיש לו בהמשך סרטון נפרד.

נחזור לנושא התכנים הישנים באתר. לאתר שמכיל תוכן רב מאוד, גם אם הוא ישן, יש כמה יתרונות:

א. תכנים אלו מאפשרים לנו לקדם ביטויי זנב ארוך רבים מאוד, ויש בכך כדי להביא תנועת גולשים גדולה מאוד לאתר

ב. אם האתר עשיר בתכנים העוסקים בנושא מסוים, נוכל ביתר קלות לקדם את האתר בביטויים הקשורים לנושא זה

ג. כאשר יש באתר תכנים רבים מאוד הנמצאים בכתובות URL רבות מאוד, זה מאפשר לנו “לפסל” את האתר מבחינת סמכות הדפים, וכך להגיע לדירוגים גבוהים יותר בגוגל.

אז כפי שהדגשנו, אנחנו לא מוחקים דפים ישנים מהאתר. בנוסף, עלינו למנוע מהדפים הללו “לשקוע” במעמקי האתר, כי אז הם מאבדים מכוחם. על כן, חשוב לדאוג לכך שעומק דפי האתר יהיה קטן מ-3. כלומר, באתרים שבהם יש למשל דפי ארכיון ממוספרים המכילים קישורים לדפי תוכן רבים, נצטרך לעבור מדף ארכיון אחד למשנהו על מנת להגיע לכל הדפים, וזה כבר יהיה עומק קישור גדול מ-3.

אז מה עושים? מרעננים דפים ישנים – מוסיפים פסקת עדכון, מחליפים תמונות או עורכים מעט את התוכן, ובכל מקרה, לא מוחקים תכנים ישנים מהאתר.

רוצים ללמוד עוד על עומק הקישורים ועל סמכות הדפים? הצטרפו לקורס ה-SEO המקוון שלנו ותוכלו ליישם זאת גם באתר שלכם

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *