הנחיות לדירוג אתרים בגוגל – חלק ב’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המסמך עוסק בעיקר באופטימזיציית תוכן. כדי שהאתר שלכם יזכה לדירוגים גבוהים יש לשמור על איכות התוכן, לשים דגש על משקל מילות מפתח, לדאוג שכל הדפים מוצגים כראוי ואין בעיה של טעינת דפים, להימנע מפיזור גבוה של מודעות פרסום, קישורים שבורים ולמקד את הדף לנושא אחד.

המשך המאמר, דירוג תוצאות חיפוש בגוגל:

דף חסר תועלת – (OT)
דירוג זה מצביע על תכנים שאינם מועילים בכלל למשתמש או שאין להם כל קשר לשאילתה – במילים אחרות, חסרי תועלת. דף חסר תועלת מצדיק את הסימון באחד מדגלי הספאם (ראו המסמך הסודי של גוגל – ספאם).

דוגמה לדף חסר תועלת: הדף הבא הוצג בתוצאות החיפוש בנושא ‘אופני הרים’. על פניו נראה שהדף תואם את השאליתה, אבל תוך 30 שניות מזהים כמות גדולה של פרסומות (קישורים) במרכז הדף ומצדדיו. דף זה ייחשב כחסר תועלת ואף יסומן באחד מדגלי הספאם.

off-topic-pages

דף שלא ניתן להערכה –  Unratable

דפים שאינם ניתנים להערכה, אלו תוצאות שלא ניתן למדוד אותן. הם יופיעו במצבים הבאים:

  • דף שאינו זמין – דף שאינו נטען (DL)
  • דפים עם הודעות שגיאה שאין בהם תוכן
  • דפים עם אזהרות תוכנות זדוניות – כגון “אזהרה – ביקור באתר זה עלול להזיק למחשב שלך!”

00_3

יכול להיות מצב בו תהיה הודעת שגיאה בדף, אבל יהיה בו תוכן נוסף, המאפשר המשך זרימה. לדוגמה: האתר הבא מציג שגיאה – מילת חיפוש – ‘נעלי שלג’ – לא נמצאו תוצאות, אבל התפריט השמאלי מאפשר למבקרים ליצור קשר או לעיין במוצרים אחרים. הקלה לבעל האתר, דף זה ייחשב כחסר תועלת.

useless-pages

  • דף שאינו ניתן להערכה – שפה זרה (FL)

אם משתמש מחפש שיר או להקה ודף התוצאה מציג קטע וידאו של הלהקה, הדף תקין. אבל, אם דף התוצאה מציג שיחה על הלהקה בשפה זרה, הדף ייחשב כאינו ניתן להערכה.

ג’יבריש גם כן תוביל לדירוג – אינו ניתן להערכה.

חשיבות המיקום הגאוגרפי

במסמך הסודי שהודלף מגוגל אפשר למצוא יותר מפעם אחת, את חשיבות למיקום הגיאוגרפי. אם משתמש יבצע חיפוש במדינה מסויימת, העדיפות תהיה לתוצאות מהמדינה שלו. תוצאות ממדינות אחרות ידורגו תמיד נמוך יותר.

לדוגמה: מילת החיפוש – ‘ביטוח רכב’ (חיפוש בארה”ב), התוצאה שהוצגה: דף נחיתה של חברת ביטוח שממוקמת באירלנד. חברת ביטוח זו אינה רלוונטית עבור אנשים שרוצים לרכוש ביטוח מארצות הברית. קיים חוסר התאמה בין המיקום הגיאוגרפי לדף הנחיתה. הדירוג לדף: חסר תועלת.

useless-page

דפי נחיתה – מה גוגל רוצה למצוא?
דפי נחיתה טובים צריכים להיות מותאמים לשאילתה וחייבים להועיל למשתמשים. לפניכם דוגמאות לדפי נחיתה שונים:
1. דף נחיתה תקין
‘מצלמות דיגטליות’ – דף נחיתה שימושי מאוד, התוכן רלוונטי, הדף מסודר ומציג מידע חשוב עבור הצרכן: מחיר, תכונות המצלמה, יצרן, עצות לבחירת מצלמות דיגיטליות ועוד.

useful-page

2. דף נחיתה לא תקין
דף של חברת הרכב ‘הונדה’ – משתמשים שהקלידו את מילת המפתח, הגיעו לדף שמציג את הצבעים השונים של הרכב, הדף אינו תואם את השאילתה ובנוסף לא נמצא בו הרבה תוכן בנושא.
דירוג: לא כל כך רלוונטי

slightly-relevant

נושאים שיש לשקול בזמן דירוג האתרים:

  • פרשנויות שונות לשאילתה אחת:

ישנם לא מעט חיפושים שיש להם יותר מפרשנות אחת. לדוגמה, תפוח, הפרשנות הראשונה היא כמובן הפרי. הפרשנות השנייה, חברת אפל. על פי הכתוב בהנחיות למדרגי האתרים של גוגל, יש להעניק לחברת אפל עדיפות.

  • עיתוי:

משתמשים יכולים להקליד שאילתה בעלת נקודות זמן שונות. אם מישהו הקליד הנשיא בוש בשנת 2010, התוצאה של בנו – ג’ורג’ בוש, היא הרלוונטית ביותר.

  • דירוג אירועים:

כפי שציינו במאמר הקודם (גוגל פרש) ישנה העדפה לדרג גבוה יותר דפים מעודכנים מתחומי האירועים / הכנסים/ התחרויות וכדומה. תוכלו לראות את זה בדוגמה הבאה: בוצע חיפוש בנושא ‘פרס נובל לשלום’, הדף המועדף הוא של אתר ה’ניו יורק טיימס’ שהציג את הזוכה האחרון – ראש ממשלת ארצות הברית, לעומת ה-BBC שהציג תוצאה משנת 2006.

obama-01

לסיכום: המסמך עוסק בעיקר באופטימזציית תוכן. כדי שהאתר שלכם יזכה לדירוגים גבוהים יש לשמור על איכות התוכן, הרלוונטיות, הסדר בדף, לשים דגש על משקל מילות מפתח ואפילו לציין את המיקום (במצבים מסוימים), לדאוג שכל הדפים מוצגים כראוי ואין בעיה של טעינת דפים, להימנע מפיזור גבוה של מודעות פרסום, קישורים שבורים ולמקד את הדף לנושא אחד.

שוב, לא גוגל לא המציאה כאן שום מידע שלא היה ברור ומוכר לנו, מקדמי האתרים, אבל בכל זאת, הידע הזה יכול לתרום לכל אדם, שרוצה להבין כיצד גוגל מדרגת אתרי אינטרנט, על מה לשים דגש וממה יש להימנע.