שיפור האלגוריתם של גוגל ינואר 2012 – פריסת העמוד

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל יקרה, חוויית המשתמש שלי בדף התוצאות שלך עם כל מודעות הפרסום - רחוקה מלהיות חוויה...

גוגל הודיעה על שיפור האלגוריתם (Page Layout) ביום חמישי 19/1/2012 לטובת המשתמשים. שיפור האלגוריתם יפעל למען דפי נחיתה ידידותיים ויתמקד בפריסת עמוד נכונה. האמת שהעדכון הוא לא חדש כל כך, בעבר היא דיברה על חשיבות האזור ‘מעל הקפל’ ועל התכנים המופיעים בו ובפרט על הענשת אתרים שיעטרו את האזור החשוב ביותר באתר במודעות פרסום /מילים מרובות.

להזכירכם, בועידת PubCon שהתקיימה בחודש נובמבר 2011, חשפו עמית סינגאהל ומאט קאטס את השינויים שילוו אותנו בשנת 2012. אחד השינויים שהם דיברו עליו הוא נושא מודעות הפרסום באתר, שמושכות את תשומת ליבו של הגולש ומסיטות אותו מהתוכן העיקרי.

abovecontentשיפור חווית המשתמש
שיפור חווית המשתמש הוא מונח שמתאר את הנוחות וההתמצאות של הגולשים באתר. לאחרונה זכינו לשמוע אותו יותר מצד גוגל, ואפילו נתקלנו יותר מפעם אחת במסמך שהודלף לרשת – ‘הנחיות לדירוג אתרים’ שהסביר למדרגים איך להניף את דגל הספאם כאשר הם נתקלים באתרים עם כמות גדולה של מודעות מילים (לרענון לחצו: הנחיות לדירוג אתרים בגוגל).

לטענת גוגל, שיפור האלגוריתם נוצר כי משתמשים רבים מתלוננים שהם מגיעים לדף אינטרנט ונאלצים לגלול את העמוד כדי להגיע לתוכן המיוחל. אחוז אחד מכלל החיפושים (בעולם) עלול להיפגע, אבל הפעם הסכנה היא לכל האתר כולו. שיפור האלגוריתם – ‘פריסת עמוד’ כבר התגלגל החוצה וסביר להניח שיגיע גם אלינו מתישהו.

מוות לפלאש?
הדרישה של גוגל לתכנים טקסטואליים היא ברורה. אבל מצד שני, חווית המשתמש כוללת בתוכה גם תמונות, סרטוני וידאו ועוד אלמנטים שיעזרו לאתר להיראות נעים יותר מאשר רק טקסט. האם התמונה בראש העמוד או הפרסומת של המוצר שלכם היא בחירה טובה? או בעצם תהיה הגורם להענשה? מה המשקל שלהם? מה עושים במצב שכל החלק העליון של האתר שלכם הוא פלאש? האם הגיע הזמן להיפרד ממנו? יכול להיות שכן.

גוגל דו פרצופית?
בבלוג עזרה של גוגל אדסנס, מצאתי את העצה הבאה: All other things being equal, ads located above the fold tend to perform better than those below the fold.
ובקצרה: “מעל הקפל הוא איזור הטוב למודעות…”

שיפור האלגוריתם של גוגל ינואר 2012, מה הם מציעים?
גוגל לא תשלח לכם מייל שיתריע על בעיה באתר שלכם, אבל היא ממליצה שתבדקו את תצוגת הדפים בכלי google browser size ששוחרר כבר בשנת 2009 ובכלים נוספים שלה שיכולים לעזור לכם להפוך את האתר  לנוח יותר.

מה זה google browser size?
כלי שמתאים בעיקר לבוני ומעצבי אתרי אינטרנט שמטרתו להציג את פריסת העמוד באתר.
כדי לבדוק את העמוד, יש להקליד את כתובת ה- url בשדה העליון ואז יופיע לכם מעין מסך שקוף שמתאר מה המשתמשים יכולים לראות בדף ללא גלילה.
כך זה נראה:

browser-sizeלסיכום….
גוגל יקרה, חווית המשתמש שלי בדף התוצאות שלך עם כל מודעות הפרסום – רחוקה מלהיות חוויה… אבל עם זאת, אני מסכימה עם ההחלטה. תודה לחבר’ה שחזרו מהחופשה והתחילו לתת עבודה (בפרט על גוגל+), אבל נראה שקצת הגזמתם עם ההכרזה שצפויים לנו כ-500 עדכוני אלגוריתם השנה.