הבחירה הנכונה לחברת ניהול קמפיין בגוגל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בחירת סוכנות מקצועית היא צעד בסיסי להצלחת קמפיין אדוורדס ולכן רצוי לעבור סעיף סעיף לפני שחותמים על חוזה ארוך טווח וכפי שצוין בתחילת המאמר בחירה לא נכונה עשויה "להניב" לא רק הפסד כספי ישיר אלא גם פגיעה במוניטין החברה.

ישנן הרבה חברות / סוכנויות פרסום טובות שמציעות את שירותיהן המקצועיים לניהול קמפיין גוגל אדוורדס אך אם זאת יש עוד יותר חברות לא מקצועיות בענף אשר ישמחו לקחת את כספי המפרסם ולבנות לו קמפיין חובבני ולא מקצועי אשר במקרה הטוב גוזל לא רק את כספי תקציב השיווק אלא גם זמן יקר ומשאבים ובמקרה הרע “מכתים” את שם החברה של המפרסם ומרחיק ממנה לקוחות פוטנציאליים.

במאמר זה אעלה את הנקודות שכל מפרסם / סמנכ”ל שיווק צריך לדעת לפני ואחרי שהוא בוחר את החברה שאיתה הוא מתכנן את מערכת היחסים של הקידום הממומן בעזרת הפלטפורמה הנהדרת, גוגל אדוורדס, ובתקווה שאצליח לחסוך לכם זמן וכסף ולהעלות את הרף המקצועי הקיים היום בקרב חברות הפרסום הישראליות.

חברת הפרסום מתעקשת להיות בעלת החשבון
בעת פתיחה והקמת חשבון בגוגל אדוורדס ישנם למעשה שתי הגדרות בסיסיות שבהם מקים החשבון מגדיר את בעל החשבון:

  • כתובת מייל
  • פרטי החיוב (כרטיס אשראי, חשבון בנק)

שלב זה הינו קריטי ויש לשים עליו את הדגש בעת המשא ומתן עם חברת הפרסום, למה? כל עוד הכל טוב ובריא במערכת היחסים בין הלקוח וחברת הפרסום אז כולם מאושרים. הבעיות עשויות לצוץ ביום שאחד הצדדים מחליט להפסיק את המערכת היחסים. השאלה שתעלה היא למי שייך החשבון? ללקוח או לחברת הפרסום אשר סיפקה את אותו השירות?

לדילמה זו צריכה להיות תשובה אחת ברורה לאורך כל התהליך והיא – החשבון שייך ללקוח. חשבון בגוגל אדוורדס צובר עם הזמן היסטוריה / וותק שבאים לידי ביטוי באינפורמציה שנאספה בכל זמן שהקמפיין היה באוויר. המידע שנאגר בחשבון שווה המון! מידע שכזה עשוי להשפיע על אסטרטגיית השיווק  והמכירות ברמת החברה כולה.

כמו כן, ישנו כלל שגוגל לא מפרסמת בצורה רשמית והוא ככל שלחשבון יש יותר וותק כך ציון האיכות של החשבון כולו יהיה גבוה יותר. ציון איכות גבוה יותר משמעותו שעלויות הפרסום עבור אותו חשבון יהיו נמוכות יותר.

הזכאות על החשבון הינה חשובה מאד ובפועל לחברת הפרסום אין סיבה אמיתית להשאיר אותו אצלה בעת פירוק מערכת היחסים למעט “לתפוס את הלקוח בביצים” ביום שבו הוא רוצה לנתק את חבילת ההתקשרות.

התרחקו מחברות אשר מתעקשות על כך שחשבון האדוורדס “שלכם” יהיה על שמם. זהו קמפיין שלכם עם תקציב שלכם ולכן אין סיבה שהחשבון לא יהיה רשום על שמכם.

סוכנות הפרסום מבקשת להתחייב לחוזה ארוך טווח עם תנאים מגבילים
לאחרונה יצא לי להיתקל בלקוח שחברת הפרסום החתימה אותו על חוזה לשלוש שנים! ובמידה שהלקוח רוצה להפסיק את החוזה עליו להמשיך לשלם את עלויות הניהול השוטף במילואם! ניתן להבין סוכנות שבה היא מבקשת מהלקוח להתחייב לתקופת זמן של חצי שנה – שנה אבל כל חוזה מעבר לכך הוא שלט אזהרה לכך שסוכנות הפרסום מעוניינת רק ברווח שלה ולא בהצלחה של הלקוח. נכון להיום הסטנדרט בענף הקידום הממומן הוא חוזה של עד שנה.

עמלת הצלחה של מנהל הקמפיין
בכל חברת פרסום יהיה מנהל קמפיין או במקרה של תקציבים גדולים צוות קמפיין שלו צריכה להיות מטרה אחת והיא הצלחת הקמפיין. על הלקוח לשאול את חברת הפרסום כיצד בנוי הבונוס של אותו מנהל קמפיין. לעיתים הבונוס הוא על הגדלת תקציב הלקוח, הורדת העלויות לכל קליק, הגדלת כמות ההמרות וכדומה. זה יותר מבסדר לשאול את הסוכנות כיצד הבונוס בנוי ולהיות מודע האם הצלחת הקמפיין זו המטרה המרכזית של אותו מנהל קמפיין.

דמיינו לכם שמנהל תיק ההשקעות שלכם היה “גוזר” אחוז רק מהרווח שהוא היה יוצר עבורכם, על פניו זה נשמע טוב וממריץ אך ייתכן שאותו מנהל תיק היה נכנס להשקעות בעלות סיכון גבוה שבהם הסיכוי להרוויח הרבה הוא גבוה יותר אבל כך גם הסיכוי להפסיד. לחלק שיטה זו מתאימה ולחלק לא ולכן רצוי לבדוק זאת לפני חתימה על חוזה.

שקיפות
חברת פרסום מקצועית באמת לא תחשוש לספק ללקוח כל מידע הקשור לקמפיין. החל מאסטרטגיית הקידום, פעילות יומיומית, וכדומה… אין שום סיבה שהלקוח, במידה והוא אכן מעוניין בכך, לא יקבל מידע מלא הקשור לקמפיין. בעיה זו נפתרת במרבית החברות ע”י יצירת דוחות ושליחתם ללקוחות על בסיס חודשי עם פירוט מידע מקיף ללקוח.

תחושת בטן
אין הרבה מה להרחיב, הכותרת מדברת בשם עצמה. לפעמים הכל טוב ויפה על הנייר וחברת הפרסום סיפקה לכם את התשובות אותן רציתם לשמוע אך משהו “מסריח” ואתם לא יודעים מה – מקרה שכזה נגדיר  כתחושת בטן. אם אתם מכירים את עצמכם ויודעים שתחושת הבטן שלכם לא מטעה אתכם אל תתעלמו מכך. בדקו לעומק למה.

בחירת סוכנות מקצועית היא צעד בסיסי להצלחת קמפיין אדוורדס ולכן רצוי לעבור סעיף סעיף לפני שחותמים על חוזה ארוך טווח וכפי שצויין בתחילת המאמר בחירה לא נכונה עשויה “להניב” לא רק הפסד כספי ישיר אלא גם פגיעה במוניטין החברה.

בהצלחה