המסמך הסודי של גוגל – מהו ספאם? חלק א’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המסמך הסודי של גוגל המכיל הוראות והנחיות מפורטות לצוות מדרגי האתרים של גוגל - הודלף. אחד החלקים הכי חשובים עבור עובדי המחלקה הוא נושא הספאם. במאמר הבא תגלו כיצד גוגל מדריכה את הצוות לזיהוי ודירוג אתרי ספאם במנוע החיפוש.

המסמך הסודי של גוגל הודלף לפני מספר שבועות והכיל הוראות והנחיות מפורטות לצוות מדרגי האתרים של גוגל (שומרים על האלגוריתם שלא יפזול). אחד החלקים הכי חשובים עבור עובדי המחלקה הוא נושא הספאם.

על פי גוגל, אתרי ספאם הם דפי אינטרנט מעוצבים שנבנו במטרה להערים על מנועי החיפוש ולהגדיל את התנועה לאתרים. בסעיפים הבאים תוכלו להבין כיצד גוגל מדריכה את הצוות לזיהוי ודירוג אתרי ספאם במנוע החיפוש. עוד היא מדגישה, שלא כל אתר עם הרבה מודעות מילים / חלונות קופצים / תוכן באיכות נמוכה, הוא אתר ספאם ומבקשת לדרג אותם באמצעות 3 דגלים ולציין בכל בחירה, מדוע הם בחרו דווקא בה.

דפי הנחיתה מדורגים על סמך ההתאמה לחיפוש שנעשה (ראו דירוג אתרים בגוגל – חלק א + חלק ב), לעומת, הסימון של דגלי הספאם שמדרגים אתרים שעשו שימוש בטכניקות ליצירת ספאם. יכול להיות מצב שאתר ידורג כחיוני (דף הנחיתה תואם את החיפוש במדויק) למשתמשים ובכל זאת הוא יהיה מסומן באחד מהדגלים.

אזהרה למקדמי אתרים: המידע במסמך – עלול לא לחדש לכם כלום!

מדוע גוגל מבקשת לעבוד עם דפדפן Mozilla Firefox?

  • “Web Developer” – תורם לאיתור ספאם באמצעות ניטרול JavaScript ו- CSS.
  • התאמה אישית של הדפדפן – פתיחת מספר כרטיסיות בו זמנית והיכולת לחזור לדפים קודמים ולהשוות בין הגרסאות הנטולות ג’אווה סקריפט ו-CSS.

java_6

ניתן לדרג את דגלי הספאם ל-3 סוגים:

  • ספאם
  • אולי ספאם
  • לא ספאם

טקסט מוסתר – קישורים מוסתרים
לפניכם מספר עובדות על טקסט מוסתר על פי גוגל:

  • טקסט מוסתר יכול להיות בלתי נראה לעיניים אנושיות.
  • גופן הטקסט יכול להיות קטן מאוד (בגודל נקודה למשל).
  • הטקסט המוסתר יכול להימצא באזור לא מרכזי (ימינה או בסוף הדף).
  • הטקסט לפעמים יכול להיות 3 שורות או דף שלם.
  • צבעו של הטקסט עלול להיות זהה לצבע הרקע או בגוון דומה של הדף.

מתי טקסט מוסתר אינו נחשב ל-ספאם?
לפי גוגל, ישנם מצבים בהם בעל האתר מסתיר טקסט בגלל שהוא מעוניין להסתיר מידע שאינו קשור לתוכן, לדוגמה הסתרת התאריך, וזה אינו ייחשב לטקסט מוסתר.

איך מזהים טקסט חבוי?

  • לחיצה על Ctrl-A
  • בידוד ה-CSS והג’אווה
  • זיהוי בקוד המקור

ifram_2

“קצת חנוק פה….”

  • מילות מפתח מעצבנות –  שימוש רב במילות מפתח מציק למשתמשים ועלול לעצבן אותם. בדרך כלל טקסט מוסתר וכמות מוגזמת של מילות מפתח – הולכים ביחד.
  • כמות גדולה של מילים הקשורות למילות המפתח.
  • שגיאות כתיב (אם פעם חשבנו ששגיאות מכוונות זה בסדר, עכשיו זה ממש לא מומלץ).
  • מילות מפתח לא רלוונטיות לשאילתה, לדוגמה, בר רפאלי שהשאילתה היא בכלל מחלות לב.
  • מילות מפתח מוגזמות במטה תגס.

כתובת אתר פצצה
גם כתובות אינטרנט מכילות מילות מפתח. הכתובת עלולה להכיל ברב הפעמים גם מקפים רבים. בתמונה תוכלו לראות מה הן כתובות אתר לא תקינות.

url_02

“הכתובת היתה על הקיר”
בספאם נכללים גם אתרים העלולים להזיק למחשב שלכם. אתר כזה יכול להצביע על תוכנות ריגול בגלל העלאת קבצים, שימוש ב-IFrames מוסתרים ועוד.

00_3

“תודה, עשינו מספיק השנה, לא כל מודעת מילים היא הכרחית!”
ניתן למצוא דפי אינטרנט שיש בהם מודעות מילים לטובת המשתמש, ולעומת זאת, דפי אינטרנט שמודעות המילים הן למטרת הרווח של בעל האתר. יש לבדוק את הנושא.

“אופס…טעיתי בכתובת”
מצב בו מנועי החיפוש רואים כתובת אחת והמשתמשים מגיעים לכתובת אחרת. אפשר לראות את זה בהרבה אתרי קניות. גוגל מבקשת מהמדרגים לבדוק “מי זה” (“who is”) בעל האתר ולהשוות את הכתובות השונות. אם שני האתרים הם של אותו בעל אתר והם עוסקים באותו נושא, זה בסדר, אך אם הנושאים שונים – כנראה שזה ספאם. עם זאת, לפעמים קיים מצב שיש לבעל אתר עוד אתרים בתחומים אחרים ולכן יש לבדוק זאת היטב לפי שאר ההנחיות (הסוואות באמצעות JavaScript ו- IFrames ועוד).

אתרי קניות
אם אתם מזהים תכנים שמועילים למוצרים, סביר להניח שאלו לא אתרי זבל. אתרי מסחר אלקטרוני טובים הם אתרי קניות שמציגים למשתמשים את כל האינפורמציה הדרושה – מידע אודות המוצר, דירוג, מחיר, מוצרים דומים  ומובילים את הגולש לדף הרלוונטי
.
מהו תוכן חיוני באתרי קניות?

  • ביקורות על מוצרים: ביקורות יכולות לספק למשתמש מידע לגבי דירוג המוצר אותו הוא רוצה לרכוש. לרב אלו יהיו תחומים כגון בתי מלון, ספרים, מוצרי חשמל וכדומה.
  • השוואות מחירים:  מידע שמספק למשתמש על עלויות המוצר מספקים שונים. תוכן מהסוג הזה הוא רלוונטי.
  • מתכונים: ברשת יש כמויות של מתכונים, אם הם תורמים למשתמש (גם אם הם לא מקוריים) הם לא ייחשבו כזבל.
  • מילים, ציטוטים, פתגמים, שירים: דפי תוכן רבים מציגים מילים של שירים, או ציטוטים או פתגמים, אם הדף הזה תרם למציאת התוכן אותו ביקש המשתמש, זה לא ספאם.
  • פרטי התקשרות: דפים שמפרסמים מידע בסיסי אודות חברות, הכולל טלפונים, כתובת, מפת התמצאות וכדומה… הדף לא ייחשב כדף לא תקין.
  • קופון, הנחה: דפים שמפרסמים קופונים והנחות הם תורמים מאוד ללקוחות – גוגל מציינת במסמך “מספקים ערך מוסף למשתמש”.

דאבל תוכן
תוכן מועתק ממקורות המאפשרים הפצה או שתילה באתר, נחשב לתוכן משוכפל. גם אם אתם מעניקים קרדיט לכותב, לבעל המאמר, התוכן ייחשב כמועתק.

תוכן מועתק עם מודעות מילים בדף
אם נתקלתם בדף אינטרנט שיש  בו מודעות מילים אבל התוכן שוכפל מאתר סמכותי, לדוגמה מויקפדיה, הדף ייחשב לספאם.

ומה לגבי תוכניות שותפים? דומיינים חונים? להמשך קריאה לחצו:
המסמך הסודי של גוגל – מהו ספאם? חלק ב