המסמך הסודי של גוגל – מהו ספאם? חלק ב’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המסמך הסודי של גוגל - אילו אתרים נחשבים ספאם בעיני גוגל? חלק ב'

תוכניות שותפים
גוגל מתייחסת גם לאתרים של תוכניות שותפים ומסבירה שיש כל כך הרבה אתרים שהוקמו כדי להפיץ קישורים למוצרים, ללא תוכן או מידע רלוונטי לטובת המשתמש. אתרים אלו נקראים בשפת גוגל “רזים” (Thin affiliates) מכיוון שמובילים ישירות לעמוד הספק מבלי לתת ערך לגולש. בגלל שכל מטרתם הוא רווח, גוגל מוסיפה שיהיו גם אתרי תוכניות שותפים מועילים, עם תכנים ואינפורמציה מפורטת, אלו מצידה נחשבים לתקינים (שוב שימו לב הם יש ביקורת מוצרים או השוואת מחירים).

איך אפשר לזהות אתרי תוכניות שותפים שהם ספאם?
לחצו על הכפתורים: “מידע נוסף” או “לקניה”. אם האתר הוא של ספק אמיתי, תגיעו לדף הנכון עם המידע המבוקש.
בדקו את התמונות, האם הן מקוריות או שהן מאוחסנות על שרת אחר?
בדקו אם התוכן הוא מקורי. אם התוכן הוא תקין ויש קישור, דף זה אינו ייחשב לזבל.
כפתור ההרשמה לאתר – האם הוא מוביל לאותו אתר או מחוצה לו?
אם ישנה הפניה לאתר אחר? בדקו מי הוא בעל האתר על ידי “who is”.

web_4

“הלו מוכרים פה כשר?” – מהי חנות אמיתית?

  • חפשו האם מופיע “סל הקניות” והפניה באותו האתר.
  • עגלת קניות – האם המוצרים שהוספתם אכן נוספו לעגלה.
  • מחשבון משלוח.
  • מדיניות החזרת המוצרים
  • מעקב אחר ההזמנות ב- FedEx.
  • אפשרות להירשם לאתר או להתחבר.
  • פורום פעיל.
  • קישור שמציע רכישה מאוחרת.

שימו לב:

  • לא כל הסעיפים חייבים להופיע באותו דף כדי להצביע על דף אמין.
  • קניות באמצעות יאהו – אינם נחשבים לתוכניות שותפים “רזים.”
  • ישנם אתרים שיפנו לאתר נוסף על מנת להשלים את העסקה (סליקה) אתרים אלו נחשבים לתקינים.

RSS

דף שיכיל מידע מסוג RSS ומודעות מילים ייחשב כלא תקין.

“מרגש…. בנו לנו פה דפים במיוחד!”
דף אינטרנט שמציג קישורים למספר דפים שהתוכן בהם אינו משתנה, נחשב לספאם. הדף, עלול להציג מספר קישורים של סניפים או ארצות, אך למעשה בכל קישור התוכן הוא דומה ואינו רלוונטי. מה הם ניסו להשיג? השארת פרטים בטופס ההרשמה. כנ”ל לגבי אתרים תבניתיים, ששואבים תכנים מאתרים אחרים ומכילים מודעות מילים וקישורים שיובילו לדפים זהים באופן אוטומטי.

דף תוצאות שהתחפש לו..
דפים שנראים בדיוק כמו דף תוצאות חיפוש (ממש עם תיבה), אבל כאשר תבצעו חיפוש תגיעו לדף עם מודעות מילים PPC.

“אני פה רק במקרה…”
בלוגים בעלי תוכן משוכפל וכמות גדולה של מודעות מילים או קישורים רבים לאתרים בנושאים “לא כשרים” אינם תקינים בעיננו. אך אם ישנו בלוג טוב, שמארח פוסטים אורחים ובהם יהיה ספאם,  אינו ייחשב כזבל. גוגל מדגישה: אם אתם מוצאים שהוא אכן בלוג טוב (אי אפשר להיות אחראיים על תוכן של מישהו אחר, בעל הבלוג אינו אשם).

פורום חבורת הזבל
בדיוק כמו בבלוג, אך אם אתם מוצאים פורום שאין בו תשובות או שהתשובות הן זבל בעצמן, הוא ייחשב כלא תקין.

f_10
“תגיד, החניה שלך?”
דומיינים חונים- Parked Domains – דפים שמיידעים את המשתמש כי פג תוקפו של הדומיין, אך מציעים קישורים  עם תוכן לא מקורי שמכיל מילות מפתח (שאינן קשורות לשאלת המשתמש) ומודעות מילים, אלו ייחשבו כלא תקינים. תוכלו גם כן לבצע בדיקה כדי לראות מה הציע האתר המקורי, אם הוא עסק בנושאים אחרים, תזהו את התחום כ”חונה”.

מה משקל הדף?
ישנם אתרים שמציעים תכנים מקוריים אך לא מועילים, עם מודעות מילים. במקרה הזה דרוש שיקול דעת ואפשר להיעזר בשאלות הבאות:

  • האם התוכן מועיל קצת לגולשים או שהוא כללי מאוד?
  • האם התוכן אינו מנוסח באופן נכון
  • האם הוא בג’יבריש?
  • האם אנשים כתבו את התוכן או שהוא נוצר באמצעות תוכנה?
  • מה הסיבה שיצרו את הדף הזה?

אתרים מתחזים
אתרים שכל מטרתם היא לדלות מידע אישי אודות משתמשים -אתרים לא אמינים, לרב הם ידרשו פרטיים אישיים כגון מספר טלפון או אפילו פרטי בנק.

web_5

למרות שהדף הנ”ל נחשב לאתר מתחזה הוא אינו פועל כנגד חוקי הספאם. יש לשים לב לא לדרג אתרים כאלו כזבל כל עוד הם לא עברו על החוקים.

לסיכום: אין חדש תחת השמש, אבל בכל זאת נחמד שהכל מסודר בדף אחד, לא?