כלי התנערות מקישורים Disavow Backlinks Tool

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
סקירה מעמיקה של כלי התנערות מקישורים של גוגל Disavow Backlinks Tool.

גוגל שואפת לספק לגולשיה במנוע החיפוש תוצאות רלוונטיות, מהימנות ואיכותיות, אשר עונות בצורה המדויקת ביותר על מה שחיפש הגולש. לשם כך היא משתמשת בלמעלה מ- 200 פרמטרים שונים לדירוג דפי אינטרנט. ידוע, שפרופיל קישורים איכותי הוא אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר לקידום האתר, לטובה ולשלילה.

כפועל יוצא, כל בעל אתר (או לחלופין איש המקצוע שאחראי על אתר זה, כגון מנהל האתר או מקדם האתרים) שואף שיצביעו עליו דפים איכותיים ברשת על סמך הצורך והתנאים שהוגדרו מראש על ידי חברת קידום האתרים, אך לעתים מופנים אל האתר שלנו גם קישורים לא איכותיים, מלאכותיים או אף קישורים זדוניים ללא שליטתנו, אשר עלולים לפגוע בציון האיכות של הדף או של האתר, להורידו במיקומים ואף להעיפו באופן מוחלט ממנוע החיפוש.

קישורים בעייתיים

איך הגעת למצב שבו יש לך קישורים בעייתיים לאתר? מצב זה יכול לנבוע אם על ידי בעל האתר מתוך חוסר ניסיון או על ידי אתרים מתחרים המעוניינים לפגוע באיכות פרופיל הקישורים, כמו למשל קישורים בתשלום, קישורי ספאם, קישורים באיכות ירודה או כל קישור אחר שמפר את הנחיות האיכות של גוגל. גוגל אף הגדילה לעשות, והיא מפרטת ומספקת דוגמאות להונאות קישורים, שעשויות להשפיע באופן שלילי על דירוג אתר בתוצאות החיפוש:

  1. קנייה/מכירת קישורים שמעבירים PR, למשל:העברת כספים עבור קישורים או פוסטים שמכילים קישורים, העברת טובין או שירותים עבור קישורים, מתן מוצר “בחינם” בתמורה לכך שאדם אחר יכתוב עליו תוך הוספת קישור
  2. החלפות קישורים בהיקף חריג (“קשר אליי ואקשר אליך”) או תכניות שותפים אפילייט
  3. שיווק במאמרים או קמפיינים של פוסטים על ידי אורחים, שכוללים קישורים עם טקסט מדויק
  4. שימוש בתוכנות או שירותים אוטומטיים ליצירת קישורים
  5. יצירת קישורים לא טבעיים:
  • פרסומות טקסט המעבירות ערך דירוג דף
  • מאמרים פרסומיים או פרסום מקומי שבהם מתקבל תשלום עבור מאמרים הכוללים קישורים שמעבירים ערך דירוג דף
  • קישורים שעברו אופטימיזציה של טקסט מקושר במאמרים או הודעות לעיתונות המופצים באתרים אחרים (שימוש באנקור טקסט מדויק עם ביטויי המפתח)
  • קישורים מאתרי סימניה או ספריה (אינדקסים) באיכות נמוכה
  • קישורים המוטמעים ב-Widgets המופצים באתרים שונים
  • קישורי פוטר המופצים באופן נרחב בכותרות תחתונות של אתרים שונים ותגובות בפורומים עם קישורים שעברו אופטימיזציה המשולבים בפוסט או בחתימה

Disavow backlinks tool

ה- Disavow backlinks tool הינו כלי דיווח על קישורים בעייתיים של גוגל. אנחנו ממליצים לעשות שימוש בכלי זה אך ורק במידה וקיבלת הודעה מגוגל על עונש ידני בכלי מנהל האתרים (WMT). במידה ואכן קיבלת הודעה, ראשית יש לאתר באופן ידני את כל הקישורים הבעייתיים, ולפנות אל בעלי האתרים להורידם.

לאחר שהורדו וצומצמו כל הקישורים הבעייתיים אותם ניתן להסיר, נבקש מגוגל בעזרת ה- Reconsideration Requests בכלי מנהל האתרים לבחון מחדש את האתר שלנו, ורק במידה וישנן עדיין בעיות, נפנה כאמצעי אחרון לעבוד עם הכלי, ונבקש מגוגל להתעלם מקישורים אלו בעת ביצוע הערכת האתר.

השימוש בכלי עלול להזיק לאתר, ולכן נשמור אותו כאפשרות אחרונה, ובכל אופן נשתמש בו בזהירות מרבית ולא רק בגלל האזהרה לגבי הכלי שגוגל מפרסמת בדף הגשת רשימת הקישורים:

“זוהי תכונה מתקדמת ויש להשתמש בה בזהירות. אם תשתמש בה באופן שגוי, תכונה זו עלולה להזיק לביצועי האתר שלך בתוצאות החיפוש של Google. אנו ממליצים לך לדחות קישורים לאתרים אחרים רק אם אתה מאמין שיש מספר משמעותי של קישורים ספאמיים, מלאכותיים או באיכות ירודה שמצביעים אל האתר שלך, ואם אתה בטוח שקישורים אלה גורמים לך בעיות. ברוב המקרים, Google יכולה להעריך באילו קישורים לבטוח ללא הדרכה נוספת, כך שרוב האתרים הרגילים או הטיפוסיים לא יצטרכו להשתמש בכלי זה.”

גוגל מצידה מדגישה, כי ההסרה אינה ודאית, והיא שומרת לעצמה את הזכות לא לבטל קישורים ספציפים, במידה והסרה זו עלולה להזיק לבעל האתר. ובכל אופן, מהמקרים שנתקלנו בהם עד כה, השימוש בכלי הביא יותר נזק לאתרים, מאשר תועלת.

איך משתמשים ב Disavow backlinks?

על מנת לבצע את התהליך עלינו לעבור שני שלבים: הורדת רשימת הקישורים, והעלאת רשימה של הקישורים הבעייתיים לכלי מנהל האתרים.

שלב ראשון: הורדת רשימת הקישורים לאתר

בחינת רשימת הקישורים ובחירת הקישורים שברצונך לסמן לגוגל להתעלם מהם. באפשרותך להוריד את הקישורים מכלי מנהל האתרים או מכל כלי אחר, כמו למשל המג’סטיק ו- ahrefs, אך ככל הנראה במרבית המקרים רשימת כלי מנהל האתרים תספיק.

תהליך הורדת הקישורים מכלי מנהל האתרים:

1. התחבר/י לכלי מנהל האתרים

התחבר לכלי מנהל האתרים2. בדף הבית לחצ/י על האתר הרצוי (במידה ויש מספר אתרים בניהולך).
3. במרכז השליטה, לחצ/י על ‘תנועת חיפוש’, ולאחר מכן לחץ על ‘קישורים לאתר שלך’.

4. בקטע ‘מי מקשר הכי הרבה’, לחצ/י על’עוד’.

35. לחצ/י על’הורד עוד קישורים לדוגמה’. לחיצה על’הורד קישורים עדכניים’, תאפשר לך לראות גם תאריכים.
4מומלץ להתחבר לגרסאות הדומיין עם www וגם בלי www, כיוון שמבחינת גוגל מדובר בשני אתרים נפרדים.

שלב שני: העלאת רשימת הקישורים הבעייתיים לאתר

הורדנו את רשימת הקישורים הנכנסים לאתר ועברנו עליהם ידנית. כעת עלינו להכין רשימה חדשה, אשר מכילה את כל אותם הקישורים שברצוננו לבקש מגוגל להתעלם מהם.
להלן הנחיות הכנת הקובץ:

1. קובץ טקסט מסוג‎.txt

2. עליו להיות בקידוד UTF-8 או ‎7-bit ASCII

3. עליו להכיל רק את הקישורים שברצונך להנחות את גוגל לדחות

4. קישור אחד בלבד בכל שורה

5. אם ברצונך שגוגל תתעלם מכל הקישורים אשר מגיעים מדומיין שלם (כגון example.com), יש להוסיף את השורה: ‎”domain:example.com”‎.

6. אין טעם להכניס הערות ובקשות כלשהן

7. ישנה אפשרות להעלות תוכן שברצונך שגוגל תתעלם ממנו, פשוט יש להוסיף תו סולמית # בתחילת השורה (אך בכל אופן מומלץ להעלות רק את אותם קישורים מהם נרצה שגוגל תתעלם, ולא את כל הקישורים ברשימה הראשונית שהורדנו)

5תהליך העלאת הקישורים שברצוננו לדחות לכלי מנהל האתרים

1. יש להיכנס לדף של הכלי קישורים שיש לדחות

62. נבחר באתר הרצוי
3. לחצ/י על ‘קישורים דחויים’

74. לחצ/י על ‘התנערות מקישורים’.
5. לחצ/י על ‘בחר קובץ’, יש לבחור את קובץ הטקסט שהכנו וללחוץ ‘שלח’. שימו לב, העלאת הקובץ החדש מחליפה את כל הקבצים הקודמים שהועלו בעבר.

8יתכן ולגוגל יידרש זמן לעיבוד המידע החדש שהעלית, תהליך שעשוי להימשך מספר שבועות. בכל אופן, המידע ישולב באינדקס כאשר גוגל תסרוק מחדש את הדפים. קישורים אלה ימשיכו להופיע בקטע ‘קישורים נכנסים’ בכלי מנהלי האתרים.

שלב שלישי: מכתב בקשה לגוגל לבחינה מחודשת

מאט כץ ממליץ להגיש מכתב בקשה רשמי לגוגל לפחות יום לאחר הגשת קובץ ה- Disavow, במכתב זה נתאר את הפעולות שביצענו להסרת הקישורים ונבקש מגוגל לבחון מחדש את האתר שלנו ולהסיר את העונש.

“We recommend waiting a day or so after disavowing links before doing the reconsideration request to give our reconsideration request system time to pick up the disavowed links, and we also recommend mentioning that you disavowed links in the reconsideration request itself.”

שתי התשובות האפשריות הן שגוגל דחה את הבקשה, ואז נצטרך להמשיך לנקות ולהגיש שוב את הבקשה, והתשובה שכולנו מעדיפים- שהבקשה התקבלה ונענתה בחיוב, וגוגל מסירה את העונש. כעת נתחיל מחדש בבניית קישורים תקינים מאתרים איכותיים. שיהיה בהצלחה!