מתי משתמשים בדוח הביצועים של גוגל?
כשאנחנו בוחרים מילות מפתח לקידום, חשוב מאוד שנתחשב בדירוגי האתר הנוכחיים, לפני תחילת פעילות הקידום. כלומר, כאשר אנחנו מחליטים אם לקדם ביטוי מסוים בדף מסוים, עלינו להתייחס לביטויים שהדף כבר מדורג בהם, ואף ייתכן שנבחר ביטוי כזה על פני ביטוי מחופש יותר שבו הדף אינו מדורג.
את הנתונים לגבי דירוגי האתר, החשיפות, ההקלקות וה-CTR ניתן למצוא בכלי Google Search Console – כלי מנהל האתרים של גוגל. בדוח ה”ביצועים” בכלי מוצגות שאילתות החיפוש שהאתר שלכם קיבל חשיפה בעבורן, ולצידן מוצג מידע על כמות ההקלקות בפועל, על מספר ההופעות, על ה-CTR ועל המיקום הממוצע של האתר בעבור הביטוי.
כיצד משתמשים בדוח הביצועים של גוגל?
על מנת לקבל החלטות מושכלות, ניתן להשתמש באפשרויות הסינון של הכלי. למשל, לבחור את תקופת הבדיקה בהתאם לצורך שלנו ולמיין את המידע לפי כל אחד מהמדדים שלו (מהגדול לקטן או להיפך).
כעת ניתן לראות ביטויים רבים, שחלקם רלוונטיים לקידום וחלקם אינם רלוונטיים גם אם יש להם הרבה חשיפות או שאנחנו מדורגים בהם גבוה. ג’קי ממליץ לשים לב לביטויים עם שיעור הקלקות אפסי בביטויים עם הרבה חשיפות שאנחנו מדורגים בהם די גבוה, מה שיכול להעיד על בעיה בנראות התוצאה שגורמת לגולשים לא להקליק עליה, למרות החשיפה הגבוהה שלה.
דוח הביצועים של גוגל הוא מאוד חשוב ושימושי, וכל בעל אתר חייב להשתמש בו באופן קבוע. בכלי WebCEO ניתן לראות את המידע בצורה די דומה, אך עם תוספת שימושית של מגמות השינויים במדדים.
רוצים ללמוד עוד על דוח הביצועים של גוגל? הצטרפו לקורס האונליין לקידום אתרים