חשיבות המיקום הגיאוגרפי של הדומיין לקידום

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אם אתם מקימים כיום אתר כזה או אחר המיועד למשוך אליו תעבורת גולשים גדולה כמה שיותר, קחו בחשבון כי קידום האתר לראש רשימות החיפוש הוא הכרחי, והדומיין שתרכשו עבור האתר (אשר יקבע את מיקומו וזירתו הגיאוגרפית) צפוי לשחק תפקיד מפתח בקידומו העתידי.

קידום האתר שלנו בגוגל, זהו אחד המפתחות העיקריים להצלחתו, במיוחד כאשר מדובר באתר אשר מיועד למשוך אליו כמה שיותר גולשים. קידום לראש רשימת החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש השונים הוא אינו דבר של מה בכך, מה שמביא בעלי אתרים רבים לשכור חברות קידום אתרים מקצועיות תמורת לא מעט כסף, על מנת שיבצעו את עבודת הקידום עבור אותו אתר.

קידום האתר במעלה רשימת החיפוש הוא פונקציה של הרבה גורמים שונים – האופן בו בנוי האתר מלכתחילה, התוכן הקיים באתר, מספר הקישורים הקיימים ברשת המפנים לאתר ורמתם, מהירות ההעלאה של האתר ועוד ועוד. גורם אחד מסוים אשר בעלי אתרים רבים נוטים להעלים ממנו עין ולשכוח ממנו הוא המיקום הגיאוגרפי של הדומיין, או מה שרובנו מכירים בתור הסיומת של הדומיין.

קניית דומיין על פי הסיומת

“דומיין” הוא כמובן הכתובת של האתר ברשת, אותה כתובת שתמיד מתחילה באותיות www ומסתיימת באופנים שונים, כאשר הסיומת הנפוצה והמוכרת ביותר היא כמובן .com

קניית דומיין היא פעולה בסיסית הנדרשת בשלבי ההקמה של כל אתר, כאשר הדומיין המסוים אותו נרכוש הינו בעל השפעה של ממש על קידום האתר בהמשך הדרך. דומיינים מבוקשים מאוד (למשל, דומיינים קצרים וקליטים בנושאים פופולאריים במיוחד) עולים הרבה כסף, אך ניתן למצוא דומיין כמעט בכל תחום בכמה עשרות דולרים לשנה בלבד.

אחד הגורמים החשובים ביותר אליהם יש לשים לב בעת קניית הדומיין היא הסיומת שלו, אשר בפעמים רבות בעצם מעידה על מיקומו הגיאוגרפי, או ליתר דיוק – קובעת באיזו “סביבה” יתחרה האתר שלנו במנועי החיפוש השונים.

למה הכוונה? נניח ורכשנו דומיין בעל הסיומת .com – האתר שלנו יתחרה באתרים אחרים באותו תחום מכל העולם ובפרט בארצות הברית, שכן סיומת זו מייצגת אתרים מכל העולם, בדרך כלל בעלי אופי מסחרי כלשהו (com מגיע מהמילה – “commercial” – “מסחרי”).

אך אם לעומת זאת נרכוש עבור האתר הישראלי שלנו דומיין בעל סיומת co.il – במקרה זה הוא כבר יתחרה בזירה שונה לגמרי – זירת האתרים הישראלים (סיומת זו מייצגת אתרים ישראלים..), בה סביר להניח שיהיה קל יותר לקדם ביטויים שונים. בהקשר של זירת האתרים הישראלית, לאחרונה נכנס למשחק גורם חדש מעולם הדומיינים – דומיין בעברית. קניית דומיין בעברית היא אפשרית כיום עבור אתרים ישראלים, אך בינתיים רק עם הסיומת .com דומיין בעברית מומלץ בעיקר לאתרים ישראלים הפונים רק לגולשים ישראלים באשר הם.

בנוסף לשתי הדוגמאות שהזכרנו קיימות עוד סיומות רבות לדומיינים המעידות על אופיו של האתר וחשוב מכך – על הזירה הגיאוגרפית בה הוא צפוי להתחרות במסגרת מאמצי הקידום.

לכן, במידה ואתם מקימים כיום אתר כזה או אחר אשר מיועד למשוך אליו תעבורת גולשים גדולה כמה שיותר, קחו בחשבון כי קידום האתר לראש רשימות החיפוש הוא הכרחי, והדומיין שתרכשו עבור האתר (אשר יקבע את מיקומו וזירתו הגיאוגרפית) צפוי לשחק תפקיד מפתח בקידומו העתידי.