טיפים, פתרונות ותשובות בקידום אתרים

חסימת תכנים

מתי נדרשת חסימת תכנים באתר שלנו? מהם תגי Robots? וכיצד משתמשים בהם נכון? הסרטון שכל מקדם אתרים או בעל אתר חייבים לצפות בו
נגן וידאו

מהו תג Robots?

תג robots מסוג noindex – תפקיד התג הוא לבקש מגוגל שלא יאנדקס את הדף שבו הוא ממוקם. אם הדף כבר מופיע באינדקס, זוהי בעצם מעין בקשה להסיר אותו ממנו, ועל כן, התג הזה יכול להיות מסוכן.

תג robots מסוג nofollow – תפקיד התג הוא לבקש מגוגל שלא יעקוב אחרי הקישורים בדף שבו הוא ממוקם.

אם בדף אינטרנט אין אף אחד מהתגים הללו, המשמעות היא שאין שום הגבלה – גוגל ככל הנראה תאנדקס את הדף, והיא גם תעקוב אחרי הקישורים שבו. התגים האלה יכולים להופיע בכל מיני גרסאות, ביחד או לחוד, ואת כולן מציג ג’קי בסרטון. כדאי להכיר את כל הוויראציות הללו על מנת לוודא כי המצב בדפים שלכם תקין.

מתי וכיצד משתמשים בתגי Robots לחסימת תכנים?

אם אנחנו רוצים לחסום תכנים מסוימים באתר, או במילים אחרות, שדפים מסוימים לא יאונדקסו, נשים בהם תג noindex. למשל, דפי כניסה והרשמה שעשויים להוות פרצה לגורמים זדוניים, גרסאות הדפסה לדפים שמהוות הכפלת תוכן.

אם תג ה-noindex נמצא בדף שאנחנו כן רוצים שיתאנדקס – יש לנו בעיה, וצריך לטפל בה בהקדם. כמקדמי אתרים, חשוב שתעקבו אחרי הדפים שלכם בקביעות ותוודאו כי התגים בהם תקינים ותואמים את כוונותיכם. אם לא, אתם עלולים להיתקל במצב שבו דף מהאתר נעלם מגוגל בדיוק בגלל סיבה זו, וזה קורה לא מעט…

במקרה של דפים שאנחנו רוצים שגוגל לא תעקוב אחר הקישורים שנמצאים בהם, נשתמש בתג nofollow. למשל, דפי פורומים או תגובות גולשים שבהם יכולים הגולשים להכניס קישורים.

תגי ה-Robots באתר שלכם חשובים מאוד – אז התייחסו אליהם ברצינות רבה.

רוצים ללמוד עוד על הנושא של חסימת תכנים? הצטרפו לקורס לקידום אתרים אונליין

עוד טיפים ופתרונות בנושא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *