גוגל מגנה עלינו, מה ההשלכות על גוגל אנליטיקס?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל פרסמה כי מהשבועות הקרובים לא תהיה גישה למשתמשי גוגל אנליטיקס לנתונים שמדווחים על מילות החיפוש, שדרכם הגיעו מבקרים מחוברים (לחשבון שלהם בגוגל). השינוי בתצוגת הנתונים נוצר בגלל ההתחייבות להגן על פרטי המשתמש במוצרי החברה. האומנם?

גוגל פרסמה כי מהשבועות הקרובים לא תהיה גישה למשתמשי גוגל אנליטיקס לנתונים שמדווחים על מילות החיפוש, שדרכם הגיעו מבקרים מחוברים (לחשבון שלהם בגוגל). השינוי בתצוגת הנתונים נוצר בגלל ההתחייבות להגן על פרטי המשתמש במוצרי החברה.

בגוגל .. מגנים עליך
אבטחה ברשת היא אחד הדברים החשובים ביותר עבור משתמשיה. גוגל הציגה בעבר שירות של חיפוש מאובטח (לפני שנה בערך) אך הוא היה נתון לשיקולו האישי של המשתמש. בחודש אוקטובר האחרון (2011) הודיעה גוגל על כוונתה להפוך את החיפוש המוצפן לברירת מחדל של משתמשים מחוברים (לחשבונות גוגל). כמו כן, גוגל מציינת שהיא תמשיך לאבטח את שאר מוצרי החברה ואף תשמח לראות יותר אתרים שנוקטים בגישה הזו.

לדברי אוולין קאו – מנהל מוצר בגוגל, משתמשים שאינם מחוברים כלל לחשבונות גוגל, יוכלו לנווט באופן ישיר לכתובת הבאה: https://www.google.com.

מה זה SSL?
SSL – Secure Sockets Layer הוא פרוטוקול אבטחה נפוץ, התורם לתקשורת מאובטחת לשירותי אינטרנט
ברשת, נוכל למצוא את ה- SSL באתרים וברשתות חברתיות על מנת להימנע ממצבים של גניבת זהות, חשיפת פרטי כרטיס אשראי, דואר אלקטרוני, העברה ושיתוף של קבצים או כל נושא הדרוש להגנה מפני צד 3.
באתרים מוגנים הוא ייראה כך בשורת כתובת הדף: https://www…

חווית חיפוש אישית – מחיר הפרטיות
הבלוג הרשמי של גוגל מדווח על שינויים בהרגלי החיפוש. מעתה, משתמשים במנוע החיפוש של גוגל יוכלו ליהנות מתוצאות חיפוש מותאמות אישית (במידה והם מחוברים לחשבונות גוגל). המטרה: להפוך את החוויה לאישית יותר, ממוקדת ו”נקיה” מאתרים שאיננו רוצים או מתכוונים לבקר בהם.

Google Analytics ….כבר לא כל כך אנליטי?
Google Analytics הוא הכלי השימושי ביותר עבור בעלי האתרים. לא רק שהוא חינמי, אלא הוא כלי שמספק המון מידע חשוב שמשפיע על אתר האינטרנט שלכם, מה שהופך אותו לאחד הכלים הפופולריים ברשת.

איימי צ’אנג (גוגל אנליטיקס) מציינת: “בגוגל ימשיכו לחשב את המבקרים שיגיעו לאתר באופן טבעי אבל גוגל לא תחשוף את שאילתת החיפוש דרכה הם הגיעו אלא יופיע – Not Provided. כמו כן, כניסות של משתמשים ממקור לא מאובטח וממסעות פרסום יוצגו כרגיל”.

רגע עוד פעם….. נתונים של חיפושים ממסעות פרסום (לא אורגני) יוצגו כרגיל … לאן האבטחה נעלמה פתאום? למה דווקא בקידום האורגני? מה עם הקידום הממומן?

הסתרת מידע בגוגל אנליטיקס – איך זה ישפיע על קידום אתרים ובעלי אתרים?
מנהלי אתרים מסתמכים על הנתונים של מילות המפתח שגוגל אנליטיקס מציגה, מה שמאפשר לעקוב ולנתח את הנושאים שמעניינים את המבקרים ואת התנועה. נתונים אלו גם מספקים לנו מעין אינידקציה האם העבודה לשיפור האתר היא יעילה.

בהתחשב בידיעה ששינוי זה יהיה רלוונטי רק בקרב משתמשים מחוברים (שביצעו log-in) נראה שהנזק יהיה מינורי (לפי דבריו של מאט קאטס). בגוגל מוסיפים כי נוכל לקבל את מידע על חיפושים ב-Google Webmaster Central:

  • 1000 שאילתות חיפוש ביום (30 יום אחרונים)
  • מספר ההופעות, הקליקים, שיעור הקליקים (CTR) והדירוג הממוצע בתוצאות החיפוש עבור כל חיפוש (+השוואת נתונים עם חודש קודם).
  • אפשרות לייצא את הדו”ח לקובץ CSV (אקסל)

מה חושבים על זה בעולם? מקדמי אתרים זועקים…
מנקודת מבטם של מקדמי אתרים רבים מכל העולם, הסתרת נתונים בגוגל אנליטיקס מרגיש כמו בגידה. גוגל טיפחה כלי חיוני לשימוש מנהלי האתרים ובפרט עבור המקדמים במשך שנים ללא תשלום, למען מטרה נעלה, שיפור האיכות של האתרים. “גוגל נתנה ועכשיו גם לקחה” הם מציינים. מילות המפתח בגוגל אנליטיקס הם מצרך יקר, בלעדיו, העבודה כבר לא תהיה אותה העבודה.

בין התגובות הבולטות ביותר אפשר למצוא האשמות רבות המופנות לגוגל, כי היא “פועלת מתוך מניעים כלכליים”, “חברה ציבורית מחוייבת לייצר הכנסות עבור בעלי המניות”, “גוגל נהייתה חמדנית וחפצה בשליטה אבסלוטית”, “צריך להחרים אותה”, קריאות “להגביר את השימוש בבינג” ועוד.

עדכון גוגל אנליטיקס – מה יהיה?
כמו בכל עדכון משמעותי של גוגל (עדכון פנדה), גם בעדכון הזה, כולנו נצטרך להמתין בסבלנות ולראות איך זה יתפתח (השינוי צריך להגיע עד ישראל), וכשזה יקרה, ומילות המפתח לא יוצגו בגוגל אנליטיקס, כולנו נצטרך לקחת נשימה עמוקה, לקחת צעד אחורה ולמצוא דרכי חישוב חדשות. חשוב לזכור כי מדובר במספר המשתמשים המחוברים (מספר נמוך) שביקרו באתר, כרגע …. לא נראה מבהיל.

לנו, חשוב להדגיש:
אנחנו לא מאמינים שהשינוי הזה הוא מינורי, מסתמן כי יש רצון כלשהו לפגוע בקידום האורגני לטובת הממומן.

אנשי שיווק באינטרנט דנים בשינוי החדש של הגוגל:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AkE_1Pv82l0