הגיע הזמן להיות ידידותי: מהפכת המובייל נמשכת

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כבר ביוני 2013 הכריזה גוגל כי היא "מענישה" אתרים המציעים חוויית משתמש "גרועה", כהגדרתה, לגולשי מובייל, אבל מסתבר שזו הייתה רק ההתחלה – נראה כי החשיבות שהיא מעניקה לנושא זה הולכת וגוברת מרגע לרגע.

כבר ביוני 2013 הכריזה גוגל כי היא “מענישה” אתרים המציעים חוויית משתמש “גרועה”, כהגדרתה, לגולשי מובייל, אבל מסתבר שזו הייתה רק ההתחלה – נראה כי החשיבות שהיא מעניקה לנושא זה הולכת וגוברת מרגע לרגע. בימים אלה ממש שוחררו מספר הצהרות שמדגישות את חשיבות הנושא עבור גוגל, ואין ספק כי מסמנת למקדמי האתרים ובעליהם מה עליהם לעשות כדי לא להיפגע בהופעה בתוצאות במובייל.

תווית ה-Mobile Friendly

גוגל הצהירה אמש (18 בנובמבר) כי היא משיקה רשמית את התווית שתסמן אתרים בעלי תאימות
גבוהה תיוג  “Mobile-Friendly” יופיע מתחת ל- Title בתוצאות החיפוש. המטרה, לדבריה, היא
צמצום התסכול של הגולשים כאשר הם מחפשים במובייל. השינוי אמור להתחיל להופיע בהדרגה
ולהגיע אלינו, בין היתר, בשבועות הקרובים.

מסתמנים שינויים אפשריים באלגוריתם ה-Ranking במובייל

בנוסף, ובמסגרת אותו פוסט בבלוג מנהלי האתרים של גוגל, נאמר כי מלבד הסימון הוויזואלי המתווסף עבור הגולשים ננקט צעד נוסף – נכון לעכשיו נערכים ניסויים בהכנסת מדרג של חווית משתמש במובייל לאלגוריתם הדירוג במובייל. משום שכמו שציינתי, ענישה של אתרים לא-ידידותיים מוכרת לנו כבר מעל לשנה, ככל הנראה מדובר במתן “צ’ופר” של רנקינג גבוה יותר לאתרים בהם החוויה כן ידידותית לגולשים דרך הסמארטפון.

אז מה עושים עכשיו?

אין טעם להיכנס ללחץ! גוגל הנחמדה לא רק הפילה עלינו את כל המידע הזה, אלא גם דאגה להושיט לנו יד ולתת כמה טיפים שמטרתם למקסם את חוויית המשתמש במובייל:

  •   הימנעו מתוכנות לא תאימות למובייל, כדוגמת פלאש.
  •   הקפידו על שימוש בטקסטים ותוכן שהינם קריאים ובעלי נראות מיטבית בסמארטפון, מבלי לאלץ את הגולשים לבצע זום-אין ואאוט או לגלול לצדדים.
  •   מקמו את הלינקים באתר במיקום רחוק דיו זה מזה, כדי שלחיצה על הלינק הרצוי תהיה נוחה.
  •   השתמשו ב-Mobile Friendly Test, התעדכנו במדריך של גוגל למובייל, הציצו בדו”ח המיוחד ב-GWT וקראו את המדריך לטיוב אתרים המנוהלים ב-CMS.

לסיכום, לאור התחזקות המובייל כשדה מרכזי בחיפוש ובגלישה ברחבי העולם, נראה כי הצעדים הללו היו בלתי נמנעים (ואולי אפילו מעט מאוחרים). סביר כי אלה הם הניצנים הראשונים בלבד בשורה של צעדים דומים, ולכן הגיע הזמן לשנס מותניים ולבדוק את רמת התאימות של האתר שלכם. בהצלחה!