טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

איך בודקים תג קנוניקל?

תגי הקנוניקל הם תגים מאוד חשובים ויש להקפיד על תקינותם בכל סוגי דפי האתר. בסרטון שלפניכם תוכלו לגלות שלוש בדיקות חשובות שכדאי לבצע לדפי האתר על מנת לוודא שתגי הקנוניקל בהם תקינים
נגן וידאו

כאשר אנו בודקים את תקינות תג הקנוניקל באתר, נצטרך לבדוק את התקינות לא רק בדף הבית אלא גם בדפי הקטגוריה, בדפי המוצר ובכל הסוגים השונים של הדפים באתר, מכיוון שהמתכנת יכול ליישם את תג הקנוניקל באופן שונה בכל אחד מסוגי הדפים.

בחרתי להדגים על אתר זאפ, ונתחיל בדף הבית שלו. קודם כול מסתכלים בקוד הדף ובודקים אם קיים בו תג קנוניקל. אנחנו רואים שאכן קיים קנוניקל בדף והוא מופיע רק פעם אחת. אם הוא יופיע יותר מפעם אחת, גוגל יתעלם לגמרי מהתג הזה. כעת נבחן את הערך שבקנוניקל – נראה שהתג תקין ועובד כמו שצריך. כעת נשרשר לכתובת הדף איזשהו פרמטר, וכך נגיע לדף הבית, אך בכתובת URL שונה. כעת ניכנס שוב לקוד הדף ונחפש את הקנוניקל. התג לא מכיל את הפרמטר שהוספנו, וזה מצוין. זה אומר שבדף הבית הקנוניקל יושם כנדרש.

כעת נעבור לדף פנימי באתר, לדוגמה, דף קטגוריה. גם כאן אני מוודא שתג הקנוניקל אכן נמצא בדף, שהוא קיים פעם אחת בלבד וכי הוא מכיל את ה-URL הקנוני ונראה תקין. עם זאת, כאשר נשרשר לכתובת הדף איזשהו פרמטר וניכנס לקוד כדי לחפש את הקנוניקל, נראה שהפרמטר שהוספנו מופיע בתג הקנוניקל, וזה אומר שהתג לא יושם כנדרש בדף הזה ובסוג הדפים הזה. אם יש באתר סוגי דפים נוספים, נמשיך לבצע את הבדיקות הללו לכולם. הצעד הבא יהיה לפנות למתכנת ולבקש ממנו שבתג הקנוניקל תופיע אך ורק הכתובת הקנונית.

מעוניינים לקדם את האתר שלכם בעצמכם? יש לנו קורס אונליין מצוין בשבילכם

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *